عکس ، حشراتی که شبیه جواهرات گرانبها هستند

به گزارش مجله ابوذریون، زومیت نوشت: یک عکاس مجموعه ای مجذوب کننده از عکس های ماکروی شفیره پروانه ها را ثبت نموده است که نگاهی بر طرح های متنوع آن ها دارد.

عکس ، حشراتی که شبیه جواهرات گرانبها هستند

عکاس، لوون بیس، تصاویر شفیره پروانه های زنده را ثبت نموده است. حشرات در حال دگردیسی از لیسه به شکل بالغ خود هستند، یعنی تمام حشراتی که در عکس ها مشاهده می کنید، به زودی به صورت پروانه ظاهر می شوند.

عکس های ماکرو در مزرعه پروانه های استراتفورد در بریتانیا گرفته شده اند که با توجه به مقدار شان، با استفاده از تکنیک فتو استکینگ ساخته شده اند. بیشتر گونه هایی که در این مجموعه گنجانده شده اند، آسیایی هستند.

این عکس ها بخشی از یک پروژه در حال اجرا است که به تنوع طراحی در طبیعت می پردازد. از تخم گرفته تا شفیره یا پیله، طبیعت طیف شگفت انگیزی از طرح ها را ایجاد می نماید که اغلب مختص یک گونه خاص است. بسیاری از شفیره حشرات ماورایی و عجیب وغریب تکامل یافته اند تا از نظر ظاهری فریبنده باشند و با جعل هویت گیاهان و محیط اطراف به عنوان استتار ضروری از شکارچیان احتمالی عمل نمایند.

بیس می گوید که این عکس ها با هدف تفریح و آموزش به بیننده اجازه می دهند تا تنوع موضوع را درک کند و در عین حال جزئیات پیچیده ای را که تکامل ایجاد نموده است، درک کند.

بیس به موزه تاریخ طبیعی آمریکا می گوید:

فکر نمی کنم مردم اهمیت حشرات و کارهایی که آن ها برای ما به عنوان یک گونه و کل سیاره انجام می دهند، درک نمایند. ما باید درک کنیم که آن ها مهم هستند و چون دیدنشان سخت است، نمی توانیم نادیده شان بگیریم.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 آبان 1401 بروزرسانی: 21 آبان 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2307

به "عکس ، حشراتی که شبیه جواهرات گرانبها هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، حشراتی که شبیه جواهرات گرانبها هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید