مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: خرید و فروش گونه های تحت حفاظت محیط زیست، ممنوع است

به گزارش مجله ابوذریون، محمدجواد اشرفی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال، متاسفانه تعدادی افراد سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیر مجاز گونه های جانوری مانند سمندر امپراطور، لاک پشت، مار و بعضی گونه های مهاجم و غیربومی می نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: خرید و فروش گونه های تحت حفاظت محیط زیست، ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به قرار داشتن در ایام پایانی سال و رواج عرضه بعضی گونه های حیوانی و گیاهی تحت حفاظت، عرضه و خرید و فروش این گونه ها را ممنوع اظهار داشت و گفت: با عرضه نمایندگان و فروشندگان گونه های جانوری و گیاهی غیر مجاز برخورد قانونی خواهد شد.

محمدجواد اشرفی اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن روزهای پایانی سال، متاسفانه تعدادی افراد سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیر مجاز گونه های جانوری مانند سمندر امپراطور، لاک پشت، مار و بعضی گونه های مهاجم و غیربومی می نمایند.

به گزارش ایسنا، وی اضافه نمود: با توجه به ممنوعیت نگهداری و خرید و فروش حیات وحش بدون مجوز سازمان حفاظت محیط زیست، در صورت مشاهده هر گونه تخلف با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گشت و نظارت مستمر به وسیله ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان خوزستان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی ها در سراسر استان انجام می گردد.

وی از مردم و دوستداران محیط زیست درخواست کرد که از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه های در معرض خطر انقراض و یا مهاجم محسوب می شوند، اجتناب نمایند و به هیچ عنوان نسبت به رهاسازی این حیوانات در طبیعت اقدام ننمایند.

وی تاکید نمود: ماهی قرمز نیز از گونه های مهاجم در طبیعت به شمار می رود که در صورت ورود به زیست بوم های طبیعی، توان اشغال زیستگاه دیگر گونه ها و جایگزین شدن با گونه های بومی را دارد و نباید پس از ایام نوروز این گونه را در طبیعت رهاسازی کرد.

اشرفی در مورد گشت های نوروزی محیط بانان نیز گفت: برنامه ریزی های لازم صورت گرفته است تا محیط بانان به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در منطقه ها استان خوزستان حضور یابند و در راستای حفاظت از طبیعت و انفال الهی اقدام لازم را اجرا نمایند.

بنا بر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خوزستان بر حفظ امنیت و آرامش حیات وحش در بازدید از منطقه ها طبیعی تاکید و از شهروندان درخواست کرد که در صورت مشاهده هر گونه تخلفات محیط زیستی، اعم از شکار و صید غیر مجاز و یا تخریب طبیعت، مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست خوزستان در سطح استان و یا به ماموران انتظامی اطلاع دهند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 22 اسفند 1401 بروزرسانی: 22 اسفند 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2363

به "مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: خرید و فروش گونه های تحت حفاظت محیط زیست، ممنوع است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان: خرید و فروش گونه های تحت حفاظت محیط زیست، ممنوع است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید