مقامات گردشگری تایلند به منظور حفظ شهر تاریخی آیوتایا به گردشگران آموزش می دهند

به گزارش مجله ابوذریون، آیوتایا با بیش از 400 سال پایداری و سعادت، یکی از بزرگ ترین پایتخت های تاریخی در دنیا است. امروزه تنها بخش هایی از این شهر باقی مانده و مقامات گردشگری تایلند برای حفظ آن در کوشش هستند.

مقامات گردشگری تایلند به منظور حفظ شهر تاریخی آیوتایا به گردشگران آموزش می دهند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

آیوتایا (Ayutthaya) در سال 1350 تأسیس شد و پس از سوخوتای (Sukhothai)، دومین پایتخت پادشاهی سیامی (تایلند) بوده است. برمه ای ها این شهر را در قرن 18 میلادی تخریب کردند و امروزه تنها برج های حکاکی شده نوک تیز و بلند و مجسمه های غول پیکر از آن باقی مانده که همه آن ها یادآور شکوه این شهر در گذشته هستند.

اوج شکوفایی شهر تاریخی آیوتایا، از قرن 14 تا 18 بوده است که در طول این زمان به یکی از بزرگ ترین و جهانی ترین مناطق شهری و مرکز دیپلماسی و تجارت جهانی تبدیل شد.

در سال 1767، این شهر مورد حمله و آسیب ارتش برمه نهاده شد. آن ها شهر را آتش زدند و ساکنین را مجبور به ترک آنجا کردند. شهر آیوتایا هرگز در مکان قدیمی خود بازسازی نشد و امروزه به عنوان یکی از وسیع ترین سایت های باستان شناسی شناخته می گردد.

آیوتایا در سال 1991 در فهرست سازمان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این شهر تاریخی در حال حاضر به عنوان یک پارک تاریخی اداره می گردد. طبق قانون آثار باستانی و تاریخی، عتیقه جات، اشیای هنری، موزه ملی در سال 1961 و اصلاحیه آن در سال 1992 در قانون اساسی تایلند، این شهر به ثبت رسیده و تحت حفاظت است، همچنین وزارت هنرهای زیبا و وزارت فرهنگ باید در اجرای این قانون تلاش نمایند.

شهر آیوتایا در سال 2016، بیش از 2 میلیون گردشگر را به خود جذب کرد.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 12 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 585

به "مقامات گردشگری تایلند به منظور حفظ شهر تاریخی آیوتایا به گردشگران آموزش می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات گردشگری تایلند به منظور حفظ شهر تاریخی آیوتایا به گردشگران آموزش می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید