چرا از دیگران دور می شویم؟

به گزارش مجله ابوذریون، 7رفتار نامناسب که دیگران را از شما دور می نماید

فهرستی که در پایین درباره آن گفته ایم، از رفتارهای نامناسبی حکایت دارد که بروز هر یک از آنها از سوی بر محیط زندگی و کاری شما تاثیرگذار است. شما با این رفتارها از خود، چهره ای ناسالم و مخدوش شده به یادگار می گذارید. حال اگر کنجکاو شدید، بیشتر راجع به این رفتارها بدانید و درصدد دوری از آن بربیایید، با خبرنگاران همراه باشید:

چرا از دیگران دور می شویم؟
  • شایعه پراکنی

زمانی که مردم با شایعه سازی درمورد افراد دیگر جوگیر می شوند، وجهه خودشان را تخریب می سازند. اگر آنها شایعه پراکنی در خصوص کارهای ناشایست و بدبختی های خود را بشنوند، امکان دارد به احساسات شان صدمه وارد گردد. شایع ه سازی باعث می گردد تا شما همواره انسانی منفی و کینه توز به نظر برسید.

  • اعلام تنفر از کار

آخرین چیزی که هر کسی می خواهد سر کار بشنود این است که کسی درباره اینکه چقدر از کارش تنفر دارد، شکایت می نماید. چنین کاری باعث شده شما به عنوان فردی منفی به نظر رسیده و در نتیجه روحیه تیمی کاهش می یابد. روسا بسیار سریع افراد منفی باف،کسانی که روحیه تیمی را ضعیف ساخته، می شناسند و می دانند که همواره جایگزین های علاقه مند در گوشه ای درانتظارند.

  • دروغ گفتن

بسیاری از دروغ ها با نیات خوب شروع می شوند؛ در واقع مردم در نظر دارند با دروغ خودشان یا بقیه را محافظت نمایند اما دروغ ها رشد نموده و به سرعت توسعه پیدا می نمایند و اگر کسی بفهمد که شما دروغ گفته اید راهی برای برگشت نیست.

دروغ هر چقدر هم کوچک باشد، احترام به نفس شما را خدشه دار می سازد. اگر می خواهید از آنچه هستید، شاد باشید، باید قابل اعتماد به نظر برسید.

  • هیجانات بدون کنترل

مثال های زیادی هست که در آنها افراد سر کار وسایلشان را پرتاب می نمایند، فریاد می کشند و افراد دیگر را به گریه می اندازند. اینها همه نمونه هایی از هیجانات افسارگسیخته است. این نوع هیجانات نشان از هوش احساسی پایین داشته و باعث می گردد افراد دارای این ویژگی به راحتی اخراج شوند. به محض اینکه این سطح بی ثباتی را از خود نشان دهید مردم از اینکه آیا شما قابل اعتماد بوده یا نه دچار تردید می شوند. با خالی کردن عصبانیت خود بر سر افراد، بدون توجه به اینکه چقدر مستحق آن هستند، باعث شده تا افراد در خصوص شما نگاه منفی داشته باشند و شما به عنوان فردی بی ثبات و بدقلق شناخته شوید.

  • از کار فرد دیگری اعتبار کسب کردن

همه ما وقتی متوجه می شویم که کسی ایده ما را ربوده، احساس ناراحتی می کنیم. از کار فرد دیگری اعتبار کسب کردن (هرچقدر هم کوچک باشد) باعث می گردد که دیگران این طور فکر نمایند که شما هیچ کاری را به طور تعیین خودتان انجام نداده اید. دزدیدن اعتبار بقیه، بعلاوه این طور نشان می دهد که شما برای تیم تان و روابط کاریتان هیچ اهمیتی قائل نیستید.

  • خراب کردن ارتباطات

بسیاری از کارها حول افرادی که با آنها دیدار می کنید و ارتباطاتی که می سازید، می چرخد. انداختن یک بمب اتمی در هر نوع ارتباط حرفه ای، یک اشتباه بزرگ به شمار می آید.

  • از پشت خنجر زدن

این عنوان خود بیانگر همه چیز است. خنجر زدن از پشت به همکاران تان، عمدا یا سهوا منشأ بزرگی از نزاع و درگیری در محیط کار است. یکی از معمول ترین حالت های از پشت خنجر زدن این است که برای اینکه مسئله ای را حل نموده در پی زیر آب زنی بربیایید. افراد معمولا این کار را به عنوان تلاشی برای دوری از درگیری انجام می دهند، اما با این کار درگیری بیشتری ایجاد می نمایند. هر زمانی که فردی را در چشم همکارانش بد جلوه می دهید، مثل این است که بدون اینکه واقعا بخواهید، خنجری از پشت به او می زنید.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2149

به "چرا از دیگران دور می شویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا از دیگران دور می شویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید