6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش اول)

به گزارش مجله ابوذریون، تلفیق هیجان، طبیعت و آرامش در گوا

بدون شک گوا از جمله مناطقی محسوب می گردد که شما به هر میزان در آن اقامت داشته باشید، برایتان کافی نبوده و دوست دارید زمان بیشتری را در آن سپری کنید. اگرچه سواحل زیبا و منحصر به فرد این منطقه، بیشترین وقت هر گردشگری را به خود اختصاص داده و شما بخش عمده ای از زمانتان را در این سواحل می گذرانید، اما در نظر داشته باشید که این سواحل، تنها دیدنی های گوا نبوده و مناطق متعددی در گوا وجود دارد که شما در طول سفرتان می توانید از آن ها بازدید نموده و از دیدن آن ها لذت ببرید. بعضی از مهمترین این جاذبه ها عبارتند از: بازدید از شهر قدیمی گوا یا old Goa ، جنگل های سرسبز و بکر و مراکز خرید متعدد و متنوع. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش اول)

در نظر داشته باشید که گوا جز مناطقی محسوب می گردد که همه ساله پذیرای تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان است و هزاران گردشگر با هدف کسب آرامش ذهنی و جسمی به این منطقه زیبا در جنوب غربی هندوستان سفر می نمایند. در این سفر علاوه بر اینکه فعالیت های بدنی مانند ورزش های آبی و دریایی خواهید داشت، مناظر بسیار زیبا و چشم اندازهای رویائی سواحل مشهور گوا، آرامش روحی و ذهنی بی نظیری را برایتان فراهم خواهد نمود. اگرچه بدون اغراق شما در این سواحل زیبا گذر زمان را حس نخواهید کرد، اما از قلم نیاندازید شما در زمان سپری کردن تعطیلات خود در گوا، فرصت دیدن بسیاری از اماکن زیبای دیگر را خواهید داشت که خاطرات شما را از این سفر به یاد ماندنی تر خواهد نمود. در این بخش به آنالیز هفت فعالیت جالبی که در سفر به گوا می توان داشت، اشاره می کنیم:

ورزش های آبی:

بدون اغراق، انجام هر نوع ورزش و تفریح آبی - دریایی که شما در ذهن خود سراغ داشته باشید در گوا امکان پذیر است. اگرشما جز هواداران ورزش های آبی هستید، پیدا کردن محلی بهتر از گوا برای رسیدن به خواسته هایتان وجود ندارد. در این محل شما علاوه بر شنا، می توانید انواع ورزش های آبی را در دریا و سواحل زیبای منطقه تجربه کنید. موج سواری، اسکی روی آب، جت اسکی یا اسکوتر روی آب، طناب - چتر بازی (که در آن شما توسط یک طناب بلند به قایق پر سرعت متصل شده و چتر نجاتی در پشت شما قرار می گیرد، با حرکت قایق، چتر باز شده و در برابر هوا مقاومت می نماید و شما به آسمان رفته و توسط طناب به دنبال قایق کشیده می شوید) ، بنانا یا تیوپ هایی به شکل موز که دو تا شش نفر را به داخل آب برده و با سرعت به اطراف پرتاب می نماید، غواصی و ماجراجویی های هیجان انگیز با قایق های مختلف؛ از دیگر مواردی است که می توان به آن اشاره نمود. در گوا شما همچنین امکان کشتی رانی در هنگام غروب آفتاب و ساعات شبانه در زیر مهتاب را داشته و گشت های تماشای دلفین و ده ها سفر دریایی ماجراجویانه دیگر را تجربه خواهید کرد.

شهر تاریخی گوای قدیم یا Old Goa

پادشاهان بیجاپور در قرن پانزدهم میلادی؛ شهر قدیم گوا را بنا نموده و این شهر در زمان حضور استعمارگران پرتقالی به عنوان پایتخت و مرکز گوا شناخته می شد. شهر قدیم گوا در 9 کیلومتری شهر پاناجی قرار داشته و از سوی یونسکو به عنوان میراث جهانی معرفی شده است. معماری آثار تاریخی این شهر بسیار با شکوه و الهام بخش بوده و گوای قدیم اوج دوران شکوه و عظمت خود را در دوره حضور پرتقالی ها تجربه نموده است. این شهر در طول تاریخ حیات خود یک بار به دلیل همه گیر شدن بیماری طاعون؛ بخش عظیمی از جمعیت خود را از دست داده و بسیاری از ابنیه آن به استثنای کلیساها، تخریب شد. پس از این رویداد، مردم منطقه از مصالح باقی مانده از شهر قدیم گوا برای ساخت شهر پاناجی استفاده نموده و این شهر را به عنوان مرکز جدید گوا بنا کردند، به همین دلیل تقریبا تمامی قلعه های تاریخی موجود در گوا حالت نیمه مخروبه دارد.

امروزه بناهای تاریخی و سبک معماری آن ها در شهر تاریخی گوا، گواهی بر شکوه معماری قرون شانزدهم تا هجدهم میلادی در این منطقه است. لازم به ذکر است تنها هفت کلیسا از مجموع 60 کلیسای موجود در منطقه به دوران پیش از قرن هجدهم میلادی تعلق داشته و کلیساهای سنت کاترین، سنت فرانسیس و کلیسای میلاد عیسی Church of Born Jesus نمایانگر سبک معماری قدیمی این منطقه هستند.

حیات وحش:

پناهگاه حیات وحش بهاگوان ماهاویر BhagwanMahaveer Sanctuary با مساحتی بالغ بر 240 کیلومتر مربع به عنوان بزرگترین پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده طبیعی در گوا شناخته می گردد. این پناهگاه حیات وحش در نزدیکی روستای مولم Molem و در فاصله 53 کیلومتری از مرکز ایالت واقع شده است. این پناهگاه حیات وحش پوشیده از درختان سرسبز و جنگل های انبوه است. دیگر پناهگاه حیات وحش گوا ، بوندلا Bondla Wildlife Sanctuary نام دارد که بر خلاف پناهگاه حیات وحش بهاگوان ماهاویر کوچک بوده و مساحت آن تنها 8 کیلومتر مربع است. در این منطقه حفاظت شده انواع حیوانات از جمله گاومیش کوهاندار هندی ؛ خرس و انواع پرندگان زندگی می نمایند.

منبع: www.travelettes.net

منبع: الی گشت
انتشار: 12 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 658

به "6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 کار هیجان انگیز در گوا که حتما باید تجربه کنید (بخش اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید