آشنایی با آب و هوای شهرهای کانادا

به گزارش مجله ابوذریون، یکی از مواردی که پیش از مهاجرت و حتی سفر به مقصدی جدید باید در نظر داشته باشیم، آب و هوای آن کشور است و از آنجایی که اقلیم کانادا با کشور ما تفاوت بسیاری دارد، آشنایی با آب و هوای شهرهای کانادا بسیار الزامی است.

آشنایی با آب و هوای شهرهای کانادا

افراد بسیاری هستند که چندان به سرمای هوا عادت ندارند و زندگی در آب و هوای سردسیر برای آنها مشکل است. یا گردشگرانی که قصد شرکت در تور کانادا را دارند اما نمی دانند چه لباسی باید همراه خود داشته باشند.

اگر شما نیز فکر سفر به این کشور را در سر دارید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با آب و هوای کانادا آشنا شوید.

درباره آب و هوای کانادا

اگرچه با شنیدن اسم آب و هوای کانادا، اولین چیزی که به ذهن ما می رسد سرما و برف و بوران است، اما باید بدانید که آب و هوای کانادا کاملا به منطقه ای که در آن هستید بستگی دارد. کانادا کشوری پهناور است که به عنوان دومین کشور عظیم جهان شناخته می گردد و از یک سو به اقیانوس اطلس و از سوی دیگر به اقیانوس آرام راه دارد و پنج منطقه زمانی مختلف را پوشش می دهد.

همچنین جنوبی ترین بخش های کانادا، با شمال ایالت کالیفرنیای آمریکا همسایه است و شمالی ترین نقاط این کشور، از دایره قطبی قطب شمال نیز فراتر می رود.

بنابراین آب و هوای کانادا را نمی توان یکسان دانست و به تمام نقاط این کشور، یک ویژگی آب و هوایی اطلاق کرد. بنابراین تصمیم داریم در ادامه آب و هوای شهرهای کانادا را به صورت تک به تک برای شما آنالیز کنیم تا در انتهای به طور مثال بدانید که آب و هوای ونکوور بهتر است یا تورنتو.

جنوبی ترین بخش های کانادا، با شمال ایالت کالیفرنیای آمریکا همسایه است و شمالی ترین نقاط این کشور، از دایره قطبی قطب شمال نیز فراتر می رود.

آب و هوای شهرهای کانادا

به طور کلی پرجمعیت ترین شهرهای کانادا در جنوب این کشور واقع شده اند و فاصله چندانی با مرزهای ایالات متحده امریکا ندارند. شهرهایی مانند مونترال، تورنتو، کلگری، ونکوور و هلیفکس همگی چهار فصل متمایز دارند اما با این وجود تفاوت های بسیاری با یکدیگر دارند.

اما در کنار درجه دمایی که دماسنج ها نشان می دهند، دانستن شرایط آب و هوای شهرهای کانادا نیز پیش از سفر به این کشور لازم است؛ مانند شرایط جاده ها، میزان بارش، میزان ساعات روز و …

  • ونکوور

آب و هوای ونکوور نسبت به آب و هوای شهرهای کانادا کمی متعادل تر است و این به خاطر قرارگیری این شهر در کنار اقیانوس آرام است.. اگرچه ونکوور در زمستان ها چندان شاهد بارش و نشستن برف بر روی زمین نیست، اما آب و هوای ونکوور در این فصل خنک است و بارش باران امری طبیعی به شمار می رود. دمای هوای ونکوور در فصل تابستان گرم و است و رطوبت هوا بالا می رود، اما شدت آن مانند شهرهای شرقی کانادا نخواهد بود.

آب و هوای ونکوور کانادا در طول سال متغییر است. به طور کلی ماه های جولای و آگوست گرمترین ماه های ونکوور هستند که دما به 22 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و سردترین زمان نیز در ماه ژانویه است که دمای هوای ونکوور به صفر درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

  • مونترال

اما همانطور که گفتیم، آب و هوای کانادا در مناطق مختلف بسیار با یکدیگر متفاوت است و قرار نیست همه جا مانند ونکوور باشد. به عنوان مثال مونترال یکی از شهرهایی است آب و هوای آن به ویژه در زمینه بارش برف، با ونکوور متفاوت است. این شهر در استان کبک واقع شده است و دمای هوای کبک نیز به سرما شهرت دارد.

البته پیش از سفر به کانادا، حتما باید در نظر داشته باشید که مونترال شهری کاملا چهار فصل است و آب و هوای مونترال کاملا به زمانی که شما در این شهر هستید بستگی دارد. تابستان های مونترال دمای هوا به 26 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و هوایی گرم و مرطوب در انتظار شماست. در حالیکه در زمستان این دما به شدت کاهش می یابد و تا 4 درجه زیر صفر هم خواهد رسید و بارش برف نیز یک عمر کاملا عادی خواهد بود. بارش برف در مونترال سنگین است و حتی گاهی تا 30 سانتیمتر نیز خواهد رسید.

  • تورنتو

آب و هوای کانادا در شهر تورنتو، به شهرهایی مانند نیویورک و شیکاگو شباهت دارد. آب و هوای تورنتو کاناد در طول سال بسیار متغیر خواهد بود که گرمترین ماه تورنتو جولای است که ممکن است تا 27 درجه سانتیگراد را نیز تجربه کنید و در سردترین ماه ها نیز دمای هوا به -6 درجه سانتیگراد خواهد رسید.

همچنین در فصل زمستان که بارش باران و برف در این منطقه افزایش می یابد، می توانید شاهد نشستن برف روی زمین از یک اینچ تا 30 سانتیمتر باشید.

  • کلگری

آب و هوای کلگری نسبت به آب و هوای شهرهای کانادا کمی سردتر است زیرا در مناطق بالاتری قرار گرفته است. ماه های ژوئن تا سپتامبر، فصل گرما در کلگری است و دمای هوا تا 19 درجه سانتیگراد نیز گرم خواهد شد. اما باید بدانید هک از ماه می تا سپتامبر، فصل اوج بارش باران در کلگری است که در ماه ژوئن به اوج خود خواهد رسید.

همچنین زمستان های کلگری نیز سرد و طولانی است و سرمای هوای تا 11 درجه زیر صفر را نیز تجربه خواهید کرد.

  • اتاوا

آب و هوای اتاوا از جمله گرمترین آب و هوای کانادا است و دمای هوا در تابستان های این شهر تا 30 درجه سانتیگراد نیز خواهد رسید و گشت و گذار در این شهر را لذتبخش خواهد نمود. اما زمستان های اتاوا می تواند بسیار سرد و پر بارش باشد. دمای هوای اتاوا در زمستان به طور میانگین در حدود -5 درجه سانتیگراد است که باعث یخ زدن کانال ریدو و تبدیل آن به یک پیست اسکیت روی یخ عظیم می گردد.

  • ادمونتون

ادمونتون نیز مانند کلگری در استان آلبرتا واقع شده است و هر دوی این شهرها، بخشی از خصوصیات کلی آب و هوای آلبرتا را به ارث برده اند. آب و هوای ادمونتون قاره ای و مرطوب است و تابستان های این شهر در ماه ژوئن تا سپتامبر ادامه دارد و از ماه نوامبر تا مارس شاهد فصل زمستان خواهیم بود. آب و هوای ادمونتون در تابستان خشک است و چندان خبری از بارش نیست و دمای هوا در حدود 18 درجه سانتیگراد خواهد بود. در حالیکه زمستان ها هوا تا کمتر از -10 درجه سانتیگراد نیز کاهش خواهد یافت و شاهد بارش سنگین برف و باران خواهید بود.

منبع: ققنوس
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1414

به "آشنایی با آب و هوای شهرهای کانادا" امتیاز دهید

2 کاربر به "آشنایی با آب و هوای شهرهای کانادا" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با آب و هوای شهرهای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید