آموزش ساخت کاردستی عید نوروز برای بچه ها

به گزارش مجله ابوذریون، روزهای آخر زمستان و نزدیک شدن به عید نوروز شور اشتیاقی وصف ناپذیر در همه ما به خصوص بچه ها ایجاد می نماید. بچه ها به شدت دوست دارند در آماده شدن برای عید و چیدن سفره هفت سین یاری نمایند؛ به خصوص اگر بتوانند با کاردستی های دست ساز خود سفره هفت سینی کوچک بسازند. در این مطلب چند ایده معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها با بچه ها خود کاردستی عید نوروز بسازید و از خلاقیت های آن ها لذت ببرید.

آموزش ساخت کاردستی عید نوروز برای بچه ها

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

ایده کاردستی عید نوروز

با یاری به ساخت کاردستی علاوه بر این که خلاقیت بچه ها خود را تقویت می کنید، می توانید از بعضی از آن ها در تزیین خانه و سفره هفت سین هم بهره ببرید. با این کار دیگر از بعضی سنت های اشتباه مانند خرید ماهی و … نیز جلوگیری می گردد.

1. ساخت کاردستی با تخم مرغ

تخم مرغ رنگی یکی از نمادهای عید نوروز است و تقریبا هر سال در سفره های هفت سین همه ما حضور دارد. سال جاری به جای خرید تخم مرغ رنگی، اجازه دهید بچه ها تخم مرغ رنگ نمایند و یا با آن کاردستی درست نمایند.

برای رنگ کردن تخم مرغ استفاده از رنگ های طبیعی ایده خوبی است. برای مثال می توانید تخم مرغ را در مقداری آب، کلم قرمز، سرکه و نمک بجوشاید. در این حالت تخم مرغ ها آبی رنگ می شوند. سپس می توانید با قلم مو رنگ های دلخواهی مانند طلایی و … به روی تخم مرغ ها بپاشید و آن ها را تزیین کنید.

از تخم مرغ ها می توانید در ساخت کاردستی هم بهره ببرید. با استفاده از کاغذهای رنگی، شکل های مختلفی مانند حیوانات یا گل ها را از تخم مرغ ها درست کنید.

می توانید در تخم مرغ ها سبزه نیز بکارید. برای این کار بهتر است از تخم مرغ های محلی به رنگ قهوه ای بهره ببرید. داخل چند تخم مرغ را خالی کنید و در آن ها سبزه کنجد، سبزه عدس یا هر سبزه دیگری به دلخواه بکارید.

2. ساخت کاردستی تنگ ماهی

ساخت کاردستی ماهی به جای خرید ماهی زنده یک ایده بسیار عالی است. بهتر است به جای خرید ماهی هایی که پس از مدتی کوتاه می میرند و موجب آسیب روحی و ناراحتی بچه ها می شوند، با فرزندان خود ماکت یا کاردستی تنگ ماهی را بسازید. چند روش مختلف برای این کار وجود دارد که در ادامه تصویر چند مورد از آن ها را آورده ایم.

3. تزیین بچه هاه گلدان سبزه نوروز

اجازه دهید بچه ها با خلاقیت خود گلدان های سبزه را تزیین نمایند. بچه ها با استفاده از کاغذهای رنگی، ماژیک و رنگ می توانند گلدانی زیبا درست نمایند. حتی می توانید از آن ها بخواهید با استفاده از ظرف های پلاستیکی و دورریختنی ها، گلدان های زیبا به شکل های مختلف با خلاقیت خودشان بسازند و سپس با یاری شما در آن ها سبزه بکارند.

4. کاردستی سفره هفت سین

ساخت کاردستی سفره هفت سین نیز ایده خوبی است. بچه ها عاشق درست کردن سفره هفت سین کوچکی هستند که از صفر تا صد حاصل کار خودشان باشد. برای این کار فقط به مقداری کاغذ رنگی، ظروف پلاستیکی، چسب و رنگ احتیاج داریم. بچه ها می توانند با استفاده از آن ها سفره هفت سین یک بعدی یا حتی دوبعدی به دلخواه خود درست نمایند.

5. کارت پستال عید نوروز

بچه ها می توانند با نقاشی یا کاغذهای رنگی کارت پستالی برای تبریک عید نوروز به دوستان، هم کلاسی ها یا خانواده خود بسازند. ساخت کارت پستال ساده تر است و زمان کمتری احتیاج دارد. به همین دلیل شاید ایده بهتری برای بچه ها کم سن و سال تر باشد.

6. ساخت کاردستی گل

گل جایگاهی همیشگی در عید نوروز و سفره هفت سین دارد. می توانید در تزیین سفره یا منزل در کنار گل های دیگر، از گل های دست ساز فرزندان خود نیز بهره ببرید؛ برای مثال سنبل که یکی از سین های سفره هفت سین هم هست و روش ساخت آن در شکل ها قابل مشاهده است.

می توانید ساخت گل های دیگر هم با استفاده از کاغذ رنگی به بچه ها خود یاد دهید. مانند گل های زیبای زیر:

7. ساخت ظروف سفره هفت سین

بچه ها می توانند با استفاده از ظروف دور ریختنی مانند ظروف خالی نوشابه، چوب بستنی و… ظروفی برای چیدن سین های هفت سین بسازند و با تزیین و رنگ آمیزی های متنوع، آن ها را زیبا نموده و در سفره هفت سین استفاده نمایند.

حرف آخر

عید نوروز برای بچه ها شور و نشاطی بی مانند به همراه دارد. آنقدر که دوست دارند هر طور که می توانند در همه کارها شرکت داشته باشند و توانایی و خلاقیت خود را نشان دهند. پس اجازه دهید خلاقیت و هنر خود را در ساخت کاردستی عید نوروز نشان دهند. می توانید از مطلب آموزش کاشت سبزه خاکشیر برای کاشت سبزه ای زیبا نیز بهره ببرید.

در آخر لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما و سایر همراهان انگیزه به اشتراک بگذارید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 3 آبان 1399 بروزرسانی: 3 آبان 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1354

به "آموزش ساخت کاردستی عید نوروز برای بچه ها" امتیاز دهید

4 کاربر به "آموزش ساخت کاردستی عید نوروز برای بچه ها" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش ساخت کاردستی عید نوروز برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید