استقبال معترضان کاتالونیایی از پادشاه اسپانیا: کاتالونیا شاه ندارد

به گزارش مجله ابوذریون، در پی سفر پادشاه اسپانیا به همراه همسر و فرزندانش به شهر بارسلون، هزاران تن از تظاهرکنندگان در این منطقه با برپایی تجمع و با کوبیدن به قابلمه و سر دادن شعار کاتالونیا پادشاه ندارد به این سفر اعتراض کردند.

استقبال معترضان کاتالونیایی از پادشاه اسپانیا: کاتالونیا شاه ندارد

به نقل از خبرگزاری رویترز، فلیپه ششم، پادشاه اسپانیا به همراه همسرش ملکه لتیزیا و دو دخترشان در یک مراسم اهدای جوایز به استعدادهای برتر جوان که از سوی شاهزاده جیرونا و تحت تدابیر محافظتی شدید نیروهای پلیس در شهر بارسلون برگزار گردید حضور پیدا کردند

پادشاه اسپانیا در سخنرانی در این مراسم با اشاره به منطقه کاتالونیا گفت: امروز دیگر نمی توانیم فضایی برای بروز خشونت، بی تحملی و یا بی اعتنایی به حقوق و آزادی های دیگران قائل باشیم.

در اعتراضات کاتالونیا گروهی از معترضان مخالف حاکمیت دولت مرکزی اسپانیا، اقدام به آتش زدن تصاویر پادشاه و پاشیدن رنگ به سمت نیروهای پلیس ضدشورش کردند.

گروه هایی از تظاهرکنندگان پرچمهای استقلال طلبان کاتالونیا را حمل می کردند و بعضی از آنها در حین کوشش برای رساندن خود به یک ایست بازرسی پلیس در اطراف محل برگزاری مراسم مذکور، آغاز به سر دادن شعارهای خشمگینانه علیه شرکت کنندگان در این مراسم کردند و در یک موقعیت نیز یکی از این شرکت کنندگان را هل دادند و تعدادی دیگر از آنها را مجبور به برگشتن و پیدا کردن یک ورودی دیگر کردند.

جدایی طلبان کاتالونیا خواهان استقلال پیدا کردن از اسپانیا و تشکیل یک جمهوری مستقل کاتالونیا هستند.

یکی از تظاهرکنندگان به نام دولورس آگویلرا، 70 ساله، می گوید، حضور پادشاه اسپانیا در بارسلون یک اقدام تحریک آمیز است. او ادامه داد: ما زندانی های سیاسی در زندانهای اسپانیا داریم. ما نمی توانیم آن را بپذیریم.

دور جدید تظاهرات در کاتالونیا به دنبال احکام محکومیت دادگاه عالی اسپانیا علیه 9 تن از رهبران جدایی طلبان این منطقه در تاریخ 14 اکتبر رخ داد.

بحران اخیر در کاتالونیا همچنین باعث پیچیدگی های بیشتر در فضای سیاسی همراه با چنددستگی در اسپانیا همزمان با تدارک این منطقه برای برگزاری چهارمین انتخاباتش در چهارسال اخیر است؛ کشوری که چندین ماه است دولت مناسب و درستی نداشته است.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 522

به "استقبال معترضان کاتالونیایی از پادشاه اسپانیا: کاتالونیا شاه ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقبال معترضان کاتالونیایی از پادشاه اسپانیا: کاتالونیا شاه ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید