اقتصاد آمریکا در بدترین شرایط نهاده شد

به گزارش مجله ابوذریون، اقتصاد آمریکا در دومین فصل سال حدود یک سوم کوچک شد.

اقتصاد آمریکا در بدترین شرایط نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت بازرگانی آمریکا آمار رشد نهایی سه ماهه دوم سال جاری را گفت که بر این اساس نرخ رشد مالی این کشور منفی 32.9 درصد اندازه گیری شده که این رقم 24.5 درصد کمتر از رشد سه ماهه قبل و 2.2 درصد بیشتر از نرخ رشد پیش بینی شده قبلی بوده است.

این رشد مالی که پایین ترین رشد فصلی ثبت شده در طول تاریخ آمریکا تا به امروز بوده است، احتمالا بدترین عملکرد فصلی سال جاری خواهد بود؛ چرا که بخش بزرگی از تعطیلی های سراسری و قرنطینه در این دوره رخ داده و اقتصاددانان انتظار دارند رشد مالی در سه ماهه سوم رشد مالی مجددا به محدوده مثبت بازگردد.

دفتر کنترل بودجه کنگره آمریکا پیش بینی نموده است از نیمه دوم سال جاری عملکرد مالی آمریکا به مدار مثبت بازگردد؛ تا جایی که رشد 21.5 درصدی در سه ماهه سوم و 10.4 درصدی در سه ماهه پایانی سال برای این کشور پیش بینی شده است.

لیدیا بوسور، کارشناس مسائل مالی در موسسه آکسفورد اکونومیکس گفت: با تداوم سرعت بالای شیوع کووید-19 در آمریکا، ریسک ها بر سر راه اقتصاد کماکان در سطح بالایی باقی مانده اند. من یادم نیست مشابه چنین شرایطی را قبلا تجربه نموده باشیم و ممکن است این شرایط برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده حساب ویژه ای بر روی مسائل مالی باز نموده و وعده داده است اقتصاد این کشور قوی تر از قبل به دوران شکوفایی خود بازگردد. تا پیش از بحران کرونا اقتصاد آمریکا یازده سال متوالی رشد مثبت را تجربه نموده بود.

متوسط رشد مالی فصلی آمریکا در بازه زمانی 1947 تا 2019 معادل 3.21 درصد بوده است که بالاترین رشد ثبت شده مربوط به رشد 16.7 درصدی سه ماهه نخست سال 1967 و کمترین رشد ثبت شده نیز مربوط به سه ماهه نخست سال 1958 با منفی 10 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1288

به "اقتصاد آمریکا در بدترین شرایط نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقتصاد آمریکا در بدترین شرایط نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید