اماکن تاریخی ارس، پتانسیلی مناسب برای جذب گردشگران چینی

به گزارش مجله ابوذریون، اماکن تاریخی منطقه آزاد ارس برای جذب گردشگران چینی از پتانسیل خوبی برخوردار است.

اماکن تاریخی ارس، پتانسیلی مناسب برای جذب گردشگران چینی

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

شانزدهمین نشست معاونان و مدیران فرهنگی، اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد کشور تشکیل شد که مرتضی احمدی، مشاور و پژوهشگر حوزه گردشگری در این نشست گفت:

بر اساس آمار، در سال 2017 حدود 671 میلیون گردشگر که شامل 50 درصد گردشگران کل جهان می گردد را اروپا جذب نموده است و در ادامه آسیا و اقیانوسیه، آمریکا، آفریقا و خاورمیانه در رتبه های بعدی قرار دارند که در این تقسیم بندی ایران شامل بخش آسیا و اقیانوسیه است.

بیشتر سفرها از طیق هواپیما صورت گرفته و سفرهای جاده ای، ریلی و آبی در رده های بعدی قرار دارند. همچنین به ترتیب کشورهای فرانسه، آمریکا، اسپانیا، چین، ایتالیا، انگلیس، آلمان، مکزیک، تایلند و ترکیه بیشترین رتبه را در جذب گردشگران کسب نموده اند.

با وجود اینکه فرانسه بیشترین رتبه را در جذب گردشگر کسب نموده است، کشورهای آمریکا، اسپانیا، تایلند، چین، فرانسه و ایتالیا به ترتیب بیشترین درآمد را از گردشگران کسب کردند.

گردشگران چینی در رتبه اول قرار داشته و هنگ کنگ، ژاپن، آمریکا، مالزی و استرالیا به ترتیب مقصد گردشگران چینی هستند.

اغلب مواقع چینی ها به صورت گروهی و به وسیله آژانس های گردشگری سفر می نمایند و به تاریخ و داستان هر کدام از بناهای تاریخی علاقه مخصوصی دارند و برای جلب رضایت آنان بهتر است از راهنمایان چینی استفاده گردد.

گردشگران چینی به عکاسی علاقه خاصی داشته و به همین منظور باید شرایط برای عکاسی آنان فراهم باشد؛ همچنین فیلم مستند زمینه ساز انتخاب مقصد سفر آنان است.

مراکز خرید برای مردم این کشور جذاب بوده و مناطق آزاد بهترین مکان برای جذب گردشگران چینی است. به منظور جذب هر چه بیشتر این گردشگران، دست اندرکاران باید به وسیله شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباط با تورگردانان برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

بنا به گفته محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه مالی، جذب حتی یک درصد گردشگران چینی برای مناطق آزاد بسیار ارزشمند است، اما متاسفانه در این بخش طبق برنامه جامع پیش نرفته و تنها به کارهای پراکنده بسنده شده است.

در مناطق آزاد ارس بسیاری از شرایط مورد احتیاج برای جذب گردشگران چینی مهیا یا به آسانی آماده می گردد.

منبع: کجارو / tehranpress.com
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 564

به "اماکن تاریخی ارس، پتانسیلی مناسب برای جذب گردشگران چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اماکن تاریخی ارس، پتانسیلی مناسب برای جذب گردشگران چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید