انواع مدل های کفپوش حیاط خانه با طراحی بی نظیر و جدید

به گزارش مجله ابوذریون، حیاط و پاسیو در خانه مکانی برای آرامش و لذت بردن از هوای تازه است. گاهی اوقات از این فضا برای دورهمی و مهمانی های خانوادگی نیز استفاده می گردد. در نتیجه باید حیاط و پاسیو طوری طراحی گردد که برای پذیرایی و برگزاری مهمانی مناسب باشد. کفپوش حیاط خانه مکانی عالی برای آغاز کار طراحی محوطه و حیاط است. در این مطلب با تعدادی از بهترین ایده ها برای طراحی و تزیین کفپوش حیاط آشنا خواهید شد. لطفا تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

انواع مدل های کفپوش حیاط خانه با طراحی بی نظیر و جدید

جهت دریافت مشاوره خدمات طراح کاتالوگ از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

کفپوش حیاط با سنگ صابون

سنگ صابون یا سنگ تالک یک گزینه عالی برای دیزاین حیاط و پاسیو است. خیلی ها از سنگ صابون برای مصارفت دکوراتیو استفاده می نمایند. سنگ صابون بخاطر وجود مقادیر زیادی از کانی تالک، جزء یکی از نرم ترین سنگ ها بر روی زمین است. در حقیقت وقتی بر روی این سنگ ها راه می روید، احساس قدم زدن بر روی یک سطح محکم اما لطیف را خواهید داشت. از این رو بسیاری از سنگ صابون بعنوان جایگزین سنگ مرمر، کوارتز و گرانیت یاد می نمایند. بعلاوه سنگ صابون در برابر موادی اسیدی، شیمیایی، گرما، رطوبت و سرما کاملا مقاوم بوده که آنرا برای استفاده بعنوان کفپوش حیاط خانه بسیار مناسب می نماید. از آنجایی که سنگ صابون، سطحی لطیف دارد، هیچگونه لک را به خود جذب نمی نمایند، بنابراین فرایند تمیز کردن و شستن حیاط به امری بسیار ساده تبدیل خواهد شد. سنگ صابون بخاطر مقاومت بالا در برابر رطوبت و سرمای یخبندان در ساخت استخر نیز کاربرد فراوانی دارد.

کفپوش گرانیتی حیاط

اگر بدنبال متریالی با دوام و محکم برای پاسیوی خود می گشت، گرانیت مخصوص شماست. سنگ گرانیت در برابر تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم بوده و دارای رنگ های بسیار متنوعی است. از جمله این رنگ ها می توان سفید، سیاه، طوسی و خاکستری را نام برد که باعث ایجاد فضایی خاص در دکوراسیون حیاط و ایوان می گردد. اما کاشی های گرانیتی برای کفپوش حیاط عمدتا سطحی صاف داشته و به همین خاطر هنگام بارندگی یا وجود رطوبت، بسیار سُر و لغرنده هستند. عیب دیگر کاشی های گرانیتی، احتیاج به روکش کاری سنگ ها در دوره های تکراری است، این سنگ ها سطحی متخلخل داشته و برای اینکه آب به درون آن نفوذ نکند باید مرتباً روکش کاری شوند.

صفحه جدید ما را دنبال کنید

دنبال می کنم

آشنایی با زیباترین مدل های آلاچیق و سایه بان حیاط ویلا

کفپوش مرمری حیاط

افراد زیادی عاشق زیبایی مسحور نماینده سنگ مرمر هستند. رگه های طبیعی روی سنگ مرمر خاصیتی است که خیلی ها را عاشق این سنگ نموده است. سنگ مرمر هم درست مانند سنگ گرانیت، رنگ های زیادی دارد، اما رنگ سفید با رگه های مشکی و خاکستری، مقبولیت بیشتری بین مردم دارد. اما وقتی نوبت به انتخاب کفپوش حیاط خانه می رسد، خیلی سخت می گردد کفپوشی به زیبایی کفپوش سنگ مرمر پیدا کرد. فقط هنگام انتخاب حواس تان باشد که از کاشی های صیقلی استفاده نکنید، این کاشی ها هنگام بارندگی و رطوبت بسیار لغزنده هستند. مدل هایی ضد لغزش کاشی های مرمری نیز در بازار فراوان هستند.

کفپوش اسلیت

اسلیت از سنگ های بسیار محکم و ضد ضربه بوده و در برابر رطوبت،حرارت و فشار زیاد کاملا مقاوم است، در نتیجه این سنگ برای استفاده بعنوان کفپوش حیاط گزینه ای عالی محسوب می گردد. یکی دیگر از عواملی که باعث می گردد سنگ اسلیت برای کفپوش حیاط بسیار مناسب باشد، رنگ های متنوع آن است. اسلیت به صورت طبیعی در رنگ های خاکستری، خاکی، سیاه، سبز، نارنجی و بنفش نیز وجود دارد، از این رو کسانی که خواهان کفپوشی رنگارنگ و متنوع برای حیاط خود هستند، گزینه ای بهتر از اسلیت وجود ندارد. تمام برش های سنگ اسلیت با دیگری متفاوت بوده که باعث ایجاد یک فضای بسیار خاص و متمایز در حیاط و پاسیو می گردد.

آشنایی با بهترین روش های طراحی حیاط مدرن و سنتی

کفپوش سرامیکی

از سرامیک در همه جا استفاده می گردد، درست مانند هر وسیله چینی یا پرسلان، سرامیک ها نیز در انواع رنگ ها و طرح ها فراوری می شوند. تنوع زیاد سرامیک باعث شده این متریال از لحاظ هزینه ای نیز مقرون بصرفه تر از گزینه های دیگر باشد. برای کفپوش حیاط خانه، می توانید از همان سرامیک های کفپوش داخل خانه نیز بهره ببرید، این سرامیک ها معمولا قدرت بالایی در برابر فشار و ضربه داشته و به آسانی ترک برنمی دارند. با یاری سرامیک می توانید هر نوع طرحی، از طرح چوب گرفته تا طرح سنگ مرمر را ایجاد کنید. در نتیجه با هزینه کم می توانید ظاهری همانند حیاط های لوکس ویلایی و کاخ های سلطنتی ایجاد کنید.

طراحی فضای سبز حیاط آپارتمان ها به عنوان دکوراسیون خارجی

کفپوش پلاستیکی

کفپوش های پلاستیکی نوع جدیدی از کفپوش حیاط خانه، مخصوص فضای بیرون، حیاط خلوت و پاسیو هستند که به تازگی به بازار معرفی شده اند. این کفپوش ها نصب بسیار آسانی داشته و احتیاج به انجام کارهای ساختمانی ندارند. این کفپوش ها از نوعی سیستم قفل شونده در قسمت لبه هر قطعه استفاده می نمایند. برای اسمبل کردن آنها فقط کافی است قطعات را روی زمین گذاشته و به یکدیگر قفل کنید. این کفپوش های مقرون بصرفه از لحاظ زیبایی قابل مقایسه با سنگ مرمر یا چوب نیستند اما بهرحال یک گزینه کاربردی و کم هزینه محسوب می شوند. این کفپوش ها همانقدر که ساده وصل می شوند، ساده هم جمع می شوند. بنابراین هر لحظه که اراده کنید می توانید آنها را برداشته و کفپوشی جدید جایگزین کنید. بافت کفپوش های پلاستیکی طوری طراحی شده که آب را در خود نگه نمی دارند، در نتیجه امکان لغزش بر روی این کفپوش ها وجود ندارد.

منبع: اتاق
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 9 اردیبهشت 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1572

به "انواع مدل های کفپوش حیاط خانه با طراحی بی نظیر و جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انواع مدل های کفپوش حیاط خانه با طراحی بی نظیر و جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید