بارش برف و باران در 14 استان ، کاهش 7 درجه ای دما در 2 منطقه کشور

به گزارش مجله ابوذریون، داده های سازمان هواشناسی کشور از ادامه بارش های پاییزی در 14 استان حکایت دارد.

بارش برف و باران در 14 استان ، کاهش 7 درجه ای دما در 2 منطقه کشور

به گزارش خبرنگاران، آخرین نقشه های پیش یابی سازمان هواشناسی کشور نشان می دهد که سه شنبه بارش در دامنه های جنوبی البرز کاهش می یابد و در غرب مازندران، گیلان، شرق اردبیل ، شمال آذربایجان شرقی و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش ادامه خواهد داشت .

بعلاوه ، با ادامه فعالیت سامانه بارشی در جنوب کشور در استان های خوزستان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، فارس ، نیمه غربی کرمان، شمال هرمزگان و جزایر واقع در غرب خلیج فارس و تنگه هرمز ابرناکی ، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید پیش بینی می گردد و در دامنه های زاگرس واقع در لرستان، همدان، مرکزی، قم و در استان اصفهان، جنوب خراسان رضوی و شمال یزد رگبار پراکنده گاهی وزش باد رخ می دهد. در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش به صورت برف است.

چهارشنبه در گیلان، شمال اردبیل و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده انتظار می رود. بعلاوه در جزایر واقع در خلیج فارس ، بوشهر، فارس ، کرمان بارش ادامه داشته و در شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی ، جنوب خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد. پنجشنبه و آدینه در سواحل گیلان، شرق اردبیل ، خراسان جنوبی ، شمال سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و شمال هرمزگان ابرناکی و در برخی ساعات بارش خفیف پیش بینی می گردد. شنبه با تقویت سامانه در جنوب شرق کشور در جزایر واقع در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز، هرمزگان، شرق فارس ، کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش پیش بینی می گردد.

قابل ذکر است ، طی روزهای پنجشنبه تا شنبه در جنوب و جنوب شرق کشور روند کاهش دما در حدود 5 تا 7 درجه حاکم می گردد و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف دور از انتظار نیست . خلیج فارس و دریای خزر تا روز پنجشنبه مواج پیش بینی می شوند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 15 آذر 1401 بروزرسانی: 15 آذر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2316

به "بارش برف و باران در 14 استان ، کاهش 7 درجه ای دما در 2 منطقه کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بارش برف و باران در 14 استان ، کاهش 7 درجه ای دما در 2 منطقه کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید