با شهربازی دره شادی پکن چین آشنا شوید

به گزارش مجله ابوذریون، شهربازی هپی والی پکن | Happy Valley Beijing

از آن جایی که در بهترین روزهای سفر به چین و شهرهای فوق العاده دیدنی آن قرار داریم، یکی از بهترین گزینه های تفریحی که در این شهر چینی که اتفاقا پایتخت این کشور هم هست، رفتن به شهر بازی های مختلف در این شهر است. شهربازی از آن دست جاذبه هایی است که در همه جای جهان، در واقع برای بچه ها و نوجوانان ساخته و طراحی شده است اما در اصل تنها برای این گروه سنی خاص نیست و حتی بزرگسالان هم بسیار از آن استقبال می کنند. اگر به شهر پکن سفر می کنید و به دنبال همچین جایی برای تفریح و جاذبه گردی متفاوت هستید، شهربازی هپی والی پکن یا دره شادی در پکن است. ما در ادامه می خواهیم تا این پارک و محیط زیبا را به شما معرفی نماییم پس در ادامه با ما در معرفی شهربازی هپی والی پکن همراهی بفرمایید.

با شهربازی دره شادی پکن چین آشنا شوید

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

معرفی کامل شهربازی هپی والی پکن

یکی از جاذبه های بسیار دیدنی در پکن که برای وقت گذرانی در آن باید حداقل نصف روز خود را در بهترین و خلوت ترین حالت ممکن خالی کنید، شهربازی هپی والی پکن است. این پارک و یا بهتر بگوییم شهربازی تنها مختص به بچه ها نیست و بزرگسالان بسیار زیادی معمولا در حال استفاده از بازی های شهربازی در کنار وسیله های بازی دیده می شوند که حتی از بچه ها در استفاده از این بازی ها و دستگاه ها، پیش قدم می شوند. حتی گاهی در شهربازی های مختلف ممکن است این نوشته را بر روی دستگاه های بازی خوانده باشید که مثلا افراد 16 سال به بالا از آن می توانند استفاده نمایند و کمتر از این بازه سنی به هیچ عنوان اجازه دسترسی و بازی در این دستگاه را ندارند. شهربازی هپی والی پکن هم نیز از این قائده مستثنی نیست. این شهربازی که یکی از 2 شهربازی بسیار معروف در پکن است، از شهرت خاصی در این شهر و در کل کشور چین برخوردار است. البته به جز این دو شهربازی معروف قرار است که تا سال 2020 میلادی در این شهر نیز یک شهربازی بسیار بزرگ دیگر هم نیز افتتاح گردد. شهربازی دره شادی در ماه جولای سال 2006 میلادی در شهر پکن افتتاح شد.

علی الحساب درباره شهربازی هپی والی پکن یا دره شادی باید بگوییم که این شهربازی بسیار بزرگ و وسیع در زمینی با بزرگی 560 هزار متر مربع و در منطقه ای به نام چاویانگ (Chaoyang District) افتتاح شده است. از آن جایی که چاویانگ در قسمت شرقی شهر پکن قرار گرفته است پس باید بگوییم که برای رفتن به این شهربازی باید به قسمت شرقی این شهر بزرگ بروید. این پارک به عنوان شعبه دوم مجموعه شهربازی ها و پارک های دره شادی در چین افتتاح شده است. شعبه دیگر این شهربازی هیجان انگیز در شهر شنژن است و به همین نام نیز خوانده می گردد. البته در حال حاضر شعبات دیگری هم از این پارک در حال حاضر در شهرهای شانگهای، تیانجینگ، چونگ چینگ، شانگهای، چنگ دو و وهان نیز شعب دیگری از این شهربازی ساخته شده و قرار گرفته است. شهربازی های مجموعه هپی والی چین در این کشور در بین بهترین ها و پیشرفته ترین شهربازی های این کشور قرار می گیرند. برای ساخت این شهربازی ها، شرکت لیژر کوئست اینترنشنال (Leisure Quest International) عهده دار طراحی مفهومی و ساخت آن بوده اند. این شرکت یکی از اساس های طراحی خود را بر اساس طراحی های موجود در مجموعه پارک های دیزنی لند قرار داده است.

اما با این حال زمانی که به شهربازی هپی والی پکن بروید، تفاوت های موجود در این پارک را با دیگر شهربازی های دنیا و مخصوصا دیزنی لندها خواهید دید. این شهربازی پیشرفته و مدرن دارای 40 نوع بازی دستگاهی است که از بین این تعداد، 10 دستگاه کاملا جدید را خواهید دید که نمونه آن ها در هیچ شهربازی دیگری وجود ندارد و یا حداقل شاید به تازگی آن را در مجموعه خود تعبیه نموده اند. درباره دستگاه ها و بازی های این شهربازی می توانیم حالا حالاها برایتان بنویسیم. از بین این چهل دستگاه بازی که در این شهربازی قرار گرفته است، بر اساس انتخاب مردم بهترین دستگاهی که وجود دارد، دستگاه آپولو هیل (Apollo Wheel) است. این بازی بسیار مهیج و پر هوادار است و خیلی ها برای اولین بار تنها برای بازی کردن این دستگاه به شهربازی هپی والی پکن می روند. البته تنها تجهیزات موجود در این شهربازی منحصرا به دستگاه های بازی نمی رسد بلکه، در این شهربازی 7 سالن نمایش سینما و تئاتر نیز وجود دارد که همگی دارای تکنولوژی دالبی و آی مکس (IMAX) هستند.

باید به شما بگویم که واقعا از حضور در شهربازی هپی والی پکن خسته نخواهید شد اما اگر بر حسب اتفاق خواستید تا به جایی غیر از شهربازی بروید هم برای شما این امکان وجود دارد که به مرکز خریدی که در این شهربازی موجود است بروید و ضمن گذراندن وقت خود در آن، به خرید هم بپردازید. در این شهربازی می توانید به تماشای نمایش معروف گلدن ماسک (Golden Mask) بروید و از این نمایش طلایی و سنتی چینی لذت ببرید.

باورتان بگردد یا نه در این شهربازی می توانید گویی همه چیز را در کنار همدیگر داشته باشید. برای این که در این شهربازی به اندازه کافی و به حد کفایت بتوانید تفریح کنید و از همه دستگاه ها و امکانات آن استفاده نمایید، باید یا به وسیله وب سایت به صورت آنلاین بلیط بازی های خودر ا خریداری نمایید و یا این که برای دستگاه های معروف در حدود 3 الی 4 ساعت در صف بازی ها بایستید! اگر باورتان نمی گردد، پیشنهاد می کنیم که نقدها و نظرات کسانی که به این شهربازی رفته اند و ساعت ها در صف انتظار دریافت نوبت و بلیط برای بازی های مختلف ایستاده بوده اند را بخوانید! به هر حال این هم برای خودش تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد است. این شلوغی شهربازی در ایام تعطیل و روزهای خاص و مخصوصا در 3 ماهه تابستان بسیار شلوغ تر از هر زمان دیگری می گردد.

  • آدرس شهربازی هپی والی در پکن: China, Beijing Shi, Chaoyang Qu, 东四环小武基北路 邮政编码100023

این نکات را درباره شهربازی هپی والی پکن باید بدانید!

درباره استفاده از دستگاه ها و حضور در شهربازی هپی والی پکن در نظر داشته باشید که:

  • در این شهربازی نقطه عطف و مرکزی، بخش آتلانتیس است. در این قسمت بسیاری از بازی های مهم و پر هوادار در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. علاوه بر این ها در این بخش، ساختمانی بلوری قرار گرفته است که تمامی تزئینات پیرامونش هر بیننده ای را به یاد شهر گمشده آتلانتیس می اندازد.
  • اگر می خواهید به پکن سفر کنید و دوست دارید که به این شهربازی بروید، برای صرفه جویی در وقت و زمانتان به وب سایت رسمی این شهر بازی به آدرس: bj.happyvalley.cn بروید و بلیط بازی های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین خریداری نمایید.
  • یادتان باشد که این شهر بازی هر روزه و حتی در روزهای تعطیل از ساعت 9 صبح تا 22 شب به صورت یک سره باز است البته، بعضی از دستگاه های بازی در این شهربازی که اتفاقا در بین آنان چندین بازی هیجان انگیز هم دیده می گردد، از ساعت 5 بعداز ظهر به بعد خاموش و تعطیل می شوند پس، در نظر داشته باشید که چه ساعتی تصمیم به رفتن به شهربازی هپی والی پکن می روید.
  • برای رفتن به این شهر بازی اگر می خواهید از ناوگان عمومی حمل و نقل بهره ببرید، بهترین راه برای شما این است که از خط شماره 7 ایستگاه هپی والی استفاده نموده و از خروجی های b و c برای رسیدن به این شهربازی استفاده نمایید.
  • در این شهربازی فستیوال های مختلفی برگزار می گردد که در بین آن ها، بعضی از این فستیوال ها ثابت هستند. از بین این فستیوال و جشن های ثابت می توانیم به: فستیوال بهار چینی، روز جهاین سحر و جادو، جشن ورزش هر چه بیشتر و در آخر جشن و فستیوال آب پاشی در این شهربازی اشاره نماییم.
  • درباره گشت و گذار در این شهربازی باید بگوییم که؛ می توانید با تراموای کوچکی که در این شهربازی وجود دارد، دور تا دور آن را بگردید. در واقع اگر سوار بر این تواموای نسبتا کوچک بشوید می توانید تا به صورت یک جا و کوتاه از این شهربازی بازدید کنید. همین تراموای کوچک در واقع باعث شده است که افراد بتوانند به صورت راحت تر و آسان تری به بخش های مختلف شهربازی دسترسی پیدا نمایند. یادتان باشد که در شهربازی هپی والی پکن اگر خواستید سوار بر تراموا شوید به گوشه جنوب شرقی آن بروید و از آن قسمت تور خود را شروع نمایید.
  • بعضی از بازی های موجود در این شهر بازی عبارتند از: کریستال وینگ (Crystal Wing)، اکستریم راشر (Extreme Rusher)، جانگل ریسینگ (ungle Racing) و گلدن وینگز این اسنوفیلد (Golden Wings in Snowfield) اشاره نماییم.

بخش های مختلف شهربازی هپی والی پکن

  • بخش پادشاه مورچه ها (Ant Kingdom): در این قسمت از شهربازی همه چیز بر اساس شخصیت های انیمیشنی و کارتونی ساخته و پرداخته شده است و موضوع آن مورچه ها و سرزمینشان است.
  • دریای اژه (Aegean Sea): در این قسمت از شهربازی هپی والی پکن از افسانه ها و اساطیر مختلف یونانی ایده گرفته شده است و همه چیز شبیه به افسانه های یونانی است.
  • بخش شانگری لا (Shangri-La): در این بخش از شهربازی، می توان هر چه را که درباره فرهنگ تبتی ها و سنت های جنوب غربی چین وجود دارد را در غالب بازی ها و تزئینات یک شهربازی به چشم ببینید.
  • بخش مایای گمشده (Lost Maya): در این بخش از پارک، با استفاده از داستان ها و افسانه های مختلف درباره مایاها، یکی از جذاب ترین بخش های پارک را ساخته و پرداخته اند.
  • بخش آتلانتیس (Atlantis): بالاتر هم درباره این بخش از شهربازی توضیحاتی را داده ایم. در این بخش که مهم ترین قسمت شهربازی است، همه چیز بر اساس داستان هایی که از تمدن گمشده آتلانتیس وجود دارد، طراحی شده است که مهم ترین و شاخص ترین طراحی موجود در آن، برج کریستالی است که در آن ساخته اند.
  • جنگل فُرث (Firth Forest): و آخرین بخش این شهربازی جذاب، جنگ فُرث است که بر اساس داستان هایی از این جنگل افسانه ای ساخته و پرداخته شده است.

مختصری درباره شهر پکن

شهر پکن (Beijing) را باید پایتخت رسمی کشور بسیار بزرگ و پهناور چین دانست. با این که در این کشور آسیایی، شهر بزرگ و مهم کم نیست اما با این حال شهر پکن گوی سبقت و فزونی را از دیگر شهرهای بزرگ و پر نفوذ چین ربوده است و تبدیل به مرکز این کشور شده است. پکن دارای جمعیتی بالغ بر 21.54 میلیون نفر بر اساس آخرین سرشماری که از این شهر در سال 2018 میلادی به عمل آمده است، می باشد. این شهر پس از شانگهای پر جمعیت ترین شهر چینی است. آب و هوای پکن مخصوص خودش است و نه می توان آن را بد آب و هوا خواند نه خوش آب و هوا! مثلا آب و هوایش در تابستان گرمِ گرم و زمستان هایش بسیار سرد است. از آب و هوا و اقلیم پکن که بگذریم باید بگوییم که این شهر پر است از جاذبه های دیدنی مختلف که هر کدام ارزش بسیار زیادی دارند. از جمله این جاذبه ها می توانیم به: شهر ممنوعه، دیوار بزرگ چین، موزه پایتخت، کاخ تابستانی، خیابان وانگ فوجینگ و بسیاری از جاذبه های دیگر در این شهر اشاره نماییم.

دانستنی هایی درباره شهر پکن:

  • فرودگاه بین المللی پکن، دومین فرودگاه شلوغ در دنیا شناخته شده است.
  • نقش پکن در امور سیاسی و مالی چین غیر قابل انکار است.
  • پکن در شمال چین قرار گرفته و از 16 منطقه شهری و روستایی تشکیل شده.
  • معماری موجود در این شهر تلفیقی از سنت چین و مدرنیته به سبک چینی ها است.
  • پکنی ها را به عنوان یکی از منظم ترین و البته فعال ترین مردم در دنیا می شناسند.
منبع: الی گشت
انتشار: 18 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 272

به "با شهربازی دره شادی پکن چین آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شهربازی دره شادی پکن چین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید