برای عکاسی حرفه ای با موبایل، این عادت ها را کنار بگذارید!

به گزارش مجله ابوذریون، با چند تغییر کوچک، می توانید عکاسی حرفه ای با موبایل را تجربه کنید. در این مقاله، عادات اشتباهی که باید برای گرفتن عکس های بهتر کنار بگذارید را شرح می دهیم و جایگزین های مناسب را معرفی می کنیم. این عادات شامل تنظیم نکردن نور، تکیه بیش از حد به فیلترها و گرفتن عکس از زوایای تکراری است.

برای عکاسی حرفه ای با موبایل، این عادت ها را کنار بگذارید!

تنظیم نکردن دستی نور

اگرچه دوربین های گوشی های هوشمند ابزارهای محدودی برای تنظیم نور دارند، همچنان باید از همان امکانات محدود هم بهره ببرید. حتی ساده ترین گوشی های هوشمند معمولا نوعی مقدار گیر نور دارند که می توانید آن را کم و زیاد کنید. برای تنظیم نور، بعد از اینکه چند ثانیه روی صفحه نمایش انگشت را نگه می دارید، اسلایدر را حرکت دهید. تغییر دستی نور به خصوص در مواقعی که نور کم یا زیاد است اهمیت دارد، زیرا در این شرایط دوربین شما بیشتر در معرض گرفتن عکس های نامناسب قرار می گیرد. بعلاوه می توانید از ابزارهای تعدیل نماینده نور بهره ببرید، اما برای عکاسی غیرحرفه ای احتیاجی به این کار نیست.

عکاسی از زوایای تکراری

یکی از برترین مزایای عکاسی با موبایل این است که همواره دوربین خود را همراه دارید. اگر چیزی را می بینید که دوست دارید، به سادگی از آن عکس می گیرید و به کارتان ادامه می دهید. با این حال، اگر می خواهید عکس هایتان منحصربفرد به نظر برسند، باید متفاوت فکر کنید.

عکاسی با گوشی هوشمند در حالت ایستادن عادی اشکالی ندارد، اما خود را به آن محدود نکنید. در پی پرسپکتیوهای منحصربه فرد باشید، مانند نگه داشتن دوربین خود در ارتفاع بالاتر یا پایین تر. بعلاوه می توانید از بعضی ترفندهای عکاسی با موبایل بهره ببرید که معمولا نتایج خوبی به همراه دارد؛ مانند عکاسی از پشت دیوارها.

اگر قصد دارید در سفر از گوشی هوشمند خود برای عکاسی بهره ببرید، پیشنهاد می کنیم همواره در پی زاویه های خاص باشید تا عکس های نهایی مجذوب کنندهیت بسیار بیشتری داشته باشند. در این زمینه استفاده از دوربین اولترا واید گوشی می تواند نتایج مجذوب کنندهی ارائه کند.

عکاسی با کادر عمودی

با وجود اینکه بعضی به شدت از اینستاگرام به دلایل مختلفی انتقاد می نمایند، اما در نهایت همچنان برترین پلتفرم برای عکس های ثبت شده با گوشی محسوب می گردد. بیشتر ما تصاویر خود را برای فرمت 4:5 بهینه می کنیم، به این معنی که عکاسی در جهت عمودی اغلب حالت پیش فرض است. اما چه برای شبکه های اجتماعی عکس بگیرید و چه جای دیگر، همواره نگه داشتن گوشی هوشمند به جهت عمودی خلاقیت شما را محدود می نماید. حالت افقی مزایای زیادی دارد، به خصوص زمانی که می خواهید چشم انداز ها شهری و چشم انداز ها طبیعی گسترده را ثبت کنید. بنابراین، بسته به موقعیت، هر طور که احساس می کنید بهتر است، عکس بگیرید.

اگر می خواهید عکس های با جهت افقی خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید، همواره می توانید از یک ابزار رایگان طراحی گرافیکی مانند Canva یا Adobe Express برای اضافه کردن حاشیه یا قاب در صورت احتیاج بهره ببرید. و اگر می خواهید تصاویر چشم انداز بهتری داشته باشید، بهتر است به راهنماهای مربوط به عکاسی در چنین محیط هایی توجه کنید.

نادیده گرفتن Grid اپ دوربین

احتمالا درباره مفاهیم عکاسی مانند قانون یک سوم شنیده اید، و این تکنیک ها فقط برای دوربین های بدون آینه یا DSLR کاربرد ندارند. شما بعلاوه می توانید با توجه به Grid روی صفحه، نتایج عالی با گوشی هوشمند خود به دست آورید. با استفاده از Grid روی صفحه، می توانید تصویر خود را به طور مؤثرتری قاب بندی کنید. بعلاوه ابزار عالی ای برای مشخص این است که آیا منتظر چیزی باشید تا تصویرتان را بهتر کند، مانند فرد پیاده یا دوچرخه سوار.

بیشتر دوربین های گوشی های هوشمند به شما امکان استفاده از Grid را می دهند، اما ممکن است به صورت پیش فرض روشن نباشد. اگر روشن نیست، می توانید آن را به وسیله برنامه تنظیمات خود روشن کنید تا عکاسی با موبایل بهتری داشته باشید.

تنها گرفتن یک عکس از یک سوژه

دوربین های موبایل عملا دستگاه های پیشرفته برای عکاسی در لحظه هستند که به همین دلیل راحتی خیلی خوبی به ارمغان می آورند. در حالی که عکس های فوری می توانند برای صحنه های اکشن (به عنوان مثال، عکاسی خیابانی) فوق العاده عمل نمایند، هنگام عکاسی از اشیاء بی جان یا پرتره باید خلاقانه تر عمل کنید.

بعضی از افراد توصیه می نمایند از گرفتن چندین عکس از یک چیز خودداری کنید، اما ما مخالفیم (مگر اینکه بیش از حد فکر کنید و در نهایت فرصت های عکاسی دیگر را از دست بدهید). دو علت برای توصیه من به گرفتن چندین عکس وجود دارد:

  • اگر یکی از عکس هایتان تار شد، گزینه های دیگری دارید.
  • ممکن است زاویه ای را پیدا کنید که در غیر این صورت پیدا نمی کردید.

سعی کنید از زوایای مختلف عکس بگیرید و در شرایط نوری متفاوت دوباره عکاسی کنید. اگر از افراد عکس می گیرید، از آنها بخواهید ژست های مختلفی بگیرند. بعلاوه می توانید یک سوژه را در حالت عمودی و افقی ثبت کنید. اگر می خواهید از سوژه های متحرک عکس بگیرید، برای اینکه کمتر با مشکل تار شدن سوژه روبرو شوید، بهتر است دوربین گوشی از سیستم لرزشگیر اپتیکال بهره ببرد.

تکیه بیش از حد بر فیلترها

اینجا اعتراف می کنم که عاشق ویرایش عکس هستم و گاهی اوقات در این مورد زیاده روی می کنم. هنگامی که عکس های زیادی می گیرید و آغاز به استفاده از ابزارهایی مانند Adobe Lightroom یا VSCO می کنید، می توانید به سرعت در دام این تفکر بیفتید که هر تصویری با یک فیلتر قابل اصلاح است. این موضوع در خصوص پست گذاشتن در شبکه های اجتماعی نیز صدق می نماید، به ویژه زمانی که فیلترهای شگفت انگیز زیادی برای عکس های اینستاگرام وجود دارد.

اما حقیقت این است که فیلترها باید عکس های شما را تقویت نمایند، نه اینکه آنها را بسازند. تکیه بیش از حد به فیلترها می تواند منجر به سهل انگاری گردد و در نتیجه به مرور زمان عکس های بدتری به همراه داشته باشد. بعلاوه خطر زیاده روی در ویرایش وجود دارد که یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که بیشتر عکاسان - آماتور یا حرفه ای - مرتکب می شوند. از فیلترها به طور محدود بهره ببرید و روی مهم ترین جنبه های عکاسی با گوشی هوشمند مانند نور و ترکیب بندی تمرکز کنید. و اگر از عکسی که مستقیم از دوربین گرفته اید راضی هستید، نگران پست کردن آن بدون ویرایش نباشید.

افراط در استفاده از حالت پرتره

اپل در سال 2016 از حالت پرتره برای عکاسی با گوشی رونمایی کرد و از آن موقع این مشخصه به طور چشمگیری مجذوب کننده تر شده است. به همین دلیل حالا بدون احتیاج به خرید دوربین های حرفه ای، می توانید عکس هایی با پس زمینه مات و مجذوب کننده ثبت کنید. با این حال، این به این معنا نیست که در هر عکسی احتیاج به استفاده از حالت پرتره دارید.

بسیاری از مردم فکر می نمایند که پس زمینه تار به طور اتوماتیک به معنای خوب بودن عکس است. با این حال، این همواره درست نیست. من قرار نیست در خصوص زمان استفاده از حالت پرتره در دوربینتان سخت گیری کنم، اما توصیه می کنم آنالیز کنید که آیا واقعاً برای عکسی که می گیرید لازم است یا خیر. برترین راه برای مشخص این موضوع، گرفتن همان تصویر در حالت پرتره و با تنظیمات معمولی دوربین شما و مقایسه آنها است.

گرفتن عکس های عالی با گوشی آسان تر از چیزی است که فکر می کنید و ساده ترین راه برای بهبود عکاسی تان، انجام کمتر کارهای اشتباه است. طبیعتا در عکاسی هیچ قانون سفت و سختی وجود ندارد ولی برای عکاسی با موبایل بهتر است حداقل چنین نکاتی را امتحان کنید و ببینید آیا در نتایج نهایی تاثیرگذار هست یا نه. در نهایت باید بگوییم برای خرید گوشی مناسب عکاسی، کافی است به خبرنگاران سر بزنید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2452

به "برای عکاسی حرفه ای با موبایل، این عادت ها را کنار بگذارید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای عکاسی حرفه ای با موبایل، این عادت ها را کنار بگذارید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید