سفر به ایتالیا و شوک فرهنگی که ممکن است در این سفر تجربه کنید (تور ایتالیا ارزان)

به گزارش مجله ابوذریون، ایتالیا یک کشور فوق العاده زیبا، باستانی و پر از تضاد است. فرهنگ ایتالیا نیز بسیار غنی، منحصر به فرد و تاثیرگذار می باشد. مردم ایتالیا فرهنگ جالب و گاهی بسیار متفاوت دارند تا جایی که بویژه برای کسانی که برای اولین بار به ایتالیا سفر می نمایند، می تواند به شوک فرهنگی در سفر به ایتالیا منتهی شود. حتی اگر اصلیت شما به ایتالیا باز شود، هر زمان که از کشوری که در آن اقامت می کنید به ایتالیا سفر کنید، دچار دقایقی از شوک فرهنگی خواهید شد. سبک زندگی در این کشور از بعضی جهات با سبک زندگی در کشورهای شرقی و حتی کشورهای غربی مانند آمریکا فرق دارد بنابراین اگر کسی که زاده ایتالیاست، در بازگشت به کشورش از بعضی ویژگی های فرهنگی این کشور متعجب و غافلگیر می شود، کسانی که برای اولین بار به ایتالیا سفر می نمایند، در این موقعیت ها چگونه واکنش نشان می دهند. در این مطلب خبرنگاران به شمردن موقعیت هایی که ممکن است در سفر به ایتالیا با آن ها روبرو شوید و غافلگیرتان کند و یا حتی بدتر از آن، شما را دچار شوک فرهنگی نماید، می پردازیم. چیزهایی که می بینید و موقعیت هایی که در آن ها قرار می گیرید، ممکن است شما را به این فکر بیاندازد که ایتالیایی ها چه در سر دارند یا شاید آرزو کنید ای کاش می توانستید همین روش ها را در کشور خودتان هم جا بیاندازید. با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص تفاوت های فرهنگی مردم ایتالیا, شوک فرهنگی که ممکن است در سفر به این کشور تجربه کنید، بیشتر بدانید.

سفر به ایتالیا و شوک فرهنگی که ممکن است در این سفر تجربه کنید (تور ایتالیا ارزان)

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

فضای شخصی

تصویر ذهنی که ایتالیایی ها از فضای شخصی دارند، بسیار کوچک تر از آن چیزی است که در بیشتر کشورهای غربی وجود دارد بنابراین در روبروه با این تصویر ذهنی آن ها قطعا دچار شوک فرهنگی خواهید شد و احتیاج به زمان خواهید داشت تا به این ویژگی آن ها عادت کنید. برای مثال وقتی که در یک میوه فروشی یا کافه در صف ایستاده اید، از اینکه مشتری بعدی به شما چسبیده است و به نظر می رسد می خواهد از روی شما رد گردد تعجب نکنید و ناراحت نشوید، حالت طبیعی برای آن ها همین است. ایتالیایی ها از پرسیدن سوال های خصوصی نیز نمی هراسند. در سفر به ایتالیا یا در اولین ماه های اقامت خود در این کشور موقعیت های بسیار زیادی پیش می آید که از خود می پرسید: مگر من و این شخص تازه با هم آشنا نشده ایم؟! نکته دیگری که ممکن است موجب غافلگیری و حتی شوک فرهنگی گردد، بوسیدن صورت شما در هنگام سلام و احوالپرسی است حتی زمانی که آن شخص را برای اولین بار دیده اید. بوسه روی گونه راست؛ گونه چپ و دوباره گونه راست. در نهایت باید توصیه کنیم اگر به یک مهمانی خانوادگی ایتالیایی رفته و می خواهید آن را ترک کنید، حداقل نیم ساعت قبل از زمانی که در نظر دارید مهمانی را ترک کنید، از جای خود بلند شوید و خداحافظی کنید زیرا زمان طولانی را باید به بوسیدن سایر افراد حاضر در مهمانی صرف کنید.

اندام زیبا

عبارت La Bella Figure که ترجمه آن اندام زیبا می باشد، یکی از ویژگی های مهمی بوده که ایتالیایی ها به آن اهمیت می دهند اما معنای حقیقی آن این است که آن ها سعی دارند دیگران را با اندام خود تحت تاثیر قرار دهند یا ظاهر خود را پیش دیگران حفظ نمایند. ایتالیایی ها مردم مغروری هستند و این عبارت برای آن ها تنها به معنای زیبایی ظاهری و جلب توجه نیست بلکه بخشی از هدف آن ها از داشتن اندام زیبا به شمار می رود. زنان خانه دار برای یک دورهمی کوچک و معمولی یک ضیافت بزرگ تدارک می بینند. مردم چه زن و چه مرد با لباس های اتو نموده بیرون می روند و وقار آن ها که همواره آن را با خود به همراه دارند بنابراین وقتی این ظرافت و وقار را در وجوه مختلف زندگی و رفتار آن ها می بینید غافلگیر نشوید و تصور نکنید دچار شوک فرهنگی شده اید. معنی عبارت La Bella Figure به برترین نحو قدم گذاشتن در هر کاریست که انجام می دهند. این نکته را می توان به وضوح در نحوه انجام دادن فعالیت های بی اهمیت مردم در این کشور دید. فعالیت هایی مانند خرید میوه و سبزی یا رفتن به دفتر پستی. پیاده روی یا قدم زدن بعدازظهر برترین زمان برای تماشای این ویژگی ایتالیایی هاست. ممکن است وقتی آن ها را هنگام پیاده روی ببینید، فکر کنید در حال رفتن به یک مهمانی یا جشن هستند اما در حقیقت بعد از چرت بعدازظهرشان از خانه بیرون آمده تا قدم بزنند.

چرت بعدازظهر

چرت بعدازظهر در کشور ایتالیا تنها مخصوص بچه ها نیست. در حقیقت بیشتر فروشگاه ها و مغازه ها تنها به خاطر چرت بعدازظهر از ساعت یک تا چهار یا حتی پنج بعدازظهر بسته می شوند. مردم همه به خانه می روند تا یک ناهار خوب و مفرح داشته باشند که حداقل یک ساعت به طول می انجامد و سپس زمان پیسولینو pisolino یا چرت بعدازظهر فرا می رسد. سپس همگی بر سر کارهایشان باز می گردند تا چند ساعت بعد در حدود ساعت 7 بعدازظهر دوباره مغازه ها و فروشگاه هایشان را برای صرف یک شام لذت بخش ببندند. اگر قرار است به ایتالیا سفر کنید، به خصوص در فصل تابستان بهتر است بعدازظهر خود را به استراحت و چرت زدن اختصاص دهید زیرا ممکن است وقتی تصمیم می گیرید به جای خاصی بروید و با درب های بسته روبرو می شوید، این اتفاق شما را مایوس و سرخورده کند و یا بدتر دچار شوک فرهنگی شوید.

شام دیر وقت

چرت بعدازظهر مردم ایتالیا در برابر پدیده مشهور شام های دیر وقت و مفصل آن ها که به صورت دائمی در جریان است، نکته خاصی محسوب نمی گردد. صرف شام در ایتالیا به ندرت قبل از ساعت 8 شب اتفاق می افتد. به خصوص در ماه های تابستانی زمان صرف شام بسیار دیرتر از این ساعت است. اگر می خواهید برای شام به یک رستوران بروید، بهتر است تا ساعت 8 شب صبر کنید زیرا اگر زودتر بروید، کارکنان رستوران از این که در آن ساعت در آنجا چه می کنید و چه می خواهید تعجب می نمایند یا ممکن است تصور نمایند شما برای صرف دیرهنگام نهار به رستوران آمده اید. بهرحال ممکن است دچار گرسنگی شدید و یا شوک فرهنگی در سفر به ایتالیا شوید اما چاره دیگری ندارید غیر از این که با این ویژگی آن ها کنار بیایید بنابراین وقتی که از چرت بعدازظهر خود بیدار می شوید، یک بستنی ویژه ایتالیایی gelato میل کنید و در عین حال برای قدم زدن بیرون بروید، این بستنی انرژی شما را تا هنگام صرف شام تامین می نماید.

تعطیلات تابستانی

به نظر می رسد تمامی مردم ایتالیا در ماه آگوست در مسافرت به سر می برند. برخلاف بسیاری از نقاط دیگر جهان حتی کشور های غربی مانند آمریکا که می بایست همواره در تردید باشید که آیا با مرخصی شما برای رفتن به تعطیلات چند روزه موافقت می گردد یا خیر. در کشور ایتالیا اینکه کل کشور برای مدت یک ماه، کرکره فروشگاه ها و سایر نقاط تجاری را پایین می کشند و به تعطیلات می روند، کاملا بدیهی و معمول به شمار می رود. شاید این مصداق شاخص شوک فرهنگی در سفر به ایتالیا برای مردم دیگر کشورها نباشد اما بسیار غافلگیر نماینده است. مردم ایتالیا هرگز از تعطیلات تابستانی خود دست نمی کشند. بسیاری از مردم این کشور برای تعطیلات به قسمت های جنوبی کشور می روند تا از سواحل زیبا و غذاهای پر ادویه این بخش ها لذت ببرند. بعضی هم به کشورهای دیگر سفر می نمایند اما هر جا که باشند، سر کار خود نیستند.

نبودن عجله و فوریت

ایتالیایی ها طوری زندگی می نمایند که انگار به مقدار تمام جهان زمان دارند. صف ها در این کشور به آرامی جلو می روند. قرار دیدار ها به ندرت در وقت مقرر شده انجام می شوند. غذا خوردن آن ها حداقل یک ساعت طول می کشد. این از آنجا می تواند شوک فرهنگی برایتان ایجاد کند که تمامی عجله داشتن ها و فوری بودن ها که در بسیاری از کشورهای دیگر از جمله آمریکا به چشم می خورند، در ایتالیا بی معنی هستند. این ویژگی ایتالیایی ها بسته به موقعیتی که در آن قرار دارید، می تواند مثبت یا منفی باشد مثلا اگر آنقدر بدشانس هستید که در سفر به ایتالیا در ماه های تابستان مجبور شده اید به دفتر پستی یا بانک مراجعه کنید، حداکثر سعی خود را بکنید تا شکیبا باشید. یک گوشی همراه هوشمند با شارژ کامل هم می تواند در این فرایند به شما یاری کند زیرا می توانید در زمانی که مجبور به صبر کردن هستید، فیسبوک یا اینستاگرام خود را چک کنید یا به موسیقی مورد علاقه تان گوش بدهید. ایتالیایی ها یک ضرب المثل دارند که می گوید : پیانو، پیانو این عبارت نام ساز موسیقی که می نوازید نیست، بلکه به این معنی است آرام، آرام همه چیز در این کشور به صورت پیانو، پیانو انجام می گیرد؛ یعنی آرام، آرام.

کیف دستی مردانه

اگر هرگز در زندگی تان به اروپا یا ایتالیا سفر ننموده باشید، با تماشا این یک ویژگی مسلما دچار شوک فرهنگی در سفر به ایتالیا خواهید شد. همه مردان ایتالیایی، از وکیل تا کشاورز تا هر مرد دیگری با شغل هایی که بین این دو رده شغلی قرار دارند، با خود یک کیف دستی حمل می نماید. ممکن است آن ها بگویند چیزی که همواره با خود دارند، یک کیف دستی نیست اما دقیقا همینطور است. این کیف ها مقدار های مختلف دارند. بعضی از آن ها آنقدر کوچک هستند که تنها سیگار و کلید در آن ها جای می گیرند و بعضی دیگر آنقدر بزرگ هستند که مقدار آن ها مشابه کیف دستی خانم هاست. می توانید سر یک اسپرسوی داغ شرط ببندید که هرگز هیچ مرد ایتالیایی بدون کیف دستی نخواهید دید.

شیرینی ایتالیایی کورنتی Cornetti، کیک و کلوچه

در بسیاری از کشورها صبحانه مهمترین وعده غذایی روز به شمار می رود. در ایتالیا صبحانه محبوب و مورد علاقه مردم از کورنتی Cornetti گرم و پر از خامه، کیک یا کلوچه تشکیل شده است. کافه های ایتالیایی مملو از این شیرینی های خوش مزه هستند که همراه با کاپوچینو و اسپرسو سرو می شوند و بچه ها و بزرگسالان آنچنان حریصانه این شیرینی ها را می خورند که انگار قرار است از روی صحنه زمین محو شوند بنابراین هیچ چیز نمی تواند جای بوی کورنتی Cornetti تازه که در ساعات اولیه صبح از کافه ها بیرون می زند را بگیرد. بهتر است شما هم با این صبحانه خو بگیرید و از خوردن آن سرباز نزنید زیرا به مقدار کافی زمان خواهید داشت که در بازگشت به خانه و کشور خودتان، نان و مربا و پنیر برای صبحانه نوش جان کنید. توصیه می گردد حتما نوع فندقی این شیرینی را امتحان کنید و لذت ببرید.

تنبل بودن

چقدر شیرین است وقتی مجبور به هیچ کاری نیستید و دست به هیچ کاری نمی زنید. البته این شیرینی چیزی نیست که مردم در بیشتر نقاط جهان به آن دسترسی داشته باشند. در حقیقت، این هیچ کاری نکردن باعث می گردد احساس بی فایده بودن کنیم البته اگر دچار استرس بسیار زیاد نشویم. شاید در روبروه با این ویژگی ایتالیایی ها، شوک فرهنگی را تجربه کنید اما رک و راست باید گفت، ایتالیایی ها از هیچ کاری نکردن لذت می برند. آن ها استاد لذت بردن از زندگی، لم دادن و تماشای دیگران یا براساس این ضرب المثل معروف توقف برای بو کردن گل های سرخ هستند البته در خصوص ایتالیایی ها می بایست بوی اسپرسو را مثال بزنیم. آن ها آنقدر این کار را خوب انجام می دهند که گاهی پیش خود فکر می کنید آیا آنها اصلا کاری هم انجام می دهند یا خیر. بهرحال زندگی همچنان ادامه دارد و حقیقتا زندگی فوق العاده ای به شمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 30 دی 1401 بروزرسانی: 30 دی 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2340

به "سفر به ایتالیا و شوک فرهنگی که ممکن است در این سفر تجربه کنید (تور ایتالیا ارزان)" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به ایتالیا و شوک فرهنگی که ممکن است در این سفر تجربه کنید (تور ایتالیا ارزان)" امتیاز داده است | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به ایتالیا و شوک فرهنگی که ممکن است در این سفر تجربه کنید (تور ایتالیا ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید