بهترین دانگل وای فای دو بانده برای لپ تاپ

به گزارش مجله ابوذریون، تی پی لینک مدت ها است دانگل وای فای دو بانده Archer T3U را معرفی کرده است. دانگلی که در کنار Archer T3U Nano، جدیدترین دانگل های وای فای AC تی پی لینک محسوب می شوند ولی هنوز وارد بازار ایران نشدند.

بهترین دانگل وای فای دو بانده برای لپ تاپ

وقتی از وای فای قوی و دو بانده صحبت می کنیم؛ فقط به روتر یا مودم روتر دو بانده خوب احتیاج نداریم و باید یک دانگل وای فای دو بانده قوی هم داشته باشیم.

در حالی که گوشی های موبایل امروزی وای فای دو بانده نسبتا خوبی دارند ولی معمولا روی لپ تاپ ها (اگر مدل قدیمی باشد که اصلا وای فای تک بانده است) وای فای دو بانده رده بالایی نداریم یا روی پی سی وای فای دو بانده در دسترس نیست.

اینجا است که دانگل های وای فای به شدت احتیاج می شوند؛ به ویژه دانگل هایی که سریع تر و به روزتر باشند.

اندازه بند انگشتی دانگل وای فای تی پی لینک T3U

دانگل وای فای تی پی لینک Archer T3U نو چند ویژگی خوب دارد که آن را تبدیل به یکی از بهترین دانگل های وای فای برای لپ تاپ ها کرده است.

نخست، اندازه بسیار کوچک و جمع و جور آن است که باعث می شود اصلا متوجه نشوید که چیزی به لپ تاپ اضافه شده است یا در حمل و جابه جایی لپ تاپ مزاحم شما شود. وزن این دانگل فقط 62 گرم و اندازه آن 40.5 در 19.72 در 10.29 میلی متر است. دانگلی USB 3.0 و بند انگشتی که به راحتی به لپ تاپ وصل شده و به طور اتوماتیک نصب و راه اندازی می شود و شما در کمتر از یک دقیقه می توانید به وای فای دو بانده و فرکانس 5 گیگاهرتز وصل شوید.

این دانگل تی پی لینک فقط یک چراغ چشمک زن LED دارد که شرایط اتصال به وای فای را نشان می دهد.

سرعت بیشتر دانگل وای فای تی پی لینک T3U

مزیت بعدی دانگل T3U، وای فای دو بانده AC1300 است. اگرچه این دانگل از نسل وای فای 6 پشتیبانی نمی کند ولی باز روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 400 مگابیتی و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 867 مگابیتی می دهد که تقریبا برای بسیاری از لپ تاپ های عادی مناسب است.

لپ تاپ های با وای فای دو بانده، غالبا روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز سرعت 300 مگابیت و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعت 433 مگابیت دارند ولی این دانگل AC اجازه می دهد تقریبا سرعت وای فای فرکانس 5 گیگاهرتز را دو برابر کنید و در فرکانس 2.4 گیگاهرتز هم سرعت بیشتری داشته باشید.

مزیت سوم این دانگل، پشتیبانی از فناوری MU-MIMO است که باعث می شود یک اتصال بی سیم بسیار پایدار و پرسرعت داشته باشید. اگر مودم روتر یا روتر بی سیم شما از قابلیت MU-MIMO پشتیبانی کند؛ آن گا در استریم ویدئو، بازی های آنلاین و ترافیک های سنگین روی اینترنت، تفاوت آن را با یک دانگل SU-MIMO متوجه خواهید شد.

آنتن های این دانگل از نوع اینترنال و داخلی هستند و در رمزنگاری به WPA2 و WPA2-PSK مجهز است. از ویندوز 10 و 11، مک او اس 10.15 و بالاتر پشتیبانی می کند و چون درگاه ارتباطی آن USB 3.0 است؛ سرعت های چندین برابر بیشتر نسبت به USB 2.0 را پشتیبانی می کند.

قیمت این دانگل وای فای خوب برای لپ تاپ ها حدود 20 یورو است.

منبع: شبکه چی
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2229

به "بهترین دانگل وای فای دو بانده برای لپ تاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین دانگل وای فای دو بانده برای لپ تاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید