بهترین صنایع دستی چین که در تور چین می توان خرید

به گزارش مجله ابوذریون، بهترین صنایع دستی چین

یکی از لذت های سفر خرید کردن است و نمی توان این احساس را از گردشگران و گردشگر ها دور نمود. در واقع هنگامی که به کشوری غریبه سفر می کنیم، می خواهیم به عنوان یادگاری یا سوغاتی برای خود و دوستان توشه ای سفر برداریم. خرید در سفر می تواند حکم همان توشه را داشته باشد. اگر در تور چین شرکت نموده اید، به شما در مجله گردشگری خبرنگاران توصیه می کنیم که برای خرید سوغاتی به سراغ بهترین صنایع دستی چین بروید. صنایعی که نه تنها زیبا بوده بلکه نشان دهنده یکی از هنرهای اصیل کشور چین هستند.

بهترین صنایع دستی چین که در تور چین می توان خرید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

هنر سایه با برش کاغذ

اگر به هنرهای نمایشی علاقه دارید، در میان بهترین صنایع دستی چین به سراغ هنر سایه با برش کاغذ بروید. هنرمندان سایه پکن یکی از زیباترین برش کاغذها را می سازند. می توانید کارهای زیبای از قبل برش خورده را برای سوغاتی بخرید یا در برخی از بازارها، هنرمندان چینی را ببینید که در حال درست کردن یک برش کاغذی قرمز رنگ زیبا هستند و سپس کار جدید را از آن خریداری کنید. بسیاری از این هنرمندان به صورت سفارشی هم کار می نمایند. حتی در برخی از مکان ها، می توانید در تورهای آموزشی برش کاغذی و هنر سایه شرکت کنید و خودتان با قیچی کاغذها را برش دهید.

هنر برش کاغذ چینی یک هنر منحصر به فرد با تاریخی بسیار قدیمی است. اشکال مختلفی از زنان زیبای چینی، حیوانات افسانه ای، شخصیت های معروف نمایشنامه های چینی و بسیاری دیگر را با کاغذهای رنگی و با قیچی می سازند.

هنر برش کاغذ چین از بهترین صنایع دستی چین بوده که در اولین گروه میراث فرهنگی غیر مادی ملی و در سال 2006 توسط شورای دولتی چین به ثبت رسید. پس از آن، در همان سال توسط یونسکو به عنوان یک میراث فرهنگی غیر مادی دنیا معرفی گردید.

ماسک اپرای پکن

اگر کمی دقیق تر به مغازه های فروش سوغاتی در چین و پکن نگاه کنید، متوجه ماسک های نمایشی با چهره های عجیبی خواهید شد که به عنوان سوغاتی به گردشگران فروخته می شوند. به این سوغاتی که از بهترین صنایع دستی چین هستند، ماسک اپرای پکن گفته می گردد. ماسک اپرای پکن یا همان لین پو (Lian Pu) در واقع نوعی از ماسک صورت با نقاشی های چهره مختلف است. هر یک از این صورت ها با آرایش ها و رنگ هایی که دارند، در نمایش ها و اپراهای پکن برای یک شخصیت به خصوص استفاده می شوند.

به طور مثال، صورت و ماسکی با آرایش قرمز برای افراد سلطنتی، آرایش سیاه برای دولتمندان، صورت با آرایش زرد برای قاتلین، آبی و سبز برای صورتک ها و ماسک های اشخاص قهرمان و صورتک سفید برای افراد خیانتکار و شیطانی استفاده می گردد. اولین این ماسک ها در حدود قرن دوازدهم ساخته شدند. جنس اولین ماسک ها از گچ بود که برای اپرای سلسله سونگ به رنگ های مختلف رنگ آمیزی شده بود.

کایت های چینی

کایت های چینی را هم می توان به عنوان یک کالای تزئینی و هم به عنوان اسباب بازی خریداری نمود. یکی از بهترین صنایع دستی چین از گذشته تا به امروز، بادبادک ها و کایت های چینی هستند. به ویژه در پکن که معمولا وزش باد در طول سال، زیاد است و بادبادک به هوا فرستادن بسیار هوادار دارد. کایت ها و بادبادک های چینی را در بسیاری از فروشگاه های هنر و صنایع دستی شهرهایی مانند پکن و شانگهای می توانید خریداری کنید. بسیاری از گردشگران این سوغاتی زیبا را برای دوستان و البته بچه ها هدیه می برند. ساخت کایت، یک سنت و یک کاردستی هنری در چین است.

گفته می گردد بهترین بادکنک ها در تیانجین (Tianjin)، پکن و ویفنگ (Weifang) ساخته می شوند.

بادبادک های پکن از کاغذ یا ابریشم ساخته شده و به طور کامل با دست نقاشی شده اند. بادبادک های چینی دارای شهرتی دنیای، در بازار داخلی و خارج از کشور چین هستند. متخصص ساخت باکیفیت ترین کایت ها در پکن، فی بائولین (Fei Baolin)، صدها نوع بادبادک را با اشکال و اندازه های مختلف طراحی کرده و ساخته است. کوچکترین این بادبادک ها به اندازه کف دست شما ساخته می شوند. در سفر به چین پیشنهاد می دهیم برای خرید سوغاتی به سراغ بادبادک ها بروید.

عروسک های حصیری چینی | Zongren

عروسک های زونگرن یا بسیار کوچک چینی که به اصطلاح به عروسک های حصیری نیز شناخته می شوند، یکی دیگر از بهترین صنایع دستی چین هستند. این عروسک ها امروزه از مواد مختلفی مانند الباف ابریشم، موی حیوانات مختلف یا چنین موادی ساخته می شوند و در سرتاسر بازارهای پکن یافت می شوند. هر یک از عروسک های درون بازار بسته به مهارت سازنده آن، قیمت گذاری می گردد. اگر سخص سازنده در این کار استاد باشد، قیمت ها و ارزش این اثر هنری بیشتر می گردد. این اثر فرهنگی نامانوس پکن، به گونه ای دیگر برای اجرای نمایش های عروسکی استفاده می گردد. این عروسک ها، را در تور پکن می توانید برای بچه ها خود به عنوان سوغاتی بخرید.

فانوس های قرمز از بهترین صنایع دستی چین

فانوس های قرمز رنگ، جزو صنایع دستی سنتی چینی بوده که هنوز هم در سراسر پکن و سایر نقاط کشور محبوب هستند. هنر ساخت فانوس، به عنوان فرهنگ سنتی گرانبهای چینی، از نسلی به نسل دیگر به ارث رسیده و همچنان در میان مردم به عنوان یکی از بهترین صنایع دستی چین رواج دارد. ساخت فانوس ها در تاریخ طولانی چین نقش مهمی ایفا می نمایند و امروزه نمادی از فرهنگ درخشان چین هستند. اگر در بسیاری از فستیوال ها و جشن های چینی شرکت کنید، خواهید دید که با تاریک شدن هوا، فانوس های قرمز یکی یکی روشن شده و به آسمان فرستاده می شوند. صحنه های و مناظر دیدنی از این صحنه می توانید پیدا کنید.

خوشنویسی چینی یا هنر کالیگرافی

یکی از زیباترین و بهترین صنایع دستی چین که می توانید به عنوان سوغاتی برای اطرافیان خود خریداری کنید، کاغذها و نقاشی هایی هستند که به عنوان هنر کالیگرافی در چین شناخته شده و به فروش می رسند. می توانید بهترین نمونه های نقاشی و خوشنویسی چینی را در مغازه های فروش سوغاتی دیده و به عنوان یک تابلوی زیبای خوشنویسی و کالیگرافی چینی از سفر خود به این کشور، خریداری کنید.

عروسک های متحرک سایه بازی

نمایش های عروسکی متحرک سایه بازی یکی از اشکال سنتی اجرای نمایش های قدیمی در چین است که برای سرگرم نمودن بچه ها در هنگام تاریک شدن هوا اجرا می شدند. این نمایش ها در واقع ترکیبی از هنر برش کاغذ و نمایش های سایه بازی بود که در اشکال کوچکتر و با استفاده از یک لامپ و پرده ای نازک اجرا می شد. عروسک های متحرک سایه بازی با موادی مانند پوست حیوانات، پارچه و خز ساخته می شدند. سپس با مهارت و استادی رنگ آمیزی شده و بخش های مختلف آن به یکدیگر دوخته می شوند.

با خرید تور چین و رفتن به بازارها و مراکز خرید پکن یا شانگهای، می توانید نمونه های بی نظیری از بهترین صنایع دستی چین را خریداری کنید. بسیاری از این سوغاتی ها، قیمت های ارزانی داشته و حتی فضای کمی در چمدان سفری شما اشغال می نمایند. اگر وارد یکی از بازارها شدید و تصمیم به خرید یکی از صنایع دستی چین گرفتید، سعی کنید که قیمت پیشنهادی خود را بدهید و با فروشنده برای قیمت کمتر صحبت کنید.

منبع: tour-beijing.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1085

به "بهترین صنایع دستی چین که در تور چین می توان خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین صنایع دستی چین که در تور چین می توان خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید