بهترین مکان های دیدنی در ولز که نباید از دست بدهید

به گزارش مجله ابوذریون، جاذبه های دیدنی ولز

ولز با سایر بخش های بریتانیا تاریخ مشترک بسیاری دارد اما زیبایی ها و چشم اندازهای آن باعث شده تا آن را به عنوان مقصدی منحصر به فرد معرفی نمود. برای بازدیدنمایندگانی که برای اولین بار به ولز وارد می شوند واضح ترین تفاوت میان این بخش و سایر سرزمین های انگلستان زبان ولزی می باشد. در حالی که اغلب افراد و توریست ها نیز به زبان انگلیسی صحبت می نمایند، می توان در این منطقه چند عبارت از قدیمی ترین زبان های اروپا را یاد گرفت. علاوه بر فرهنگ سلتیک، کشور ولز دارای تعداد زیادی از قلعه ها می باشد. کوه ها، دره ها و خطوط ساحلی منظره ای زیبا و دلربا را به وجود آورده که باعث می گردد تا جاذبه های دیدنی ولز را از نزدیک احساس نمایید. پس با خبرنگاران همراه شوید تا بعضی از جاذبه های ولز را با یکدیگر مرور کنیم.

بهترین مکان های دیدنی در ولز که نباید از دست بدهید

های روی وی | Hay-on-Wye

این یک شهر کوچک بر روی رودخانه وی (Wye) می باشد که به مرز انگلستان بسیار نزدیک بوده و از طرفی درون مرز پارک ملی برکون بیکون (Brecon Beacons) قرار گرفته است. کتابخانه ملی این شهر بیش از 20 کتابفروشی را در خود جای داده است. این شهر که از جمله جاذبه های دیدنی ولز به شمار می رود احتمالا شهرت خود را به دلیل برگزاری سالانه جشنواره Hay به دست آورده است. این جشنواره توسط روزنامه مشهور به نام گاردین حمایت می گردد. این رویداد در سال 1988 شروع به کار نموده و امروزه 80 هزار نفر را سالانه برای بحث در خصوص هنر، نویسندگان فیلسوفان و هنرمندان به این منطقه می کشاند.

کلیسای جامع سنت دیوید | St. Davids Cathedral

این کلیسا در شهری به نام سنت دیوید و در منطقه پمبروک شایر واقع شده است. این کلیسا نمونه ای از مهماری مذهبی در قرون وسطی می باشد. حاکم ولز که سنت ویوید نام داشت یک کلیسای کاتولیک را در طول قرن ششم میلادی در سایت اصلی بنا نمود. ساخت و ساز این کلیسای جامع موجود در دهه 1180 میلادی با استفاده از ماسه سنگ شروع شد. در حال حاضر بخشی از آثار به جا مانده از کلیسای ولز و کلیسای نورمن و بخشی از گنجینه های آنان در اینجا نگهداری می گردد. از جمله آن ها می توان به چوبه های 800 ساله اسقف اعظم که با طلاکاری تزیین شده بود، همچنین جام نقره قرن سیزدهمی و یک نسخه از کتاب مقدس ولز مربوط به سال 1620 اشاره نمود.

کاردیف | Cardiff

کاردیف در گوشه جنوب شرقی ولز قرار گرفته و در سال 1955 به عنوان پایتخت این کشور انتخاب شد. پس از آن تعدادی پروژه برای بهبود این شهر بندری باستانی شروع شد. استادیوم ورزشی هزاره با 74200 جایگاه و همچنین مرکز هزاره آینده برای هنرهای نمایشی بوده که در حال حاضر در قلعه کاردیف قرار گرفته و به عنوان جاذبه های دیدنی ولز شناخته می گردد. این قلعه قرن یازدهمی مقدمه ای عالی از تاریخ ولز را به بازدیدکنندگان ارائه می نماید و در صورت صعود به بخش های بالایی آن می توانید چشم اندازی خیره کننده از شهر و حومه های آن را مشاهده نمایید. موزه ملی کاردیف نیز با نمایشگاه هایی از طلا و سفالگری و جواهرات منحصر به فرد خود، قدمتی از دوران برنز داشته که جذابیت خاص خود را ارائه می نماید.

کنوی | Conwy

شهر باستانی کنوی با تاریخی بسیار غنی در شمال و در نزدیکی جنگل های اسنودونیا قرار گرفته و از جاذبه های دیدنی ولز می باشد. قلعه کنوی که با سنگ های تیره ساخته شده در چشم انداز شهر کاملا قابل توجه است. این قلعه در دهه 1280 توسط ادوارد اول ساخته شده و دیواره ها و هشت برج آن به صورتی با ابهت باقی مانده است. از سوی دیگر چشم انداز جنگل ها به بازدیدکنندگان این اجازه را می دهد تا بتوانند ساختار قلعه را در اطراف یک شهر قرون وسطایی به خوبی مشاهده کنند. علاوه بر این کلیسای سنت مارین نیز که با معماری بیزانس در قرن پانزدهم ساخته شده است نیز در این منطقه ارزش بازدید را دارد.

ساحل پمبروک شایر | Pembrokeshire Coast

تنها پارک ملی ساحلی ولز، منطقه پمبروک شایر بوده که شامل شبه جزیره ای در جنوب غربی کشور و جزایر دریایی آن است. این پارک ملی هر ساله بیش از 4 میلیون بازدیدکننده را به سوی خود جلب نموده و بیشتر به عنوان راستا ساحلی پمبروک شایر شناخته می گردد. زیرا باد با سرعتی معادل 300 کیلومتر در ساعت در میان صخره های ناحیه ساحلی می پیچد. شهرت این منطقه به دلیل حیات وحش آن می باشد. فوک ها بر روی سنگ ها قرار گرفته و صدها گونه پرنده در این اطراف در حال پرواز خواهند بود. علاوه بر این می توان از گشت و گذار در این منطقه و یا بادبادک بازی لذت برده و نیز از روستاهای ماهیگیری و قلعه های اطراف نیز بازدید کرد.

لندودنو | Llandudno

لندودنو بین نواحی سنگ آهکی اورم بزرگ (Orme) و کوچک در شمال ولز قرار گرفته است. لندودنو بیشترین میزان رفت و آمد ساحلی را داشته و قطعا یکی از جاذبه های دیدنی ولز خواهد بود. این ناحیه در دهه 1950 توسط خانواده ای ثروتمند ساخته شده و اینجا دارای تمام ویژگی هایی است که ویکتوریای ثروتمند در یک سفر تابستانی به دنبال آن بوده است. در امتداد خط ساحلی شمالی می توان به وسیله اسکله در حدود 700 متر درون خلیج پیش روی نمود. در سال 1902 تراموای اورم که می توانست 200 متر به بخش های بالایی این منطقه صعود کند راه اندازی شد. البته که بازدیدکنندگان می بایست کلاه های ایمنی خود را در هنگام عبور از معدن قدیمی مس نگه دارند.

اسنودونیا | Snowdonia

کوه های پارک ملی اسنودونیا در شمال، یکی از محبوب ترین مکان ها و جاذبه های دیدنی ولز می باشد. تعداد کمی از قله های اسنودونیا ارتفاعی به اندازه 900 متر داشته اما دامنه های آن با شیب تند حسی متفاوت را به نمایش می گذارد. این تپه ها همچنین فضایی خیره کننده از دریاچه ها، رودخانه ها، معادن و روستاها را ارائه می نماید. پیاده روی از جمله فعالیت های محبوب در اسنودونیا بوده و پارک ملی نیز در آنجا قرار گرفته است. تله کابین در این منطقه بازدیدکنندگان را به بالای اسنودونیا برده و نام پارک و قله نیز همین می باشد.

ولز یک کشور بوده که بخشی از انگلستان جزیره بریتانیا می باشد. ولز در سال 2011 بیش از 3 میلیون نفر جمعیت داشته و تمام مساحت آن بیش از 20 هزار کیلومتر مربع می باشد. این کشور همچنین دارای بیش از 2700 کیلومتر خط ساحلی بوده که عمدتا نیز کوهستانی هستند. علاوه بر این دارای آب و هوایی معتدل و متغیر دریایی می باشد.

منبع: www.touropia.com

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 162

به "بهترین مکان های دیدنی در ولز که نباید از دست بدهید" امتیاز دهید

2 کاربر به "بهترین مکان های دیدنی در ولز که نباید از دست بدهید" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین مکان های دیدنی در ولز که نباید از دست بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید