در خانه تکانی با قفسه های دارویی چه کنیم؟

به گزارش مجله ابوذریون، خبرگزاری خبرنگاران- حتما قفسه داروهایتان در منزل مملو از انواع و اقسام دارو هایی است که تا خاتمه مصرف نشده و هنگام خانه تکانی باید حجم زیادی از آن ها را دور بریزید.

در خانه تکانی با قفسه های دارویی چه کنیم؟

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو، حتما قفسه داروهایتان در منزل مملو از انواع و اقسام دارو هایی است که تا خاتمه مصرف نشده و هنگام خانه تکانی باید حجم زیادی از آن ها را دور بریزید، اما توجه داشته باشید که برای ساماندهی قفسه دارو ها باید چند نکته را بدانید و رعایت کنید.

ممکن است پس از مراجعه به پزشک و دریافت دارو، دارو های تجویز شده تا خاتمه مصرف نشوند. گرچه تصور اشتباه نگهداری این دارو ها در منزل برای روز مبادا بسیار خطرناک و نادرست است، ولی شاهد هستیم که جمع آوری و انبار دارو ها در خیلی از منازل در محلی به نام های قفسه دارویی و یا جعبه های دارویی، در آشپزخانه و یا یخچال صورت می گیرد. حال چگونه باید از شر دارو هایی که نیازی به مصرف آن نیست خلاص شد؟.

- فهرستی از دارو هایی که مرتب مصرف می کنید و در منزل موجود دارید، هنگام مراجعه به پزشک همراه داشته باشید تا از تجویز مجدد آن خودداری گردد.

- نحوه نگهداری صحیح دارو ها را بدانید و مطابق آن عمل کنید.

- تعداد دارو هایی که باید در یخچال نگهداری شوند اندک است. هنگام دریافت دارو از داروساز نحوه نگهداری دارو را بپرسید.

- نگهداری دارو ها در یخچال فقط برای دارو هایی که یخچالی می باشند ضروری و مناسب است. یخچال مانند حمام دارای رطوبت است و باعث می گردد دارو زودتر از رسیدن به تاریخ انقضای روی بسته بندی، خراب گردد.

- اگر روی جعبه دارویی نوشته است در دمای اتاق نگهداری گردد، باید دارو در دمای معمول و در حدود 21 تا 25 درجه سانتیگراد نگهداری گردد.

- داروخانه ها به هیچ عنوان مجاز به تحویل دریافت داروی مصرف نشده از بیماران نیستند، چراکه به محض خروج دارو از داروخانه، شرایط نگهداری دارو از کنترل خارج می گردد و به همین دلیل سلامت داروی مرجوعی به داروخانه زیر سوال است. پس با غیر قانونی اعلام نمودن بازگشت دارو به داروخانه، سلامت مصرف نمایندگانی که دارو های خود را تنها از داروخانه تهیه می نمایند حفظ خواهد شد.

- نظافت کلی عید، زمان مناسبی است تا در هر منزلی، به قفسه یا جعبه دارویی سری بزنیم و به آن سر و سامان دهیم. دارو هایی که تاریخ انقضایش فرا رسیده است را جدا و به شکل صحیح معدوم کنیم. گرچه دارو ها نقش موثری در درمان بسیاری از بیماری ها دارند، ولی زمانیکه دیگر نیازی به آن ها نباشد لازم است که برای جلوگیری از خطرات احتمالی، دارو ها را به شکل مناسبی دور بریزیم.

- شربت های تاریخ گذشته را در فاضلاب خالی نموده و شیشه های آن را دور بریزید. سوسپانسیون آنتی

بیوتیک ها را بعد از گذشت 10 روز از مصرفشان داخل سطل زباله بیندازید.

- برای جلوگیری از مصرف نابجای دارو های دورریخته شده، بهتر است قرص ها و کپسول ها را با زباله های تر مانند تفاله چای مخلوط کنیم تا ظاهر ناخوشایند آن مانع مصرف دارو ها توسط بچه ها و ... گردد.

- بهتر است دارو هایی که داخل زباله ها ریخته می گردد با مواد دیگر مانند تفاله چای آلوده شوند تا از مصررف

اتفاقی آن توسط انسان و حیوان پیشگیری گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 19 فروردین 1400 بروزرسانی: 19 فروردین 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1688

به "در خانه تکانی با قفسه های دارویی چه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در خانه تکانی با قفسه های دارویی چه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید