تور سریلانکا: دیدنی های کلمبو؛ مروارید اقیانوس هند

به گزارش مجله ابوذریون، کلمبو بندری شلوغ و پرجنب و جوش در کرانه های غربی کشور سریلانکا است که تلفیقی از زندگی مدرن، بناها و ویرانه های استعماری را شامل می گردد.

تور سریلانکا: دیدنی های کلمبو؛ مروارید اقیانوس هند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا سریلانکا دیدن کنید.

کلمبو بزرگ ترین شهر و مرکز تجاری کشور سریلانکا است که در کرانه غربی جزیره و نزدیک مرکز سیاسی سریلانکا واقع شده است. کلمبو در واقع بندری شلوغ و پرجنب و جوش است که تلفیقی از زندگی مدرن، بناها و ویرانه های استعماری را در بر می گیرد. در این مطلب سعی داریم تعدادی از محبوب ترین جاذبه های دیدنی و جهانگردی کلمبو را به شما معرفی کنیم.

ساحل مونت لاوینیا ( Mount Lavinia Beach )

ساحل مونت لاوینیا یکی از پرطرفدارترین نقاط و دیدنیی ترین جاذبه های جهانگردی شهر کلمبو است که نزدیک شهر واقع شده است. شنا و آفتاب گرفتن در این ساحل بسیار لذت بخش و مهیج است. بعد از شنا می توانید به دیدن رستوران ها، باشگاه ها، کافه ها و مغازه های متعدد این ساحل بروید.

موزه هلندی کلمبو (Colombo Dutch Museum)

موزه هلندی کلمبو، ابتدا خانه فرمانداری هلند بوده است و قدمت بنای اصلی آن به قرن هفدهم میلادی می رسد. ساختمان این موزه در طی گذشت سال ها برای اهداف خاصی مورد استفاده قرار گرفته و قبل از تغییر کاربری به موزه یک بیمارستان، پرورشگاه، ایستگاه پلیس، اداره پست و محل اقامت بوده است. در این موزه می توانید مجموعه ای از آثار 150 سال سلطه هلند در قرن شانزده و هفده میلادی در سریلانکا را دیدن کنید.

پارک گال فیس گرین (Galle Face Green)

پارک ساحلی گال فیس گرین در قلب تجاری در شهر کلمبو قرار گرفته است و به عنوان مکانی برای برگزاری مسابقات استفاده می گردد. در این پارک علاوه بر دیدنی مسابقات، می توانید از دیدن طلوع و غروب اقیانوس هند لذت ببرید یا در هتل هایی شیک و لوکسی که در اطراف این پارک واقع شده است، اقامت کنید.

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا (Kelaniya Raja Maha Vihara Temple)

معبد کلانیا راجا ماها ویهارا در هفت کیلومتری شهر کلمبو قرار گرفته و برای بوداییان بسیار مقدس است. در این معبد 2000 ساله، می توانید مجموعه ای از مجسمه های بودایی، آثار هنری و نقاشی های برجسته و شگفت آور را مشاهده کنید.

موزه ملی کلمبو (National Museum of Colombo)

موزه ملی کلمبو، بزرگ ترین موزه کشور سریلانکا است که در ساختمان عمارت استعماری بریتانیا واقع شده است و از قرن نوزدهم میلادی به جای مانده است. در این موزه می توانید از عتیقه جات، مجسمه ها، نسخه های خطی، نقاشی ها، لباس شاهانه یا فاخر سلطنتی، سفال، مبلمان آنتیک، کنده کاری، ماسک و ظروف باستانی دیدن کنید.

معبد بودایی گانگارامایا (Gangaramaya Buddhist Temple)

معبد گانگارامیا یکی از معابد بودایی و از جاهای دیدنی کلمبو است که از یک موزه و یک کتابخانه تشکیل شده است. در این موزه معبد، بعضی عتیقه جات و اشیای گران بها نگهداری می شوند.

پارک ویهاراماهادوی (Viharamahadevi Park)

پارک ویهاراماهادوی قدیمی ترین و بزرگ ترین پارک کلمبو است که در کنار موزه ملی شهر قرار گرفته و قدمت زیادی دارد. این پارک که به عنوان باغ دارچین نیز شناخته می گردد، در گذشته که سریلانکا مستعمره انگلستان بوده، ویکتوریا نامیده می شده است. در این پارک باغ وحش دیدنی کوچک و یک مجسمه بودای بزرگ قرار گرفته است.

شهر تاریخی پولونارووا (The Ancient City of Polonnaruwa)

شهر تاریخی پولونارووا قدمتی طولانی دارد و از مجذوب کننده ترین و دیدنی ترین نقاط جهانگردی شهر کلمبو به شمار می آید. آثار تاریخی ارزشمند این شهر که از گذشته دور به جای مانده است، هر جهانگرد یا بازدیدکننده ای را سر شوق می آورد.

دریاچه بیرا (Beira Lake)

در سفر به کلمبو بازدید از دریاچه بیرا را به هیچ عنوان از دست ندهید. این دریاچه زیبا دقیقا در مرکز شهر کلمبو قرار گرفته است و روزانه جهانگردان زیادی را مجذوب خود می نماید. اطراف این دریاچه را ساختمان های بلند و مراکز تجاری زیادی احاطه نموده اند.

باغ وحش دهیوالا (Dehiwala Zoo)

باغ وحش ها همواره یکی از مجذوب کننده ترین و شگفت انگیزترین نقاط سفر، برای بچه ها هستند. اگر با خود کودکی همراه دارید، پیشنهاد می کنیم که حتما در سفر خود به کلمبو سری به باغ وحش دهیوالا بزنید. باغ وحش دهیوالا یکی از منطقه ها حفاظت شده حیوانات در کلمبو است که در آن نزدیک به سه هزار حیوان مختلف در گونه های متنوع وجود دارند.

بازار پیتا (Pettah Bazaar)

بازار پیتا یکی از اماکن دیدنی کلمبو است که در منطقه پیتا واقع شده است. ورودی این بازار دیدنی در یک بنای تاریخی بلند در مرکز یک میدان که به برج ساعت خان (Khan Square) مشهور است، قرار گرفته است. در این بازار هم می توانید به خرید بروید و هم از دیدن جاذبه هایی چون معابد هندوها، بوداییان، خانه های اشرافی، موزه کلمبو، مراکز تجاری و مرکز هنرهای فولکلور دیدن کنید. نظرها و تجربیات خود را درباره جاذبه های جهانگردی کلمبو با ما وسایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / کجارو / srilanka.travel / nerdnomads.com / lonelyplanet.com%E2%80%BAAsia%E2%80%BASri+Lanka%E2%80%BAColombo
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2116

به "تور سریلانکا: دیدنی های کلمبو؛ مروارید اقیانوس هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور سریلانکا: دیدنی های کلمبو؛ مروارید اقیانوس هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید