سفر به پورتوریکو به همراه این بایدها و نبایدها!

به گزارش مجله ابوذریون، سفر به پورتوریکو

پورتوریکو از آن مقصدهای جذابی است که پر از شگفتی برای شماست. این مجمع الجزایر که در منطقه کارائیب قرار گرفته اند، حدود 3 میلیون و ششصد نفر در آن زندگی می کنند که زبان آن ها اسپانیایی و انگلیسی است. اگر می خواهید یک سفر به پورتوریکو داشته باشید، خوب است که نکاتی در مورد آن را بدانید. خبرنگاران را در ادامه همراهی کنید و نکاتی که برای شما در مورد سفر به پورتوریکو را جمع آوری کرده ایم، مطالعه نمایید.

سفر به پورتوریکو به همراه این بایدها و نبایدها!

1- سواحل خیره کننده هستند.

در پورتوریکو 300 ساحل عمومی وجود دارد که یکی از دیگری زیباتر و هیجان انگیزترند. همه امکانات رفاهی و امنیتی در اینجا دیده می شوند که می توان در بین آن ها به حمام، تخت های ساحلی، سرویس بهداشتی، غرق نجات و … اشاره کرد.

2- انعام دادن را از قلم نیاندازید.

مثل بسکمک از نقاط جهان، در سفر به پورتوریکو وقتی از خدمات استفاده می کنید و یا به رستوران می روید باید انعام بدهید. مثلا به کارکنان هتل، راننده تاکسی، گارسون های رستوران ها و … از جمله افرادی هستند که انعام دادن به آن ها جزو بایدهاست. معمولا در رستوران ها انعام بین 15 تا 20 درصد مبلغ رسید و در تاکسی ها 15% کرایه می باشد.

3- پورتوریکو تنها ساحل نیست.

با اینکه گفتیم که سواحل زیادی در این کشور وجود دارند، اما این موضوع نباید شما را به اشتباه بیاندازد که فکر کنید سفر به پورتوریکو تنها دیدن سواحل است. باید بدانید که پورتوریکو پر از تنوع جغرافیایی است. در اینجا شما می توانید جنگل های بارانی، جنگل های خشک، تشکل های خاص جغرافیایی و کوه ها و غارهای زیادی ببینید. طبیعت گردی نیز در اینجا امکان پذیر است چرا که در بیش از 28 هزار هکتار، مسیرهای طبیعت گردی وجود دارد که در آن ها آبشارهای زیادی وجود دارد و حیات وحش نیز قابل دیدن هستند.

4- اسپانیایی صحبت کردند نیاز نیست اما به شما کمک می کند.

جالب است بدانید که از سال 1993، پورتوریکو دو زبان رسمی انگلیسی و اسپانیایی دارد. اما شما لازم نیست هر دو زبان را بلد باشید تا این جزیره را ببینید. بیشتر مردم حداقل کمی انگلیسی متوجه می شوند، مخصوصا شهرهایی که توریست های بیشتری به آن جا می فرایند، مردمی دارد که زبان انگلیسی را صحبت می کنند. اما همیشه یادگیری چند واژه در زبان کلی یک کشور کارساز است. می توانید یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید و واژه ها و عباراتی که مهم هستند را در آن نگه داری کنید.

نکته: بیشتر تابلوهای جاده ای به زبان اسپانیایی هستند.

5- هوا تقریبا همیشه خوب است.

دمای جزیره تقریبا در تمام طول سال بین 20 تا 26 درجه سانتی گراد است. البته بد نیست که یک چتر با خود بیاورید! بارها و بارها در خارج از فصل طوفان باران می بارد، اما معمولا باران ها در اواسط روزی آفتابی می بارند و البته چندان هم این بارش طول نمی کشد.

6- غذا فوق العاده است.

پورتوریکو دارای رستوران های زنجیره ای جهانیست و اگر انتخاب شما این است، هیچ مسئله ای ندارد. اما در سفر به پورتوریکو اشتباه بزرگی خواهد بود که رستوران های محلی فوق العاده ای که در آن وجود دارند را، امتحان نکنید و از غذاهای محلی آن چشم پوشی کنید. یکی از غذاهایی که بسیار پیشنهاد می شود موفونگو (Mofongo) است. این غذا یک ظرف سیب زمینی پخته شده است که اغلب با گوشت یا غذاهای دریایی پر شده و سپس در یک کاسه ریخته می شود.

از رستوران های محبوبی که می توانید در پورتوریکو به آن بروید می توان به Cocina Abierta اشاره کرد که در کوندادو واقع شده است.

7- کشتی های کروز را در پورتوریکو از قلم نیاندازید.

آن هایی که عاشق کشتی های تفریحی هستند، پس احتمالا عاشق پورتوریکو نیز خواهند شد. شرکت های مختلفی، خدمات کشتی های تفریحی در بندر چشم نواز سن خوان دارند که می توانید از ان ها استفاده کنید. برخی آمارها به دو میلیون مسافر کشتی کروز در سال در جزیره اشاره دارند. با این کشتی ها می توانید برای تورهای یک روزه، نیم روزه و یا حتی چند روزه ثبت نام کنید و از طبیعت بی نظیری که در انتظارتان است، نهایت لذت را ببرید.

8- ترافیک در پورتوریکو زیاد است.

با اینکه شاید بشود در یک روز جاذبه های زیادی را در پورتو ریکو دید، اما به خاطر ترافیک سنگینی که مخصوصا در ساعت اوج ترافیک دیده می شود، شاید زمان تان را هدر بدهد. پیشنهاد می کنیم که اگر در سفر به پورتوریکو تنها یک روز زمان داشتید، اطراف سن خوان (San Juan) را بگردید و در آن جا نیز به محله قدیمی سن خوان بروید که جزو آثار ثبت شده در فهرست جهانی یونسکو می باشد.

این محله با پیاده روهای خوبی پوشیده شده است، رستوران های زیادی دارد و هم جاذبه های تاریخی مانند قلعه ال مورو دارد و هم جاذبه های فرهنگی که از جمله آن ها می توان به موزه های زیاد این منطقه اشاره کرد.

9- جزیره های جذابی برای کشف در اینجا وجود دارند.

پورتوریکو یک جزیره است (بدیهی است)، اما جزایر دریایی کوچکتر با سواحل زرق و برق دار، دسترسی به صخره های مرجانی، اسب های وحشی و زیبایی نفس گیری نیز در این جا وجود دارد. Culebra و Vieques، مسلما محبوب ترین مقاصد جزیره ای در سفر به پورتوریکو هستند. ساحل 32 کیلومتری Vieques به خاطر شن های مشکی معروف است که دیدن آن توصیه می شود. Culebra در 27 کیلومتری شرق مدیترانه ای پورتوریکو واقع شده است. منطقه حفاظت شده Cayo Luis Peña برای اسنورکلینگ و غواصی مناسب است.

10- بدانید که می توانید جزیره را خودتان بگردید.

با اینکه استفاده از تورهای محلی در سفر به پورتوریکو راحت تر و بی دردسر تر است اما بدانید که با کمی جست و جوی اینترنتی و دانستن چگونگی حمل و نقل می توانید خودتان به راحتی کل جزیره را بگردید. اتوبانی که دورتادور جزیره کشیده شده است، این امکان را برایتان فراهم کرده که به هر جایی که می خواهید بروید و حتما لازم نیست که کسی برای شما برنامه ریزی کند.

منبع: equator.eftours.com

منبع: الی گشت
انتشار: 15 تیر 1401 بروزرسانی: 15 تیر 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2228

به "سفر به پورتوریکو به همراه این بایدها و نبایدها!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پورتوریکو به همراه این بایدها و نبایدها!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید