شرایط پذیرش و واگذاری اراضی فاز سوم پارک فناوری پردیس منتشر شد

به گزارش مجله ابوذریون، فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس به عنوان یکی از فاز های توسعه ناحیه نوآوری پردیس، منتشر شد.

شرایط پذیرش و واگذاری اراضی فاز سوم پارک فناوری پردیس منتشر شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، این مجموعه اقدام به پذیرش شرکت های دانش بنیان و فناور و واگذاری تعدادی از قطعات اراضی فاز 3 خود نموده است. مراسم کلنگ زنی و شروع عملیات آماده سازی اراضی این فاز از پارک فناوری پردیس که 21 هکتار وسعت دارد و با نام پردیس کارآفرینی شناخته می گردد، در شهریور ماه امسال همزمان با هفدمین اجلاس سالیانه پارک، برگزار گردید.

شرایط عضویت و پذیرش در فاز 3 پارک فناوری پردیس

مطابق فراخوان منتشر شده، واحد های فراوریی با محصولات دارای فناوری پیشرفته (Hi-tech) که ارزش افزوده محصولاتشان بالا و فراوریشان مبتنی بر نیروی متخصص باشد و فراوری انبوه و حجیم نداشته باشند، واحد های تحقیق و توسعه (R&D) صنایع -که فراوریات آن­ها در مناطقی بیرون از پارک صورت می ­گیرد- و آزمایشگاه ها، کارگاه ها و فب لب های خاص که خدماتی با فناوری پیشرفته ارائه می کنند از واحد های فناور و دانش بنیان، واجد شرایط برای عضویت و استقرار در پارک فناوری پردیس هستند. همچنین هولدینگ های بزرگ صنعتی و سرمایه گذاری، می توانند کمپ های تخصصی خود را براساس ضوابط پارک، در ناحیه نوآوری پردیس مستقر کنند.

حوزه های دارای اولویت برای پذیرش شرکت ها

در این فراخوان آمده است، برای پذیرش و عضویت شرکت های جدید، متقاضیانی که در حوزه های تجهیزات پزشکی پیشرفته، فناوری اطلاعات و ارتباطات، الکترونیک، کنترل و ابزار دقیق و ارائه خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی با فناوری پیشرفته فعالیت می کنند، در اولویت واگذاری خواهد بود.

مساحت زمین قطعات قابل واگذاری و شرایط پرداخت وجه زمین

مطابق اعلام فراخوان، صرفا تعداد 35 قطعه از کل قطعات موجود در پردیس کارآفرینی (فاز 3)، در این طرح قابل واگذاری است. حداقل مساحت قابل واگذاری 550 متر مربع و حداکثر 2500 مترمربع می باشد. در صورت احراز احتیاج شرکت ها، امکان واگذاری قطعات به صورت تجمیعی و حداکثر تا سقف 5000 مترمربع نیز وجود خواهد داشت و قیمت قطعات بر اساس عواملی ازجمله: دسترسی ها، موقعیت، متراژ و...، متغیر خواهد بود.

همچنین متقاضیان می توانند یکی از روش های پرداخت نقدی و نیمه نقدی را جهت پرداخت هزینه خرید اراضی انتخاب کنند. شرکت های دانش بنیان از شرایط ویژه جهت واگذاری اراضی برخوردار خواهند بود. شرکت های دانش بنیان می توانند علاوه بر بهره مندی از شرایط پرداخت اقساطی هزینه خرید زمین (حداکثر تا سقف 24 ماه)، از تسهیلات سرمایه گذاری برای خرید و ساخت واحد های پژوهشی و تحقیقاتی - با توجه به ضوابط صندوق نوآوری و شکوفایی و با عاملیت صندوق توسعه فناوری های نوین (مستقر در پارک) - بهره مند شوند.

امکان بهره مندی از شرایط اقساطیِ ذکر شده، از نظر تعداد و مساحت محدود بوده و براساس زمان دریافت درخواست، اولویت بندی خواهد شد. همچنین شرکت های دانش بنیان بدون احتیاج به فرآیند اولیه پذیرشِ واحد های فناور در پارک، صرفاً براساس توانایی اقتصادی پذیرش خواهند شد.

گفتنی است، مهلت مجاز برای احداث ساختمان، استقرار و بهره برداری از فضای پژوهشی احداث شده، با توجه به متراژ زمین واگذار شده، بین 24 تا 36 ماه خواهد بود.

مزایای عمومی استقرار در پارک فناوری پردیس

ناحیه نوآوری پردیس، در حال تبدیل شدن به شهری پویا و یکی از بهترین زیست بوم های فناوری و نوآوری منطقه است که حضور در آن، امکان بهره مندی از مزایای بسیاری را به اعضای خود می دهد. این مزایا در سه دسته رفاهی، کسب وکار و قانونی، راستا رشد و پیشرفت شرکت های فناور و دانش بنیان را آسان تر می نماید.

نزدیکی و دسترسی مناسب به تهران، شرایط آب و هوایی و اقلیمی خوب در همجواری شهر جدید پردیس و امکان استفاده از خدمات شهری آن و همچنین شهر های مجاور برای سکونت بهینه کارکنان شرکت ها، محیط آرام، زیبا و با امنیت بالای پارک، نزدیکی به مناطق صنعتی کمرد و خرمدشت به منظور تامین احتیاج ها و برون سپاری فراوریی و صنعتی، شرایط سرمایه گذاری مطلوب با قیمت مناسب زمین و فراهم شدن دسترسی شهر پردیس به تهران با شبکه مترو در آینده نه چندان دور، ازجمله ویژگی های ناحیه نوآوری پردیس است.

تأمین تأسیسات زیربنایی مورد احتیاج شرکت ها با استاندارد مناسب، از جمله: راه، شبکه های آب، برق، گاز، فاضلاب، تلفن، فیبر نوری، امکان استفاده از زیرساخت ها و فرصت های خدمات رفاهی، فرهنگی و ورزشی پارک، از قبیل: سرویس های متعدد و متنوع رفت و آمد، هتل، رستوران های سنتی و فست فود، کافه، باشگاه ورزشی، خشکشویی، زمین های بازی، مهد کودک، فروشگاه زنجیره ای، مرکز خدمات درمانی، مسجد، خدمات بانکی متنوع، خدمات خودرویی، فروشگاه های متنوع خدماتی و ... از خدمات عمومی فراهم شده در پارک فناوری پردیس برای شرکت ها و پرسنل آنهاست.

استقرار شرکت های بزرگ نام آور معتبر داخلی و بین المللی در کنار ده ها تیم و شرکت نوآفرین در پارک فناوری پردیس، همچینن حضور صندوق توسعه فناوری های نوین، صندوق قرض الحسنه حامین فناوری پردیس، صرافی نوین، مشاوران متنوع حسابداری، اقتصادیاتی و بیمه ای، کارگزاران متنوع بورس، مشاوران صاداراتی و حقوقی، مرکز داوری و شورای حل اختلاف شرکت های دانش بنیان همراه با بهره مندی از فرصت های سرمایه گذاری، جذب سرمایه و انتقال فناوری، بهره مندی از ظرفیت سازمانی پارک در ترک تشریفات مناقصات قرارداد های پژوهشی و تجاری سازی، امکان بهره برداری از شبکه وسیع همکاران داخلی و خارجی پارک، استفاده از مزایای همجواری واحد های فناور جهت توسعه بازار خارجی و فراوری فناوری های جدید، امکان استفاده از خدمات تخصصی فناوری و کسب و کار در پارک، و بهره مندی از حمایت های اقتصادی و معنوی در قالب آیین نامه حمایتی پارک از مزایای کسب وکار در پارک فناوری پردیس است.

مزایای قانونی استقرار در بهشت فناوری منطقه

حضور در پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری خاورمیانه و بهشت فناوری منطقه برای شرکت های عضو، مزایای قانونی بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به معافیت اقتصادیات بر عملکرد سالیانه، معافیت اقتصادیات بر حقوق کارکنان شاغل در پارک، معافیت اقتصادیات بر ارزش افزوده (در تعاملات فیمابین اعضای پارک های فناوری)، معافیت از هرگونه عوارض متداول کشور از قبیل: عوارض شهرداری، آزاد بودن نقل و انتقال ارز از خارج از کشور به پارک و بالعکس به وسیله شبکه بانکی، اشتغال نیروی انسانی و روابط کار بر اساس مقررات اشتغال در مناطق آزاد، لغو محدودیت استقرار در شعاع 120 کیلومتری تهران برای شرکت های فناور و دانش بنیان، بهره مندی از امتیاز ویژه فنی برای حضور در مناقصات و همچنین ترک تشریفات آن و تسهیلات خدمت نظام وظیفه برای کارکنان شرکت های عضو اشاره نمود.

فرآیند آنالیز درخواست عضویت و انعقاد قرارداد

بر اساس فراخوان پذیرش و واگذاری اراضی در فاز سوم پارک فناوری پردیس، متقاضیان پذیرش در این فاز از پارک، ابتدا لازم است از تاریخ 98/11/06 الی 98/12/05 با مراجعه به درگاه اینترنتی پارک فناوری پردیس به نشانی https://techpark.ir/content.php?pagename=faze3 تقاضای خود را ثبت نموده و برای ارسال و تکمیل مدارک مورد احتیاج اقدام کنند. مرحله بعدی، ارزیابی فنی و اقتصادی متقاضیان استقرار در پارک است. در مرحله خاتمهی، اگر عضویت شرکت متقاضی در مرحله ارزیابی فنی و اقتصادی مورد تایید واقع شد، فرآیند انعقاد قرارداد و واگذاری اراضی تا خاتمه اسفند 98 انجام خواهد شد. شایان ذکر است، با توجه به محدودیت قطعات قابل واگذاری، علاوه بر اولویت حوزه های فناوری معین شده، زمان ثبت نام و کیفیت تکمیل مدارک نیز در معین اولویت انتخاب قطعه و انعقاد قرارداد با متقاضیان اثر گذار خواهد بود.

مطابق اعلام فراخوان، لازم است که شرکت های متقاضی حضور در فاز سوم پارک فناوری پردیس آگاه باشند که از ورود کلیه فعالیت های آلاینده به پارک ممانعت بعمل آمده و تمامی شرکت ها متعهد به رعایت الزامات زیست محیطی و انجام فعالیت های عاری از آلودگی زیست محیطی خواهند بود. همچنین انجام فعالیت های فراوریی بصورت انبوه و کارگاهی سنگین در پارک ممنوع بوده و فراوری صرفاً در محدوده محصولات با فناوری پیشرفته و در حد سفارشی با رعایت شرایط فوق، امکان پذیر است.

گفتنی ست، علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و پیگیری درخواست های ارسالی، می توانند با شماره تلفن 76250250 و یکی از شماره های داخلی 2211، 2213، 2308 و 2608 تماس حاصل کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 853

به "شرایط پذیرش و واگذاری اراضی فاز سوم پارک فناوری پردیس منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط پذیرش و واگذاری اراضی فاز سوم پارک فناوری پردیس منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید