با شگفت انگیزترین ترن هوایی دنیا در کانادا آشنا شوید

به گزارش مجله ابوذریون، کانادا کشوری بسیار توسعه‌یافته است و میزبان گردشگران از سراسر جهان است و این باعث شده تا سرمایه‌گذاری مناسبی روی تفریح و سرگرمی در این کشور صورت گیرد. یکی از اثرات این سرمایه‌گذاری جالب‌ترین ترن هوایی جهان است.

با شگفت انگیزترین ترن هوایی دنیا در کانادا آشنا شوید

ترن هوایی، هیجانی است که نه تنها هرگز کهنه نمی گردد، بلکه هر روز بلندتر و سریع تر از گذشته می گردد، مانند کوستر شیرجه زن جدید در تور کانادا که رکوردهای جدیدی را جابه جا می نماید.

یک پارک موضوعی در کانادا اعلام کرد که در حال ساختن بلندترین، سریع‌ترین و طولانی‌ترین ترن هوایی شیرجه‌زن دنیا با حداکثر سرعت 130 کیلومتر در ساعت است.

سرزمین عجایب کانادا (Canada's Wonderland) واقع در تورنتو خاطرنشان کرد که ترن هوایی جدید خود، به نام یوکون استرایکر (Yukon Striker) را در ابتدای فصل 2019 افتتاح می‌کند. به نظر می‌رسد که این ترن هوایی سریع‌ترین، بلندترین و طولانی‌ترین ترن هوایی دنیا باشد.

طراحان می‌گویند که این ترن هوایی، مسافران خود را به سفر هیجان‌انگیزی به طول 5833 متر می‌برد. سرعت یوکون استرایکر 130 کیلومتر در ساعت است و طول برخی از مسیرهای آن 1.2 کیلومتر است و در ارتفاع 75 متری ساخته شده است. از فراز این ترن، می‌توانید خط افق تورنتو را در فاصله‌ای دور ببینید!

یک عنصر مکث و شیرجه در این ترن هوایی تعبیه شده است که به همراه باز بودن کف این ترن عریض که باعث می‌شود پاهای مسافران در هوا آویزان بماند، باعث می‌شود مسافران، پس از سقوط در زاویه 90 درجه از ارتفاع 75 متری، احساس کنند گویی روی لبه صندلی‌های خود آویزان شده‌اند.

ترن پس از شروع به حرکت، با شیرجه مستقیم به داخل یک تونل زیر آبی، از سرعت 0 به 130 کیلومتر در ساعت می رسد. سپس، از یک ریل فولادی بالا می رود و مسافران را بعد از چهار پیچ 360 درجه پرهیجان با بی وزنی ناشی از گرانش به جلو سوق می دهد.

یوکون استریکر، بلندترین ترن هوایی شیرجه زن در دنیا است

نورم پرتوفشک (Norm Pirtovshek)، مدیر کل پارک، در بیانیه ای گفت:

این کار، بزرگ ترین سرمایه گذاری است که از زمان شروع به کار این پارک صورت گرفته است تا نظر گردشگران تور کانادا را جلب کند.

از این که سال آینده یک هیجان دنیای و یک تجربه بی نظیر را به مهمانان مان عرضه می کنیم، بسیار مسرور و هیجان زده ایم.

یوکون استریکر، قلب تپنده فرونتیر کانادا خواهد بود و ویژگی های مهیج و رکوردشکنی دارد که در هیچ ترن هوایی دیگری در دنیا مشابه آن وجود ندارد.

بولیگر و مبیلارد (Bolliger & Mabillard)، طراحان ترن هوایی یوکون استریکر، معتقد هستند که این ترن مدعی ثبت چند رکورد دنیای است.

این ترن در منطقه جدید فرونتیر کانادا در این پارک موضوعی نصب می گردد و اولین ترن هوایی شیرجه زن کشور است. گفته می گردد که یوکون استریکر با توجه به موضوع هجوم جویندگان طلا به این منطقه در اواخر قرن 1800 میلادی طراحی شده است. مسافران زیادی در آن سال ها به امید یک شبه پولدار شدن به منطقه یوکون سرازیر شدند.

سرزمین عجایب کانادا، زمینی به مساحت 330 هکتار را در وائوگان در 40 کیلومتری تورنتو شامل می گردد و در ابتدای دهه 1980 گگردده شد. چندین سال پی در پی است که این پارک، پربازدیدترین پارک موضوعی فصلی در آمریکای شمالی است و سال گذشته، بیشتر از 3٬500٬000 نفر (3 میلیون و 500 هزار نفر) از گیت های ورودی این پارک گذر نموده اند.

با اضافه شدن یوکون استریکر به سرزمین عجایب کانادا، اکنون این پارک مضمونی 17 ترن هوایی بزرگ دارد که از این لحاظ، در میان سه پارک برتر دنیا قرار می گیرد. بنابراین، اگر شما به دنبال کمی هیجان هستید، این پارک و ترن جدید آن را باید در فهرست سرگرمی هایی که حتما باید تجربه کنید، بگنجانید.

انتشار: 28 خرداد 1398 بروزرسانی: 1 شهریور 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 186

به "با شگفت انگیزترین ترن هوایی دنیا در کانادا آشنا شوید" امتیاز دهید

1 کاربر به "با شگفت انگیزترین ترن هوایی دنیا در کانادا آشنا شوید" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با شگفت انگیزترین ترن هوایی دنیا در کانادا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید