عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا را کجا تماشا کنیم؟

به گزارش مجله ابوذریون، در ادامه لیستی تهیه نموده ایم از این پدیده های شگفت انگیز و جایی که می توانید آن ها را بیابید. اگر شما هم به دنبال سفری ماجراجویانه هستید و می خواهید این پدیده ها را از نزدیک ببینید، در این مقاله با ما همراه باشید.

عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا را کجا تماشا کنیم؟

دریاچه حباب های یخ زده، کانادا

دریاچه مصنوعی آبراهام (Abraham Lake) در استان آلبرتا واقع شده و یکی از عظیم ترین دریاچه های کشور کانادا به حساب می آید. به دلیل وجود پودر سنگ در آب های این دریاچه، رنگ آبی آن در فصل تابستان به زیبایی می درخشد و در فصل زمستان، گیاهانِ در حال پوسیدن از خودشان گاز متان منتشر می نمایند و این گازها در بستر دریاچه یخ می زنند. این موضوع باعث به وجود آمدن حباب های عظیم یخی در سطح دریاچه می گردد.

موج های زیست تابی، تایلند

زیست تابی، واکنشی است که منجر به فراوری نور در برخی از جانوران زنده همچون کرم شب تاب می گردد و جلبک های زیست تاب که آن ها را فیتوپلانکتون می نامند، موجودات بسیار کوچکی از این نوع هستند که عامل اصلی در به وجود آمدن یکی از جالب ترین پدیده های طبیعی در جهان به حساب می آیند. این پدیده را گاهی با نام ستارگان ساحل می شناسند و اینکه چطور اتفاق می افتد، هنوز به طور کامل کشف نشده است؛ اما این موضوع باعث دلسرد شدن توریستان از تماشای این تصویر مسحورنماینده نمی گردد. خوشبختانه جاهای بسیاری برای مشاهده پدیده موج های زیست تابی (Bioluminescence Waves) در جهان وجود دارد که از این میان می توان تایلند، استرالیا، اندونزی، مالدیو و آمریکا را نام برد.

آذرخش ابدی، ونزوئلا

تخلیه الکتریکی ابرها در اطراف دریاچه ماراکایبو (Lake Maracaibo) در آمریکای جنوبی آنقدر بالا است که ابرهای طوفان زای بسیار عظیمی، 260 روز در سال در نزدیکی مدخل آن جمع می شوند و در هر دقیقه، صدها صاعقه را از خود فراوری می نمایند. این پدیده با نام آذرخش کاتاتومبو (Catatumbo lightning) یا همان آذرخش ابدی (Everlasting Lightning) شناخته می گردد و طوفان های آن از چندین مایل دورتر قابل مشاهده است. امروزه هنوز هم فانوس دریایی ماراکایبو، دریانوردان را از جهت باریکی هدایت می نمایند که بین این دریاچه و خلیج ونزوئلا وجود دارد.

آینه آسمان، بولیوی

سالار دو اویونی (Salar de Uyuni)، عظیم ترین کویر نمک در جهان به شمار می رود و سالانه، هزاران توریست مشتاق را به سمت خود جلب می نماید که آمده اند تا در هم آمیختن آسمان و زمین را تماشا نمایند. از این ناحیه این طور به نظر می رسد که آسمان، پایانی ندارد و این شاهکار بصری به دلیل انعکاسی است که بر روی پهنایی گسترده بازتاب پیدا می نماید که جریانی یکنواخت و کاملاً صاف دارد. علاوه بر آن این کویر، جاذبه های دیگری همچون گورستان قطارها (Train Graveyard) را نیز در برمی گیرد و بهتر است در جهت، سری هم به آن بزنید.

شفق قطبی، اسکاندیناوی

شفق شمالی یا همان شفق قطبی (Northern Lights)، بر اثر برخورد ذرات باردار خورشید با سطح زمین به وجود می آید و در مناطق جنوبی تری همچون انگلستان نیز اتفاق می افتد؛ اما بهترین تجربه تماشای شفق قطبی را می توانید در شمال کانادا و اسکاندیناوی به دست بیاورید که تأثیرات آن به راحتی قابل مشاهده است. البته نیم کره جنوبی نیز به نوبه خود و به شکل دیگری شامل این نورهای شگفت انگیز در آسمانش می گردد؛ اما تماشای آن ها در بخش های جنوبی دشوارتر است.

یخ های فیروزه ای، روسیه

دریاچه بایکال (Lake Baikal) در روسیه، قدیمی ترین دریاچه آب شیرین در جهان است و زمستان هر سال به طور کامل یخ می بندد و تکه های شفاف و عظیم یخ را به وجود می آورد که گاهی می توان به وضوح داخل آن ها را دید. نتیجه کار، به وجود آمدن بیابان سفید رنگ عجیبی می گردد که با تکه یخ های فیروزه ای احاطه شده و این طور به نظر می رسد که از دل فیلمی علمی-تخیلی بیرون آمده است.

کوه های رنگین کمان، چین

کوه های رنگین کمان چین (Rainbow Mountain China)، یکی از جالب ترین مناطق دیدنی در چین است و بخشی از ژئوپارک ملی ژانگی (Zhangye National Geopark) به شمار می رود. تا مدت ها کسی از وجود این مکان اطلاع نداشت؛ تا اینکه یک کارگردان چینی آن را در فیلمش نشان داد و توریستانِ سراسر جهان که آماده بودند تا این منطقه شگفت انگیز را با چشمان خود و از نزدیک ببینند، به این سمت راهی شدند.

گودال آبی عظیم، بلیز

گودال آبی عظیم (Great Blue Hole) در کشور بلیز و دریای کارائیب واقع شده و یکی از شگفت انگیزترین مکان ها در کره زمین به حساب می آید. این گودال زیردریایی، 124 متر عمق دارد و وسعت آن به 300 متر می رسد و معمولاً یک روز تمام طول می کشد تا غواصان به طور کامل از آن دیدن نمایند. گونه های مختلفی از موجودات دریایی را می توان در این گودال پیدا کرد؛ اما این منطقه بیشتر به خاطر سنگ های استالاکتیت معروف است که صدها هزاران سال پیش تشکیل شده اند.

آتشفشان آبی رنگ، اتیوپی

شاید باورش سخت باشد، اما آتشفشان آبی رنگ (Blue lava volcano) اتیوپی در ناحیه داناکیل (Danakil Depression) واقع شده و کاملاً واقعی است و کشور اندونزی هم یک آتشفشان آبی همانند آن را در برمی گیرد که البته جهت بسیار خطرناک تری را برای بازدید از آن باید طی کنید. دلیل آبی رنگ بودن این آتشفشان، واکنشی است که گدازه ها در برخورد با گاز گوگرد دی اکسید از خود نشان می دهند. عکس های بی نظیری که از این جاذبه تماشایی در اتیوپی در دست داریم را مدیون عکاس حرفه ای فرانسوی، یعنی اولیویه گرونوالد (Olivier Grunewald) هستیم که هر بار در برخورد با این شعله های سمی، جان خود را به خطر می اندازد.

منبع: گردشبان
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1283

به "عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا را کجا تماشا کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین پدیده های طبیعی دنیا را کجا تماشا کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید