ماجرای تلخ پسر بچه ای که به تقلید از یک سریال خودش را دار زد!

به گزارش مجله ابوذریون، پرونده مرگ پسر نوجوانی که به تقلید از یک سریال تلویزیونی دست به خودکشی زده بود، با گذشت 10 سال از این ماجرای تلخ همچنان بلاتکلیف مانده است.

ماجرای تلخ پسر بچه ای که به تقلید از یک سریال خودش را دار زد!

به گزارش ایران، روز هشتم شهریور سال 90 با شکایت پدر محمد مهدی از عوامل ساخت سریال 5 کیلومتر تا بهشت پفراینده ای در دادسرا به جریان افتاد. اما با گذشت نزدیک به 10 سال هنوز این پفراینده به نتیجه نرسیده است.

غلامرضا کوهی در این باره گفت: این حادثه تلخ در سال 90 رخ داد آن موقع سریالی از تلویزیون پخش می شد به نام 5 کیلومتر تا بهشت محمد مهدی 12 ساله بود یک روز که من و مادرش در خانه نبودیم و او با برادر 6 ساله اش در خانه تنها بود خودش را از میله بارفیکس با استفاده از یک روسری حلق آویز کرد تا بتواند همانند شخصیت اصلی این سریال تبدیل به روح گردد و هرکجا که می خواهد برود.

او به برادرش گفته بود وقتی تبدیل به روح بشوم می توانم به همه جا بروم. پس از آنکه ما متوجه این اتفاق شدیم بسرعت او را به بیمارستان رساندیم که متأسفانه کوشش کادر درمانی جواب نداد و پسرم مرگ مغزی شد و ماهم دو کلیه و کبدش را به بیماران نیازمند اهدا کردیم.

وی در ادامه افزود: پس از آن ما در تاریخ هشتم شهریور همان سال از مدیر شبکه 3 سیما، تهیه نماینده و کارگردان سریال و همین طور سازمان صداوسیما به خاطر پخش چنین سریالی که هیچ هشداری هم برای سن بینندگانش نداده بود شکایت کردیم، اما با گذشت نزدیک به 10 سال کماکان پفراینده ما بلاتکلیف است و به رأی قطعی نرسیده ایم.

پدر محمدمهدی در پاسخ به این سؤال که چگونه دادگاه و کارشناسان به این باور رسیدند که پسر شما تحت تأثیر این سریال خودکشی نموده است توضیح داد: پسرم پیش از اینکه خودش را حلق آویز کند به برادر 6 ساله اش گفته بود که می خواهد مثل یکی از شخصیت های این سریال به روح تبدیل شده و به همه جا برود و ببیند که جهان چه شکلی است.

البته پس از اینکه ما شکایت کردیم پسرکوچکم در اداره آگاهی و دادسرا برای مأموران و بازپرس پفراینده حرف های برادرش را در لحظات قبل از مرگ بازگو کرد و آن ها مجاب شدند پسرم با تأثیر از این سریال خود را حلق آویز نموده است.

همچنین مریم کیان ارثی وکیل این خانواده درباره جزئیات رسیدگی به این پفراینده به ایران گفت: من به عنوان وکیل تسخیری، وکالت پدر محمدمهدی را عهده دار شدم و شکایتی را علیه صداوسیما به عنوان شخص حقوقی و مدیر شبکه 3، تهیه نماینده و کارگردان سریال به عنوان اشخاص حقیقی تنظیم کردیم و پس از آنالیز پفراینده در کمیسیون های یک، 3، 5، 7 و 9 نفره غیر از کمیسیون 5 نفره مابقی کمیسیون ها هر 3 شخص حقیقی را مقصر دانستند و به 20 درصد دیه کامل انسان محکوم کردند.

وی افزود: پس از آن پفراینده به شعبه 13 بازپرسی ناحیه 12 دادسرای تهران رفت که به خاطر موضوع پفراینده که مرگ مشکوک عنوان شده بود، رسیدگی به آن با رأی عدم صلاحیت به شعبه 2 ناحیه 27 دادسرای ویژه قتل رفت که در تاریخ 14 مرداد سال 93 رأی بر منع تعقیب متهمان صادر شد، اما من بلافاصله به رأی صادره اعتراض کردم و با تنظیم یک لایحه و مستندات لازم پفراینده به مجتمع قضایی بعثت رفت و در آنجا حکم نقض شد. در ادامه پفراینده به شعبه 1142 دادگاه کیفری ارجاع و در تاریخ 25 اسفندماه سال 95 هر 3 متهم حقیقی در مجموع به 20 درصد دیه کامل محکوم شدند که این بار آن ها به رأی اعتراض کردند.

این وکیل دادگستری گفت: پس از اعتراض آن ها پفراینده در سال 96 به شعبه 9 دادگاه تجدیدنظر رفت و در آنجا عنوان شد که، چون شکایت اولیه شما از 3 شخص حقیقی و یک شخص حقوقی بوده باید دوباره مورد آنالیز قرار گیرد که در نهایت 22 اردیبهشت ماه سال 98 هر 4 متهم در مجموع به پرداخت 20 درصد دیه محکوم شدند که بازهم متهمان پفراینده اعتراض کردند و از آن موقع تا به امروز هیچ تصمیمی در پفراینده گرفته نشده است.

وی درباره علت اصلی تأخیر در رسیدگی به این پفراینده گفت: فکر می کنم ما با 2 مشکل اساسی رو به رو هستیم که فرایند رسیدگی به این پفراینده را کند نموده است.

نخست اینکه وقتی احضاریه دادگاه به صداوسیما می رفت معین نبود که به دست آن ها رسیده یا نه و ما هربار برای حضور هریک از آن ها حداقل 6 ماه باید انتظار می کشیدیم. دومین مسأله هم تغییر بازپرس ها در طول زمان رسیدگی به پفراینده بود که حدود 3 بازپرس عوض شد و هرکدام معتقد بود که باید از ابتدا پفراینده را مورد آنالیز قرار دهد. وی در انتها تأکید کرد: البته پیگیری این پفراینده علاوه بر امور حقوقی و قضایی به نوعی فرهنگ سازی تماشای برنامه های تلویزیونی را بر اساس شرط سنی نهادینه کرد و از زمانی که موکل من شکایتش را بیان کرد صداوسیما تصمیم گرفت که برای مخاطبانش هشدار سنی بگذارد.

سریال 24 قسمتی 5 کیلومتر تا بهشت به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه نمایندگی داوود هاشمی در سال 90 و زمانی که علی اصغر پورمحمدی مدیر وقت شبکه 3 سیما بود پخش شد.

در خلاصه داستان این سریال آمده: امیرحسین مدیر یک شرکت پخش دارویی است و از کودکی در خانه همایون فرزین صاحب شرکت عظیم شده و عاشق آیدا دختر فرزین است. پسر فرزین که از امیرحسین کینه به دل دارد و رابطه اش با پدرش خوب نیست و به یاری دوستانش از شرکت پدرش دزدی می نماید که در آن هنگام امیرحسین سر می رسد و با ضربه دزدان به کما می رود و سعی می نمایند جسد او را در مکانی دور ببرند. اما روح او که اکنون از جسمش جدا شده با حضور در رؤیا های آیدا، دختر فرزین و معشوقه خودش سعی می نماید آنان را از قضیه آگاه سازد.

منبع: فرارو
انتشار: 1 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1228

به "ماجرای تلخ پسر بچه ای که به تقلید از یک سریال خودش را دار زد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای تلخ پسر بچه ای که به تقلید از یک سریال خودش را دار زد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید