فرودگاه اینچئون؛ سئول، کره جنوبی

به گزارش مجله ابوذریون، فرودگاه بین المللی اینچئون-سئول بزرگ ترین فرودگاه کشور کره جنوبی و در عین حال یکی از بزرگ ترین و پرترددترین فرودگاه های جهان است. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

فرودگاه اینچئون؛ سئول، کره جنوبی

فرودگاه بین المللی اینچئون با نام رسمی فرودگاه بین المللی اینچئون - سئول (Seoul-Incheon International Airport) بزرگ ترین فرودگاه کشور کره جنوبی است که در سال 2005 به جایگاه برترین فرودگاه جهان دست یافته است. همچنین این فرودگاه از طرف اسکای ترکس (Skytrax) به عنوان پاکیزه ترین فرودگاه جهان و برترین فرودگاه جهان در زمینه ترانزیت بین المللی برگزیده شده است.

در سال 2015 این فرودگاه با آمار 49 میلیون نفر مسافر در جایگاه هشتم پرترددترین فرودگاه آسیا از نظر مسافران بین المللی و جایگاه چهارم را از لحاظ ترافیک باری به دست آورد. البته اغلب پروازهای این فرودگاه به پروازهای داخلی اختصاص دارد.

مشخصات فرودگاه

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: ICN

کد ایکائو: RKSI

ارتفاع از سطح دریا: 7 متر

قطب اصلی خطوط هوایی: ایشیانا ایرلاینز (Asiana Airlines)، ججو ایر (Jeju Air)، کریین ایر (Korean Air) و پولار ایر کارگو (Polar Air Cargo)

فاصله هوایی تا تهران: 8 ساعت و 40 دقیقه - 6566 کیلومتر

پایانه های فرودگاه

فرودگاه سئول دارای یک پایانه اصلی است و طبق پیش بینی ها پایانه تازه فرودگاه در سال 2017 به بهره برداری خواهد رسید. این پایانه دارای دو بخش پایانه 1 و پایانه 2 است.

در حال حاضر، پایانه اصلی دارای 44 باجه پذیرش است که به تازگی به سیستم آنلاین نیز مجهز شده اند و مسافران برخی خطوط هوایی مانند ایشیانا ایرلاینز، چاینا ساترن (China Southern) و کریین ایر می توانند از این سیستم استفاده کنند.

همچنین، پایانه این فرودگاه به لحاظ برخورداری از 120 باجه کنترل گذرنامه (ورودی)، 50 باجه کنترل امور گمرکی، بیش از 250 باجه پذیرش و 120 باجه کنترل گذرنامه (خروجی) در کنار سایر امکانات رفاهی مانند شعبه های بانکی، سونا و جکوزی، فوریت های پزشکی، بخش مخصوص افراد سیگاری، پیست اسکیت، سالن سینما، موزه فرهنگ کره، عکاسی، عینک فروشی، آرایشگاه، هتل، حمام، فضای بازی بچه ها، اتاق استراحت، فروشگاه ها، رستوران ها و کافه های متنوع در فودکورت است.

علاوه بر این، بخش پروازهای ورودی در طبقه دوم واقع شده است و گیت های 101 تا 132 به این پروازها اختصاص دارند.

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه سئول در 30 مایلی (48 کیلومتری) غرب سئول - بزرگ ترین شهر و مرکز کره جنوبی - واقع شده است.

راه های دسترسی به فرودگاه

کرایه خودرو: در صورتی که گواهینامه بین المللی در اختیار دارید می توانید از باجه های کرایه خودرو در فرودگاه خودروی مورد نظر را کرایه کرده و در طول مدت اقامت در سئول برای تردد از آن استفاده کنید.

اتوبوس: شرکت های حمل و نقل بسیاری در فرودگاه اتوبوس های خود را برای انتقال مسافران به شهرهای مختلف کره مستقر کرده اند. اغلب این اتوبوس ها در مقابل خروجی طبقه اول در بخش پروازهای ورودی توقف کرده اند. همچنین بخش دیگری از اتوبوس ها برخی دیگر از خطوط اتوبوسرانی در مقابل خروجی طبقه سوم قرار دارند.

این اتوبوس ها به چهار دسته شهری، بین شهری، لیموزین (استاندارد) و لیموزین (دلوکس) تقسیم می شوند.

قطار ایرپورت اکسپرس (AREX): این قطار بی وقفه از ایستگاه واقع در فرودگاه در مدت 45 دقیقه مسافران را به ایستگاه قطار سئول منتقل می کند.

نوع دیگری از قطار نیز در این ایستگاه وجود دارد که در مدت 55 تا 60 دقیقه با توقف در ایستگاه های مختلف مسافران را از مبدا به مقصدهای دلخواه انتقال می دهد.

علاوه بر این، قطار پرسرعت کره (KTX) از فرودگاه به سمت سایر شهرهای کره در حرکت است.

تاکسی: برخلاف سایر فرودگاه ها، فرودگاه سئول دارای طیف متنوعی از تاکسی ها برای انتقال مسافران است که در نقاط مختلف فرودگاه مستقر هستند.

تاکسی های بین المللی، ناحیه 4D

تاکسی جمبو دلوکس، 5C

تاکسی سئول، 7C

تاکسی دلوکس، 8C

همچنین مسافرانی که دارای شرایط خاص هستند باید از قبل برای رزرو تاکسی اقدام کنند.

سرویس های درون فرودگاهی: برای انتقال مسافران در داخل فرودگاه به قسمت های مختلف سرویس های خاصی در نظر گرفته شده است.

قایق: مسافران می توانند از طریق دریا و با استفاده از تاکسی های دریایی نیز به / از فرودگاه مراجعه کنند، البته باید در نظر داشت که اسکله در مسافت قابل توجهی از فرودگاه واقع شده است.

اطلاعات پرواز

در حال حاضر، هیچ یک از خطوط هوایی داخلی دارای پرواز مستقیم به مقصد سئول در برنامه خود نیستند و مسافران باید از خطوط هوایی خارجی مانند ایرآسیا، الاتحاد و ... برای تهیه بلیط اقدام کنند.

منبع: کجارو / en.wikipedia.org / seoul-airport.com
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2145

به "فرودگاه اینچئون؛ سئول، کره جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه اینچئون؛ سئول، کره جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید