تور استرالیا ارزان: محبوب ترین غذاهای محلی استرالیا

به گزارش مجله ابوذریون، غذا های استرالیایی با تاثیر گرفتن از فرهنگ منحصر به فرد، محصولات بی نظیر و دستور العمل های خاص و ویژه سنتی به برترین شکل ممکن جوابگوی طیف وسیعی از سلایق غذایی مختلف است.

تور استرالیا ارزان: محبوب ترین غذاهای محلی استرالیا

با تور استرالیا ارزان از بزرگترین کشور قاره اقیانوسیه دیدن کنید و شهرهای زیبای ملبورن و سیدنی استرالیا را ببینید.

همچون دیگر کشور ها، غذا در استرالیا نیز قسمت بزرگی از فرهنگ آن کشور را تشکیل می دهد. غذا های استرالیایی از بهترین محصولات تهیه شده و کمی هم شبیه به غذا های اروپایی است که با روش و ترکیب های سنتی ادغام شده و به شکل امروزی در آمده است. صرف نظر از خلاقیت های مبتکرانه، بهترین غذا های استرالیایی که از خوردن آن ها لذت خواهید برد را معرفی خواهیم کرد.

1. پاولووا (Pavlova)

این دسر خوشمزه از طریق سر آشپز معروف غرب استرالیا، هربرت ساچس به مناسب ورود بالرین روسی، آنا پاولووا به استرالیا در دهه 1920 درست شد. در رابطه با این دسر اختلافاتی میان نیوزلندی ها و استرالیا یی ها وجود دارد، آنان ادعا می نمایند که این دسر دستورالعمل قدیمی تری دارد که متعلق به کشور نیوزلند است. جدا از تمامی این موارد، این دسر بافتی نرم و سبک دارد. نوعی کیک اسفنجی که با لایه هایی از کرم پوشانده شده و قسمت بالایی آن با میوه های تازه تزئین می گردد. اصلا جای تعجب ندارد که این دسر با ظاهری زیبا و طعمی بی نظیر، جزو محبوب ترین دسر های استرالیایی باشد.

2. لامینگتون (Lamingtons)

لامینگتون یک کیک اسفنجی مربعی شکل است که با لایه ای از شکلات و پودر نارگیل پوشانده شده و سرو می گردد. این کیک در میان فرهنگ و سنت استرالیا جایگاه ویژه ای دارد به همین علت خانواده سلطنتی آن را نماد مهمی از این کشور مشخص نموده اند. اغلب، این کیک را با عنوان کیک ملی استرالیا هم می شناسند. در بعضی از کافه ها لامینگتون با مربا یا کرم ترکیب شده و با چای یا قهوه میل می گردد.

3. پاپ پارما (Pub Parma)

پایه اصلی این غذا در ایتالیا با بادنجان است اما در استرالیا گوشت مرغ جایگزین آن شده است. نوعی غذای کلاسیک که با پنیر پیتزا، سس گوجه فرنگی و ژامبون میل می گردد و به علت محبوبیت فراوان در منوی تمام رستوران های استرالیا به چشم می خورد. بهترین پاپ پارما را می توانید در بندر ملبورن میل کنید.

4. هر چیزی با وجمیت (Vegemite)

وجمیت، نوعی چاشنی است که تقریبا می توان به تمامی غذا های استرالیایی ربط داد. این چاشنی میان استرالیایی ها بسیار محبوب و پر هوادار است اما ممکن است برای هر سلیقه با ذائقه غذایی متفاوت، چندان مورد پسند نباشد. این چاشنی از طریق شیمی دان استرالیایی کریس کلیستر اختراع شد و از آن موقع به بعد تا امروز تقریبا در تمامی غذا های استرالیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

5. بیسکویت انزاک (Anzac Biscuits)

این بیسکویت ها در طول جنگ جهانی اول از طریق خانواده سربازان درست می شد. اولین بیسکویت های انزاک اصلا به شکل امروزی که می شناسیم، نبودند. مواد تشکیل دهنده این بیسکویت ها در ابتدا شامل جو، آرد، نارگیل، کره، شهد و دیگر ترکیبات خوشمزه بود که سربازان انرژی لازم در میادین جنگ و سفر های طولانی را از آن ها دریافت می کردند. این بیسکویت ها را در زمان قدیم با نام بیسکویت سرباز می شناختند اما امروزه انزاک نام گرفته است.

6. تیم تام (Tim Tams)

تیم تام نوعی بیسکویت شکلاتی بسیار خوشمزه است که دو لایه شکلات و بیسکویت از وسط از طریق شکلاتی تیره تر از هم جدا شده اند. تیم تام نخستین بار، اوایل دهه 1960 در قفسه فروشگاه های استرالیا به چشم خورد. امروزه در ترکیب اصلی این بیسکویت شکلاتی، وانیل و توت فرنگی هم دیده می گردد. ترفندی که استرالیایی ها برای خوردن این بیسکویت به کار می برند بسیار ساده و لذت بخش است، آنان دو طرف بیسکویت را گاز می زنند و سپس درون چای یا قهوه نموده و می خورند.

7. گوشت کانگورو

گوشت کانگورو در بسیاری از سوپرمارکت ها و منوی رستوران ها در استرالیا دیده می گردد. این گوشت به اشکال مختلف از جمله استیک، برگر، سوسیس و روش های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به رشد بیش از حد تعداد کانگورو ها در استرالیا، این راه چاره خوبی بود تا جمعیت این حیوانات کنترل گردد. گوشت کانگورو معمولا به صورت نیمه پخته سرو شده و همراه با سس ترش و میزان کمی ادویه طعم آن لذیذ تر هم می گردد.

8. همبرگر همراه با چغندر

همبرگری که همراه با چغندر در بعضی از رستوران های استرالیا سرو می گردد، یک روش قدیمی و ابداعی از آمریکایی ها است. این نوع همبرگر در دهه 1940 به رستوران ها راه پیدا کرد اما امروزه به طرز عجیبی در تمامی استرالیا همه گیر شده است. این همبرگر به قدری در استرالیا محبوب شد که مک دونالد در منوی خود همبرگری با همین روش به نام McOz گنجانده است.

9. چیکو رول

چیکو رول، نام غذایی استرالیایی است که بر خلاف اسمش اصلا در ترکیب آن از مرغ استفاده نشده و در عوض از گوشت گاو تهیه می گردد. چیکو رول برای اولین بار در یک نمایشگاه کشاورزی در سال 1951 تهیه و عرضه شد. معمولا درون این غذا را با ترکیباتی از سبزیجات که شامل هویج، کلم و پیاز است، پر می نمایند. این یک میان وعده لذیذ است که در تمامی نقاط استرالیا پیدا می گردد.

10. خوراک کرم

اگر می خواهید واقعا خوردن یک غذای تازه کاملا استرالیایی را تجربه کنید، خوراک کرم می تواند بهترین انتخاب باشد. شاید کمی عجیب باشد اما این غذا نه تنها خوشمزه است، بلکه دارای پروتئین زیادی هم هست. گفته می گردد خوراک کرم طعمی شبیه به مرغ همراه با ادویه دارد اما خوردن آن به همه پیشنهاد نمی گردد زیرا این فقط یک غذای تایید شده از طریق بومیان استرالیا است که با ذائقه هر کسی سازگار نیست.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 16 اسفند 1400 بروزرسانی: 16 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2124

به "تور استرالیا ارزان: محبوب ترین غذاهای محلی استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استرالیا ارزان: محبوب ترین غذاهای محلی استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید