محل تولد تالکین به موزه ادبی تبدیل می&zwnjشود

به گزارش مجله ابوذریون، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندیوایر، هنرپیشه ها و ستاره های فیلم های سینمایی مجموعه هابیت و ارباب حلقه ها درصدد نجات خانه قدیمی متعلق به جی.ار.ار. تالکین هستند. گفته شده خانه قدیمی نویسنده انگلیسی قرار است به یک مرکز دولتی واگذار گردد.

محل تولد تالکین به موزه ادبی تبدیل می&zwnjشود

جان رونالد روئل تالکین نویسنده، شاعر، زبان شناس و استاد دانشگاه بریتانیایی بود که به خاطر آثار خیال پردازی حماسی اش مثل ارباب حلقه ها و هابیت در سراسر دنیا به شهرت رسیده است. او از سال 1925 تا 1959، استاد زبان شناسی تاریخی در دانشگاه آکسفورد بود.

خانه قدیمی محل تولد تالکین نیز در محله آکسفورد برای فروش گذاشته شده است که حالا بازیگران فیلم های اقتباسی از آثارش قصد خرید آن را دارند. ایان مک کلین(نقش گاندولف) و جان ریس دیویس (نقش گیملی) و مارتین فریمن (نقش بیلبو بگینز) میخواهد به صورت مشترک این خانه را خریداری نموده و آن را تبدیل به موزه نمایند.

این بازیگران فیلم های سینمایی ارباب حلقه ها و هابیت می گویند قصد دارند خانه را خریداری نموده و آن را تبدیل به یک موزه ادبی به نام تالکین نمایند. پیش از این هواداران داستان های تالکین کمپینی برای نجات خانه قدیمی نویسنده انگلیسی راه انداخته بودند.

تالکین، علاوه بر کتاب های یادشده، که معروف تر و شناخته شده تر هستند، آثار داستانی دیگری به نام های ماجراهای تام بامبادیل و فرزندان هورین نوشته است، که عمدتاً پس از مرگش منتشر شدند.

تالکین علاقه زیادی به ساختن زبان های علمی یا فراساخته داشت. او شاید تنها کسی باشد که 15 زبان ساخته است که برخی از آنها را در داستان هایش استفاده نموده است.

تالکین در جایی گفته است که انگیزه اش از نگارش کتاب های تخیلی اش مانند ارباب حلقه ها و به وجود آوردن میان زمین (Middle Earth) این بوده است که زبان های فراساخته او در آن صحبت گردد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 19 دی 1399 بروزرسانی: 19 دی 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1517

به "محل تولد تالکین به موزه ادبی تبدیل می&zwnjشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محل تولد تالکین به موزه ادبی تبدیل می&zwnjشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید