مرکل: من می خواهم یونان در منطقه یورو باقی بماند

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: صدر اعظم آلمان گزارش ها مبنی بر اینکه برلین جدایی یونان بحران زده از منطقه یورو را در نظر دارد رد نموده و گفت: من می خواهم آتن در منطقه ارز مشترک اروپایی باقی بماند.

مرکل: من می خواهم یونان در منطقه یورو باقی بماند

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در مصاحبه با روزنامه فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ گزارش ها مبنی بر اینکه برلین جدایی یونان از منطقه یورو را در نظر دارد رد نموده و گفت: من می خواهم که یونان در منطقه یورو باقی بماند.

وی اضافه نمود: تمام کار من در ارتباط با منطقه یورو بر مبنای این هدف است که منطقه یور را در کل و با همه اعضای آن از جمله یونان تقویت کنم.

مرکل در آستانه برگزاری انتخابات جدید پارلمانی یونان که قرار است در 25 ژانویه (5 بهمن) برگزار گردد و با توجه به ناامنی هایی که در بازارها به دلیل شانس بالای موفقیت چپ گراها در این انتخابات به وجود آمده است گفت: اساس همه کوشش های اروپایی همیشه اصل همبستگی در مقابل مسئولیت ها و کوشش های شخصی خود بوده است. این اصل برای ما همچنین در همکاری با هر دولت یونان اعتبار دارد.

مرکل همچنین توضیح داد که وی آماده نیست اصل آزادی تردد در اتحادیه اروپا را برای نگه داشتن انگلیس در این اتحادیه نقض کند.

وی با اعلام آمادگی برای مصاحبه با لندن درباره سوء استفاده هایی که از قانون تردد آزادانه در اتحادیه اروپا می گردد در عین حال گفت: اما ما اصول اساسی اروپا را زیر سوال قرار نمی دهیم و تردد آزادانه در این اتحادیه نیز از جمله این اصول است. انگلیسی ها باید قبل از همه چیز خودشان متقاعد شوند که آتحادیه اروپا همچنین برای آن ها یک پروژه مهم است.

مرکل در بخش دیگری از این مصاحبه مخالفت خود با لغو تحریم ها علیه مسکو در جریان بحران اوکراین را اعلام نموده و گفت: تحریم ها به خودی خود هدف نیستند اما دلایلی که به خاطر آن این قطعنامه ها تصویب شده است هنوز رفع نشده است. تازه زمانی که این اتفاق بیافتد ما می توانیم تحریم ها را لغو کنیم.

وی اضافه نمود: با توجه به شرایط امروز این تحریم ها همچنان پا بر جا خواهد بود. مرکل همچنین گفت: الحاق کریمه به روسیه و اتفاقات در شرق اوکراین نقض آشکار قوانین بین المللی و ارزش های مشترک ما است. البته یک ناپایداری و تزلزل مالی روسیه به نفع آلمان نیست. این در دست خود روسیه است که تحریم ها را به اقدامی بی مورد تبدیل کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 392

به "مرکل: من می خواهم یونان در منطقه یورو باقی بماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: من می خواهم یونان در منطقه یورو باقی بماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید