معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی از چهار گوشه دنیا

به گزارش مجله ابوذریون، برترین غذاهای خیابانی جهان کدام ها هستند؟ امکان ندارد به یکی از کشورهای سراسر جهان سفر کنید و در آن جا نتوانید چند نمونه از غذاهایی که خیلی سریع طبخ می شوند را خریداری نموده و میل کنید. امروزه غذاهای خیابانی به یکی از جالب توجه ترین و اصلی ترین جذابیت های گردشگری بعضی کشورها تبدیل شده و بسیاری از گردشگر ها برای آنکه بتوانند طعم یک غذای خیابانی را امتحان نمایند سفر می نمایند.

معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی از چهار گوشه دنیا

شاید شما نیز مانند با این جمله موافق باشید که طعم بعضی از غذاهای خیابانی بسیار دلچسب تر و خوشمزه تر از غذاهای لوکس و گران قیمتی است که در رستوران های لوکس و لاکچری سرو می شود.

اگر می خواهید چند مورد از غذاهایی که در سراسر جهان در خیابان ها و به سریع ترین شکل ممکن پخته می شوند اطلاعات کاملی به دست آورید ادامه این متن را مطالعه کنید. اگر به کشورهایی که در ادامه نام آنها آورده خواهد شد سفر کردید حتما برای یک بار هم که شده این غذاها را امتحان کنید.

برترین غذاهای خیابانی | سوکا در فرانسه

یکی از کشورهایی که در حوزه غذاهای خیابانی احتمالا نام آن را زیاد شنیده اید کشور فرانسه است. غذای خیابانی معروفی که در خیابان های این کشور می توانید میل کنید سوکا است. سوکا به پنکیکی گفته می شود که از آرد نخودچی تهیه شده و آن چنان مزه خوبی دارد که بعید می دانیم طعم آن را تا اخر عمرتان فراموش کنید.

گاهی اوقات برای خرید سوکا باید در صف های طولانی منتتظر بمانید تا بتوانید از این پنکیک خوشمزه میل کنید. این غذا یکی از میان های وعده های اروپایی ها به شمار رفته و اگر به کشور فرانسه سفر کردید خود را از تجربه لذت خوردن این پنکیک محروم نکنید؛ زیرا احتمال آنکه بتوانید در کشور دیگری غیر از کشور فرانسه مانند آن را پیدا کنید زیاد نیست.

این پیراشکی ها طعم و مزه بسیار عالی دارند و ضمناً با قیمت بسیار مناسبی عرضه می شوند و همین دو فاکتور برای آنکه توجه گردشگر ها به این دکه جلب شود کافی است. طبیعت زیبای این منطقه در کنار پیراشکی های گوشت و سبزی خوشمزه را در سفر به کشور شیلی از دست نداده و سعی کنید حتما برای آن نیز یک جای خالی در برنامه سفرتان در نظر بگیرید.

دونات در رومانی

یکی دیگر از جاهایی که تجربه خوردن غذاهای خیابانی در آن معروفیت زیادی دارد کشور رومانی است. معروف ترین و محبوب ترین غذای خیابانی که می توان در رومانی میل کرد دونات رومانیایی است.

این دونات با یک پنیر خامه ای شور مزه روکش می شود و طعم بسیار خوبی دارد. بعضی ها آن را به عنوان میان وعده و بعضی دیگر به عنوان یک غذای اصلی آن را میل می نمایند. اگر به سالینا توردا بروید ون هایی را می توانید ببینید که مردم و گردشگر ها برای خرید دونات پشت سر آنها در صف ایستاده اند. خجالت را کنار گذاشته و شما نیز وارد این صف شوید و دونات هایی با طعمی بی نظیر خریداری نموده و میل کنید.

برترین غذاهای خیابانی | توی پلو در ازبکستان

کمتر کسی را می توان یافت که به کشور ازبکستان سفر نموده باشد، اما دیگ های بزرگی که در آنها پلو همراه با گوشت و سبزی در حال پختن باشد را ندیده و طعم آن را امتحان ننموده باشند. این پلو، توی پلو نام دارد و یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی است که می توانید در کشور ازبکستان امتحان کنید.

همان طوری که گفتیم مواد اولیه و اصلی این غذا برنج، سبزی و گوشت است و ممکن است نخود و کشمش نیز در آن پیدا شود. این غذا تا حدی شبیه به همان عدس پلوی ایرانی هاست و تجربه ای متفاوت برای شما می تواند به شمار رود.

احتمال اینکه پیشینه و تاریخچه این غذا به کشورمان ایران برشود وجود دارد. پس از این پلو میل نموده و با تمام وجود از خوردن آن لذت ببرید.

انواع پیراشکی در شیلی

یکی دیگر از انواع غذاهای خیابانی که طعم آن برای بسیاری از گردشگر ها و گردشگرها می تواند بسیار جالب توجه باشد کشور شیلی است. در انتهای شهر سن پدرو یک دکه واقع شده است و در آن پیراشکی هایی که با موادی مانند گوشت و سبزی پر شده اند به فروش می رسد.

برترین غذاهای خیابانی | سیب زمینی با سس پنیر آبی در اسلوونی

یکی از کشورهایی که توصیه می کنیم به آن سفر کنید و طعم غذاهای خیابانی بی نظیری که در آن طبخ می شود را میل کنید اسلوونی است. از اوایل فصل بهار تا اواخر فصل پاییز یکی از خوشمزه ترین ترین فستیوال های غذای خیابانی در میدان پوگاکارجف شهر لیوبلیانا برگزار می شود و مردم عادی و گردشگر ها می توانند با خوردن غذاهایی مانند سیب زمینی و با سس پنیر آبی و یا کیک خامه توت فرنگی لذت وصف ناپذیری را تجربه می نمایند.

نکته ای که دانستن آن نیز شاید برای شما جالب به نظر آید این است که معمولا آخر شب غذاهایی که به جامانده، جمع آوری شده و بین نیازمندان تقسیم می شود.

لاتیلاپیا در مکزیک

لاتیلاپیا یکی از انواع غذاهای خیابانی کشور مکزیک است و در بازدید از خیابان ویلا لس استرلا در شهر تولوم می توانید این غذا را میل کنید. در این خیابان یک کلبه کوچک زیبا واقع شده است و در آن یک زن مکزیکی مشغول طبخ غذاهایی مانند تاکو، سویچ و بوریتو است.

غذاهایی که به وسیله این خانم مکزیکی طبخ می شود طعم بسیار عالی و بی نظیری دارد و ضمناً با قیمتی بسیار مناسب عرضه می شود. ضمناً شما می توانید خوردن غذاهای خیابانی خوشمزه را در بشقاب هایی با رنگ های متفاوت تجربه کنید و یکی از به یادماندنی ترین خاطرات خود را در این شهر بسازید.

برترین غذاهای خیابانی | یک نوع چلو گوشت مخصوص در بانکوک

یکی از معروف ترین غذاهای خیابانی بانکوک چلو گوشت است. در خیابان چاکرابونگز در شهر بانکوک کوچه ای به نام رامبوتوری واقع شده است. در این کوچه یک خانم مشغول به کار بوده و غرفه ای دارد که در آن چلو گوشت طبخ نموده و به فرووش می رساند.

این غذا نام خاص و متفاوتی ندارد و برای سفارش دادن آن نیز نیازی به برداشتن منو و یا تسلط به زبان انگلیسی نیست؛ زیرا نه این خانم که مدیر غرفه است می تواند به زبان انگلیسی صحبت کند و نه منویی وجود دارد. تنها همین چلو گوشت در این غرفه عرضه می شود و برای هر پرس نیز 60 بات از شما دریافت می نماید. اگر تمایل داشته باشید می توانید بر روی جایگاه هایی که در همان نزدیکی قرار دارند بنشینید و غذای خود را میل کنید.

مومو در کاتماندو

مومو یکی از غذاهای خیابانی کشور نپال است و با گوشت مرغ، سبزیجات و گوشت گوساله و یا بوفالو آماده می شود. این غذا را می توانید در دکه های شهر کاتماندور کشور نپال میل کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. نکته جالب توجه در خصوص این غذا، نحوه سرو کردن آن است.

در دکه هایی که این غذا را به فروش می رسانند خبری از ظرف های پلاستیکی و یک بار مصرف نیست و شما می توانید مومو را در ظرف هایی که از برگ موز ساخته شده اسند میل کنید. همراه با این غذا سس های تندی نیز سرو می شود و اگر دوست دارید می توانید مومو را با طعمی تند و تیز میل کنید.

قیمت این غذا حدود یک دلار بوده و همین موضوع نیز باعث شده افراد زیادی تمایل داشته باشند این غذای مقرون به صرفه قیمت را خریداری نموده و میل نمایند.

برترین غذاهای خیابانی | توفوی بد بو در تایوان

شهر جینگ تونگ تایوان نیز یکی از دیگر از جاهایی است که تجربه خوردن غذاهای خیابانی می تواند برای شما بسیار مجذوب کننده و فراموش نشدنی ظاهر شود. یکی از غذاهایی که در این شهر به فروش می رسند توفو بد بود است و بسیار معروف و مشهور است.

توفو از شیر سویای غلیط شده فراوری می شود و معمولا برای فراوری توفو شیر غلیظ شده را به شدت تحت فشار قرار می دهند و در اثر این فرآیند، قطعات سفید رنگ و سفتی به وجود می آید. توفوها را به چهار قسمت تقسیم نموده و در روغن داغ انداخته و سرخ می نمایند.

سپس قطعات سرخ شده توفو را داخل کاسه ریخته و سس سویا، هویج و کلم خرده شده را نیز به آن اضافه می نمایند. قیمت این غذا بالا نیست و اندکی بوی بد از آن به مشام می رسد.

برنج و گوشت در کامبوج

اگر به کشور کامبوج سفر کردید حتما به خیابان بانان هتل در بتامبنگ بروید. در این خیابان غرفه هایی وجود دارند که برنج و گوشت طبخ نموده و می فروشند. گوشتی که در این نوع غذا سرو می شود با موادی که طعم شیرینی دارد مخلوط شده و ممکن است بوی دود از آن به مشام برسد.

نکته جالب و خنده داری که در خصوص فروشنده این دکه ها باید بدانید آن است که معمولا هر زمان که مواد غذایی آنها به اتمام می رسد دکه را می بندند و اهمیتی نمی دهند که آیا مشتری دارند یا خیر.

به همین دلیل توصیه می کنیم برای امتحان کردن طعم این غذا اول صبح به دکه های مراجعه کنید؛ زیرا در این موقع از روز، مواد غذایی به وفور وجود دارد و شما می توانید هر چقدر که دلتان خواست این غذا میل کنید. ضمناً قیمت این گوشت و برنج مخصوص کامبوج مقرون به صرفه بوده و حدود یک دلار است و بسیار سریع نیز آماده می شود.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2274

به "معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی از چهار گوشه دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی خوشمزه ترین غذاهای خیابانی از چهار گوشه دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید