تور فیلیپین ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی مانیل در فیلیپین

به گزارش مجله ابوذریون، فرودگاه مانیل (نینوی آکینو)

فرودگاه بین المللی نینوی آکینو (Ninoy Aquino International Airport) که معمولا به نام های فرودگاه نایا (NAIA) یا فرودگاه مانیل معروفیت دارد فرودگاهی واقع در مانیل، مرکز کشور فیلیپین است. فرودگاه مانیل فرودگاه اصلی شهر مانیل محسوب می گردد و بیشتر مسافرانی که چه به وسیله تور مسافرتی یا به صورت شخصی به فیلیپین سفر می نمایند پرواز و بلیط هواپیمای خود را به مقصد این فرودگاه رزرو می نمایند. در این مطلب قصد داریم در خصوص این فرودگاه بین المللی و امکانات و خدمات رفاهی آن صحبت کنیم تا با اطلاعات و اطمینان بیشتری بلیط هواپیمای خود را انتخاب کنید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور فیلیپین ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی مانیل در فیلیپین

برای دیدن زیباترین کشور جنوبی شرقی آسیا با تور فیلیپین ارزان همراه باشید. و از مانیل شهری زیبا در فیلیپین دیدن کنید.

فرودگاه مانیل در هشت کیلومتری جنوب شهر مانیل و در حد فاصل شهرهای پاسای (Pasay) و پاراناک (Parañaque) قرار گرفته است. این فرودگاه بین المللی دروازه اصلی ارتباط مانیل با کشورهای مختلف دنیا است و تمام خطوط هواپیمایی در فیلیپین مقر اصلی خود را در این فرودگاه قرار داده اند.

فرودگاه مانیل در دهه 1930 به وسیله آمریکایی ها و به عنوان پایگاه نظامی ساخته شد. هر چند امروزه این فرودگاه به عنوان فرودگاه مسافربری بین المللی فعالیت می نماید، اما همچنان کاربری نظامی خود را نیز حفظ نموده است. این فرودگاه در ابتدا با نام فرودگاه مانیل افتتاح شد و در سال 1987، 4 سال پس از ترور بنیگو نینوی آکینو (Benigno Ninoy Aquino)، مبارز و فعال سیاسی در این فرودگاه، برای گرامیداشت یاد و خاطره او به فرودگاه نینوی آکینو تغییر نام داد. البته در حال حاضر این فرودگاه همچنان به عنوان فرودگاه مانیل نیز شناخته می گردد و این نام متداول است.

فرودگاه مانیل پس از فرودگاه های جارکارتا، بانکوک، سنگاپور و کوآلالامپور، پنجمین فرودگاه پرتردد در جنوب شرق آسیا به شمار می رود. این فرودگاه در یک بازه زمانی چند ساله به علت ضعف در عملکرد و کیفیت ضعیف خدمات در مقایسه با فرودگاه های شرق آسیا از معروفیت چندان خوبی برخوردار نبود، اما در چند سال اخیر با سرمایه گذاری های دولت روی بازسازی و احیاء این فرودگاه بین المللی، پیشرفت های خوبی در زمینه ارتقا کیفیت خدمات و سالن و تجهیزات فرودگاه اجرا شده است. حدود 1 میلیون پزوی فیلیپین به ارتقاء امکانات و مدرن سازی تسهیلات رفاهی ترمینال شماره 1 اختصاص یافته است و ترمینال های شماره 2 و 3 نیز برای پوشش دهی پرواز های بیشتر قرار است توسعه پیدا نمایند. بعلاوه طراحی یک خط قطار تازه و اتصال فرودگاه مانیل به خط شماره 1 قطار شهری (LRT) نیز از جمله اقدامات و تدابیری است که برای بهبود کیفیت خدمات رسانی این فرودگاه اجرا شده است. فرودگاه مانیل چهار ترمینال دارد: ترمینال های 1-4. بسیاری از خطوط هواپیمایی که به مانیل پرواز می نمایند از ترمینال شماره 1 استفاده می نمایند. سه ترمینال دیگر اغلب برای پروازهای داخلی فیلیپین استفاده می گردد.

حمل و نقل به فرودگاه

اتوبوس: 4 نوع اتوبوس فرودگاه مانیل را به مترو مانیل و حومه متصل می نماید: اتوبوس های نقطه به نقطه، اتوبوس تندرو UBE، اتوبوس شهری عادی و مینی بوس.

جیپنی (jeepney): جیپنی نوعی خودرو است که در زمان جنگ دنیای دوم در فیلیپین فراوری شده و از زمان در این کشور استفاده می گردد. طراحی این ماشین از نوع خودروهای موتور جلو- محور عقب است. جیپنی رایج ترین وسیله حمل و نقل در فیلیپین و مانیل است و به یکی از نمادهای فرهنگی و توریستی فیلیپین تبدیل شده است. جیپنی ها را معمولا با رنگ های تند و شاد و تزئینات و زرق و برق های فراوان تزئین می نمایند. برای حمل و نقل بین فرودگاه و مرکز شهر می توانید از این جیپنی ها بهره ببرید. هرچند این نوع ماشین ها در مقایسه با تاکسی یا مترو راحتی کمتری دارند و در هوای گرم بدون کولر و تهویه هستند، اما تجربه سوار شدن در جیپنی و گشت و گذار در خیابان های فیلیپین تجربه ای جالب برای گردشگران خواهد بود. جیپنی ها حتی از اتوبوس هم مقرون به صرفه تر هستند و به صورت 24 ساعته فعالند.هزینه جیپینی برای 4 کیلومتر اول 8 پزو است، و پس از آن به ازای هر کیلومتر 1 پزو به کرایه اضافه خواهد شد.

تاکسی: در زمان های شلوغ و پرترافیک و وقتی که باید سریع خود را به شهر برسانید منتظر شدن برای اتوبوس، مینی بوس یا جیپنی توصیه نمی گردد. در این مواقع، تاکسی سریع ترین و البته گران ترین وسیله حمل و نقل فرودگاه است.

خودروی شخصی: برای کسانی که از اتومبیل شخصی استفاده می نمایند سریع ترین راه برای رسیدن به فرودگاه و بالعکس به وسیله بزرگراه نایا صورت می گیرد. این بزرگراه فرودگاه مانیل را به مترو مانیل، بزرگراه مانیلا-کاویت (Manila-Cavite) و بلوار ماکاپاگال (Macapagal) متصل می نماید.

امکانات و خدمات رفاهی فرودگاه

دسترسی به اینترنت

در هر چهار ترمینال فرودگاه مانیل اینترنت وای فای رایگان با سرعت بالا وجود دارد. بعلاوه کامپیوترهایی در ترمینال شماره 1 و 2 با دسترسی به اینترنت واقع شده است که مسافران می توانند از آن ها استفاده نمایند.

ارسال مرسولات پستی

در ترمینال های شماره 1 و 2 فرودگاه، دفتر پست وجود دارد که در آخر هفته ها از ساعت 9 صبح الی 5 بعدازظهر باز هستند.

خورد و خوراک

در فرودگاه مانیل چندین رستوران و کافه در هر 4 ترمینال وجود دارد. در ترمینال شماره 3 یک فودکورت در طبقه چهارم وجود دارد که علاوه بر مسافرانی که بلیط هواپیما دارند به عموم افراد نیز سرویس دهی می نماید. بعضی از رستوران های باکیفیت این فرودگاه عبارتند از : گلدیلاک (Goldilocks): این فروشگاه در ضلع شمالی ترمینال شماره 2 واقع شده است و به ارائه انواع کیک و شیرینی، نان، پای و … می پردازد. گراند کیچن (Grand kitchen): این رستوران که در ترمینال های شماره 2 و 3 شعبه دارد انواع غذاهای سنتی فیلیپین را سرو می نماید.

خرید

در ترمینال های شماره 1، 2 و 3 فروشگاه های فروش محصولات بدون مالیات یا دیوتی فری (Duty Free) واقع شده است و انواع محصولات و کالاها بدون احتساب هزینه مالیات به مسافران عرضه می گردد. بعلاوه چند کتاب فروشی، فروشگاه پوشاک و فروشگاه های صنایع دستی فیلیپین و سوغاتی نیز در این فرودگاه وجود دارد. در تمام فروشگاه ها می توانید از پزوی فیلیپین و دلار بهره ببرید، در بعضی از فروشگاه ها کارت اعتباری نیز پذیرفته می گردد.

انبار بار و چمدان

در ترمینال های شماره 2 و3 خدمات و تسهیلات بار ارائه می گردد و می توانید چمدان خود را به این مراکز بسپارید.

اقامت در فرودگاه

اگر به علت تاخیر پرواز یا وقفه بین دو پرواز مجبورید برای مدت زمان زیادی در فرودگاه مانیل بمانید می توانید برای استراحت و اقامت از هتل های موجوود در محوطه فرودگاه بهره ببرید. در این فرودگاه و در ترمینال های مختلف چندین هتل وجود دارند، از جمله هتل فرودگاه مانیلا در محوطه پارکینگ ترمینال 1، ماریوت هتل در مقابل ترمینال شماره 3، ماکسیم هتل روبروی ترمینال شماره 3، رمینگتون هتل در مقابل ترمینال شماره 3 و هتل پالاس روجر در ترمینال شماره 4. تمام پنج هتل فرودگاه دارای سرویس حمل و نقل رایگان هستند که مسافران را از ترمینال های مختلف به هتل می رسانند. در شهرهای پاسای و پاراناک در مجاورت فرودگاه نیز هتل هایی وجود دارند که البته مسافت بیشتری از محوطه فرودگاه دارند.

منبع: wikivoyage.org

منبع: الی گشت
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2110

به "تور فیلیپین ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی مانیل در فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور فیلیپین ارزان: معرفی فرودگاه بین المللی مانیل در فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید