معروف ترین غذاهای ویتنام

به گزارش مجله ابوذریون، 5 غذای معروف ویتنام

کشور زیبا و رنگارنگ ویتنام، نه فقط به بازار های زیبا و پر جنب و جوش معروف است، بلکه غذاهای معروف و بسیار خوشمزه ای دارد که هر عشق غذایی را به این کشور می کشاند. غذاهای معروف ویتنامی را می توانید در گوشه و کنار ویتنام و از فروشندگان غذای خیابانی گرفته تا رستوران های لوکس پیدا کنید. استفاده از مواد اولیه تازه، یکی از رمز و رازهای خوشمزه بودن غذاهای ویتنامی است. با خبرنگاران همراه باشید تا با معروف ترین غذاهای ویتنام آشنا شوید.

معروف ترین غذاهای ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

1- چاکا (Cha ca)

این غذا برای ویتنامی ها آنقدر خاص است که خیابانی در پایتخت این کشور به این غذا اختصاص پیدا نموده است. چاکا از تکه های ماهی سرخ شده به همراه سبزیجات، زنجبیل و سیر تهیه می گردد و می توانید آن را دربیشتر غرفه های فروش غذای خیابانی پیدا کنید. چاکا لا وونگ در هانوی، یکی از بهترین مغازه های فروش این غذا است که هر زمانی به آن سر بزنید با صف طولانی هواداران این غذا روبرو می شوید. البته خوردن این غذای خوشمزه، ارزش کمی منتظر ماندن را دارد.

2- کائو لائو (Cao lau)

این غذا را می گردد غذایی ترکیبی از کشور های مختلف دانست. نودل های باریک آن شبیه نودل های ژاپنی، نان های به کار رفته در آن چینی و آب گوشت و سبزیجات به کار رفته در آن خاص غذاهای ویتنامی است. این غذای خوشمزه از غذاهای سالم و پرطرفدار ویتنامی است که تمام مواد ضروری و مغذی را در یک وعده برایتان فراهم می نماید. این غذا اصالتا به هوی آن در ویتنام تعلق دارد.

3- بوت چین (Bot chien)

غذای خیابانی مورد علاقه شهر سایگون، از غذاهایی است که هم در عصر ها و هم هنگام ظهر هواداران زیادی دارد. خلال های خمیر با آرد برنج در ماهیتابه های بزرگی سرخ می شوند و درآخر تخم مرغ به آن ها اضافه می گردد. این غذا با تکه هایی از میوه پاپایا، موسیر و پیاز، به همراه سس چیلی و سرکه برنج سرو می گردد. این غذای پرطرفدار را می توانید در گوشه و کنار خیابان های سایگون پیدا کنید.

4- گوی کوئون (Goi cuon)

اگر از امتحان کردن غذاهای چرب و سرخ شده ویتنامی خسته شدید، این اسپرینگ رول های سبک و سالم انتخاب بسیار خوب و خوشمزه ای هستند. این غذا با سبزیجاتی مثل کاهو، گوشت یا ماهی، لایه ای از رول برنجی و سس محبوب ویتنامی ها یعنی سس ماهی تهیه می گردد. این غذای خوشمزه و سالم را بیشتر در شهر هانوی و خیابان هوآن کیم می توانید پیدا کنید.

5- بان کوت (Banh khot)

ممکن است ترکیب پن کیک و میگو به نظرتان چندان جالب نرسد. اما این غذا یکی از خوشمز ترین و محبوب ترین غذاهای ویتنامی است که مواد اصلی آن درست مثل مواد پن کیک است. این غذا که ترکیبی از طعم شور و شیرین و بافت ترد و نرم دارد از شیر نارگیل و آرد تهیه می گردد. این غذا معمولا با میگو، لوبیای سبز و سبزیجات دیگر سرو می گردد. مثل بیشتر غذاهای ویتنامی، این غذا هم بدون وجود سس چیلی کامل نمی گردد.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 344

به "معروف ترین غذاهای ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معروف ترین غذاهای ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید