یک کانادایی که بر روی سنگ قبر همسرش یک معما حک کرد!

به گزارش مجله ابوذریون، چند سنگ قبر پازلی در جهان وجود دارد که باعث شگفتی محققان و بازدیدکنندگان شده است. سنگ قبر همسران دکتر بین در کانادا، از جمله آن‌هاست.

یک کانادایی که بر روی سنگ قبر همسرش یک معما حک کرد!

سنگ قبرهای پازلی شگفت‌انگیزی در نقاط مختلف کره‌ی زمین می‌توان دید. سنگ قبر هنریتا و سوزانا، همسران جوان دکتر بین، یکی از مشهورترین قبور پازلی و معماگونه در کشور کانادا است که شهرتی جهانی دارد. زمانی که این پزشک کانادایی، دکتر «ساموئل بین» دو همسر نخست خود «هنریتا» و «سوزانا» را در فاصله 20 ماه از یکدیگر از دست داد، تصمیم گرفت بهترین کار را برای احترام به آن‌ها انجام دهد. برای این کار، سنگ قبری به شکل پازل، طراحی و برای مزار آن‌ها گذاشت. چراکه هر دو همسر وی به بازی پازل علاقه داشتند.

دکتر بین، همسران متوفای خود را در کنار یکدیگر، در «گورستان راش» نزدیک منطقه «کراس هیل»، در شهرستان «ولزلی»، واقع در استان «انتاریو» در کانادا، به خاک سپرد.

وی روی گور هر دو همسر خود، تنها یک سنگ قبر گذاشت و روی آن پازلی ایجاد کرد. با این کار، مورخان دچار گیجی و سردرگمی شدند؛ چراکه تا 80 سال پس از این اتفاق، رمزشناسان مشغول رمزگشایی این پازل بودند.

یک نسخه از سنگ قبر هنوز در گورستان راش وجود دارد. سنگ قبر اصلی فرسوده شد و در سال 1982 میلادی با این سنگ قبر گرانیتی بادوام و مستحکم، تعویض و جابه‌جا شد.

ارتفاع این سنگ قبر نزدیک 90 سانتی‌متر است و در بالای نام دو همسر دکتر بین، طرحی از یک دست که انگشت اشاره آن به واژه «Gone Home» اشاره می‌کند، حک شده‌ است. دقیقاً پایین دست، نام دکتر بین و در زیر نام دکتر، نام هنریتا و سوزانا حک گردیده. همچنین درست زیر نام دو همسر دکتر بین، یک شبکه با 225 عدد و حروف تصادفی حک شده‌است.

شکی نیست که دکتر بین درخواست‌های بسیاری برای رمزگشایی پیام رمزی سنگ قبر دریافت کرده اما هیچ‌یک را پاسخ نداده است.

سرانجام در سال 1904 میلادی، زمانی‌که دکتر بین برای تعطیلات به کوبا رفته بود، با قایق بادبانی‌اش در دریا غرق شد و راز سنگ قبر برای همیشه پنهان ماند.

این راز تا هشتاد سال پس از دفن همسران دکتر بین پابرجا بود تا اینکه در سال 1947 میلادی، معمای سنگ قبر پازلی برای نخستین بار، توسط «جان ال هاموند»، نگهبان گورستان، رمزگشایی و کشف شد.

هنریتا، نخستین همسر بین، در 27 سپتامبر 1865 در سن 23 سالگی درگذشت و سوزانا همسر دوم او، در آوریل 1867 در سن 26 سالگی درگذشت. آن‌ها بهترین همسرانی بودند که یک مرد تا به حال داشته است. آن‌ها هدیه‌ای از جانب خداوند بودند؛ اما اکنون در بهشت هستند. شاید خداوند به من کمک کند تا آن‌ها را آنجا ببینم.

منبع مقاله: فردی کانادایی که بر روی سنگ قبر همسرش یک معما حک کرد!

انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2053

به "یک کانادایی که بر روی سنگ قبر همسرش یک معما حک کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک کانادایی که بر روی سنگ قبر همسرش یک معما حک کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید