مقایسه گلکسی اس 20 فن ادیشن با گلکسی اس 20

به گزارش مجله ابوذریون، گلکسی اس 20 فن ادیشن روز گذشته با توان سخت افزاری بسیار بالا و قیمت مناسب معرفی شد. این محصول اگرچه یک پرچم دار مقرون به صرفه به حساب می آید اما ارزش خرید بسیار بالایی دارد و می تواند در بازار فروش گوشی های هوشمند، پرچم داران سری اس 20 را هم به دردسر بیندازد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به مقایسه گلکسی اس 20 فن ادیشن با گلکسی اس 20 بپردازیم تا ببینیم آیا نماینده جدید سامسونگ واقعا می تواند یک پرچم دار به چالش بکشد؟

مقایسه گلکسی اس 20 فن ادیشن با گلکسی اس 20

سامسونگ با عرضه سری گلکسی اس 10، نسخه ای ارزان قیمت را تحت عنوان s 10e راهی بازار کرد تا کاربرانی که توان خرید مدل های قدرتمند را ندارند بتوانند از یک گوشی در قامت پرچم دار بهره مند شوند. سامسونگ سپس تصمیم گرفت سری جدیدی از محصولات خود را با پسوند لایت راهی بازار کند که اولین آن ها نوت و اس 10 لایت بودند.

با معرفی سری اس 20، شاهد اس 20e نبودیم اما سامسونگ به سیاست عرضه پرچم دار مقرون به صرفه ادامه داد اما این بار پسوند آن ها از لایت به فن ادیشن تغییر کرد. حداقل این چیزی است که اولین کننده از این سری یعنی اس 20 فن ادیشن نشان می دهد. از لحاظ قیمتی، این گوشی نزدیک ترین رقیب اس 20 به حساب می آید اما سؤال اینجاست که در سال 2020، خرید کدام محصول منطقی تر است؟

مقایسه گلکسی اس 20 فن ادیشن با گلکسی اس 20 در 5 بخش طراحی و نمایشگر، نرم افزار و سخت افزار، دوربین، باتری و قیمت صورت می گیرد. همچنین خلاصه ای از مهم ترین تفاوت های این دو گوشی به شرح زیر است.

نام گوشیگلکسی اس 20گلکسی اس 20 فن ادیشن
نمایشگر6.2 اینچ با وضوح +QHD از نوع داینمیک امولد 2X و چگالی 566 پیکسل بر هر اینچ6.5 اینچ با وضوح +FHD از نوع سوپر امولد و چگالی 407 پیکسل بر هر اینچ
حافظه رم8 گیگابایت برای مدل 4G و 12 گیگابایت برای مدل 5G6 گیگابایت برای مدل 4G و 8 گیگابایت برای مدل 5G
دوربین12 / 64 / 12 (اصلی، تله فوتو، فوق عریض)، قابلیت بزرگ نمایی 1.1 برابری اپتیکال و 3 برابری هیبریدی با دوربین تله فوتو، امکان فیلم برداری در وضوح 8K12 / 8 /12 (اصلی، تله فوتو، فوق عریض)، قابلیت بزرگ نمایی 3 برابری اپتیکال با دوربین تله فوتو، امکان فیلم برداری در وضوح 4K
باتری4000 میلی آمپر ساعتی4500 میلی آمپر ساعت
قیمت1000 دلار (پایه)700 دلار (پایه)

طراحی و نمایشگر

مدت ها قبل از معرفی اس 20 فن ادیشن، جزئیاتی از طراحی ظاهری آن منتشر شد و حالا می بینیم که طراحی نهایی دقیقا همان چیزی بوده که انتظار داشتیم. شاید بتوان گفت اصلی ترین نقطه تفاوت دو محصول در همین بخش باشد. جایی که محصول جدید از نمایشگری 6.5 اینچی و تخت با حاشیه های نسبتا بیشتر و بدنه ای پلاستیکی بهره می برد. در طرف مقابل اس 20 با بدنه ای از جنس شیشه و آلومینیوم و نمایشگری 6.2 اینچی با پنل خمیده (از طرفین) راهی بازار شد.

با روشن کردن دو گوشی اما تفاوت خاصی را متوجه نخواهید شد. اگر بخواهیم به طور دقیق به تفاوت دو گوشی در این بخش اشاره کنیم، باید بگوییم پرچم دار سامسونگ به نمایشگری با وضوح +QHD مجهز شده که البته در این صورت رفرش ریت روی 60 هرتز تنظیم می شود. اما اگر بخواهید رفرش ریت را به 120 هرتز افزایش دهید، وضوح تصویر به صورت اتوماتیک به +FHD کاهش پیدا می کند.

اس 20 فن ادیشن نمایشگری با رفرش ریت مشابه دارد اما وضوح تصویر در آن +FHD است. فرقی نمی کند رفرش ریت روی چه عددی تنظیم باشد. تراکم پیکسلی اس 20 بسیار بیشتر از گوشی جدید است (566 در مقابل 407) بنابراین به طور کلی تصاویر شارپ تری را روی گوشی پرچم دار مشاهده خواهید کرد اما این بدان معنا نیست که فن ادیشن کیفیت بدی دارد.

  • آیا پرچم داران سری اس و نوت سامسونگ به گوشی های میان رده تبدیل می شوند؟

نرم افزار و سخت افزار

اگرچه اس 20 فن ادیشن رسما یک پرچم دار نیست، اما در بخش نرم افزار و سخت افزار، چیزی کمتر از بهترین های بازار ندارد. سامسونگ محصول جدید را به پردازنده اسنپدراگون 865 مجهز کرده که در سری اس 20 شاهد به کارگیری آن بودیم. پردازنده گرافیکی این گوشی، آدرنو 650 است اما متأسفانه میزان رم به کار رفته در آن نهایتا به 8 و حداقل به 6 گیگابایت محدود می شود. در حالی که کاربران می توانند اس 20 را در نسخه ای با 8 و 12 گیگابایت رم هم خریداری کنند.

البته فن ادیشن با 8 گیگابایت رم و اس 20 با 12 گیگابایت رم شاید روی کاغذ تفاوت زیادی با یکدیگر داشته باشند اما در شرایط واقعی، کاربران تفاوت زیادی را حس نخواهند کرد. چرا که در حال حاضر بسکمک از پرچم دارهای بازار به 8 گیگابایت رم مجهز شده و در کنار اسنپدراگون 865، ترکیب قدرتمندی را برای اجرای سنگین ترین بازی ها و برنامه های سیستم عامل اندروید تشکیل می دهند.

در نسخه پایه هر دو گوشی شاهد 128 گیگابایت حافظه داخلی هستیم که کاربر می تواند آن را از طریق درگاه میکرو اس دی افزایش دهد. سیستم عامل پیش فرض دو کننده سامسونگ اندروید 10 سوار بر رابط کاربری One UI 2.5 است که به لطف سیاست جدید این شرکت، تا سه سال به روزرسانی می شود. این یعنی خریداران این دو محصول اندروید 13 را هم دریافت می کنند. از دیگر قابلیت های مشابه این دو گوشی می توان به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک درون صفحه و استاندارد ضد آب IP68 اشاره کرد.

توجه: این طور که به نظر می رسد، مدل 8/256 گیگابایتی اس 20 فن ادیشن با پردازنده اسنپدراگون 865 پلاس راهی بازار می شود چرا که سامسونگ در مراسم معارفه، اگرچه نامی از آن نبرد اما فرکانس هسته بزرگ آن 3.0 گیگاهرتز اعلام شد که بسیار نزدیک به فرکانس هسته بزرگ اسنپدراگون 865 پلاس (3.1 گیگاهرتز) است.

دوربین

در بخش دوربین، تغییر بزرگ دیگری را بین گلکسی اس 20 فن ادیشن و گلکسی اس 20 شاهد هستیم. جایی که اگرچه دو لنز اصلی و فوق عریض سنسوری به بزرگی 12 مگاپیکسلی دارند اما تنها پرچم دار سامسونگ است که می تواند در وضوح 8K فیلم برداری کند و این مقدار در فن ادیشن به 4K محدود می شود.

تفاوت دیگر، لنز تله فوتوی دو محصول است که در اس 20 فن ادیشن علی رغم بهره مندی از سنسور 8 مگاپیکسلی، بزرگ نمایی اپتیکال بیشتری را شاهد هستیم (3 در مقابل 1.1). در طرف مقابل اس 20 با کمک قابلیت های نرم افزاری می تواند تا 3 برابر بزرگ نمایی هیبریدی داشته باشد.

دوربین سلفی فن ادیشن 32 مگاپیکسلی است و در وسط نمایشگر، درون حفره ای کوچک تعبیه شده. دوربین سلفی مدل پرچم دار هم در همان نقطه قرار گرفته اما سنسوری به بزرگی 10 مگاپیکسل دارد. البته از آنجایی که اس 20 فن ادیشن به تازگی معرفی شده، نمی توانیم در رابطه با کیفیت دوربین آن نظر قطعی بدهیم. اما انتظار می رود تفاوت زیادی با اس 20 نداشته باشد.

  • ویدیوی تبلیغاتی گلکسی اس 20 فن ادیشن، قابلیت های دوربین آن را به نمایش گذاشت

باتری

در بخش باتری، گلکسی اس 20 فن ادیشن و گلکسی اس 20، 500 میلی آمپر ساعت تفاوت دارند. محصول جدید به باتری 4500 میلی آمپر ساعتی مجهز شده اما اس 20 از یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی بهره می برد. هر دو گوشی از شارژر سریع 25 واتی پشتیبانی می کنند اما خریداران اس 20 فن ادیشن درون جعبه به شارژر 15 واتی دسترسی خواهند داشت.

قیمت

گلکسی اس 20 با قیمت پایه 1000 دلار راهی بازار شد و دلیل اصلی وجود محصولی با نام اس 20 فن ادیشن همین است. بسکمک ها پرداخت 1000 دلار را برای اس 20 منطقی نمی دانند چرا که معتقدند در قبال پرداخت چنین هزینه ای، می توان محصولات بهتری خریداری کرد. به همین خاطر سامسونگ اس 20 فن ادیشن را با قیمت پایه تنها 700 دلار (احتمالا برای مدل 6/128 گیگابایتی) راهی بازار کرد اما از طرفی دوراهی بزرگی برای کاربران بوجود آورد.

غول کره ای انتظار دارد تا سرانجام امسال حداقل 5 میلیون نسخه از این گوشی را به فروش برساند اما شاید انتخاب برای کاربران بسیار سخت باشد. چرا که اس 20 اکنون در بسکمک از بازارها با تخفیف خوبی همراه شده و با قیمت 800 دلار هم در دسترس واقع شده است.

به نظر شما بین گلکسی اس 20 فن ادیشن و گلکسی اس 20 خرید کدام یک منطقی تر است؟

  • مقایسه دوربین گلکسی نوت 20 با اس 20 پلاس، آیفون 11 پرو و نوت 20 اولترا

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1371

به "مقایسه گلکسی اس 20 فن ادیشن با گلکسی اس 20" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه گلکسی اس 20 فن ادیشن با گلکسی اس 20"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید