سه گوشی موبایل تازه وارد با کمترین ارزش خرید

به گزارش مجله ابوذریون، سامسونگ گلکسی M11، شیائومی Poco M4 Pro 5G و وان پلاس 9 پرو سه گوشی تازه وارد در بازار موبایل هستند که هیچ ربطی به هم ندارند. قیمت گلکسی M11 حدود 3.5 میلیون تومان است و فروشنده ها می گویند برای کسانی ساخته شده که حداقل توقع را از یک موبایل دارند. بین خودمان باشد، M11 بدون شوخی از عهده هیچ کاری برنمی آید. شیائومی Poco M4 Pro 5G با ادعای بیشتری قدم به میدان مبارزه گذاشته و شاید، چون در بازه قیمت شش میلیون قرار می گیرد، فکر کنید لابد سرش به تنش می ارزد، ولی در عمل حتی از گوشی های ساخته شده به وسیله خود شیائومی هم شکست می خورد. می رسیم به بدترین عضو این مجموعه یعنی OnePlus 9 Pro که پرادعا و گزافه گو به نظر می رسد با قیمتی فضایی، اما نه می توان روی کاغذ برایش شانس در نظر گرفت و نه خودش به حد کافی جنم دارد که در بازار سربلند باشد. دلایل زیادی وجود دارد که نشان می دهد مردم حتی اگر وان پلاس 9 نسخه پرو را روی زمین ببیند، برای برداشتنش نباید زحمت خم شدن را به جان بخرند، چون ارزشش را ندارد. این نوشته تقدیم آن هایی می گردد که برای پول هایشان زحمت می کشند و انصاف نیست آن را برای خرید گوشی های به دردنخور خرج نمایند.

سه گوشی موبایل تازه وارد با کمترین ارزش خرید

سامسونگ Galaxy M11؛ سه میلیون تومان

به گزارش خبرنگاران، سری M یکی از مظلوم ترین گوشی ها در بازار موبایل هستند. در حالی که سامسونگ تمام توان خود را روی ساخت سری لاکچری S متمرکز می نماید و مردم به خاطر مسائل مالی و معروفیت بیشتر سراغ سری A می فرایند، سری M آن وسط تنها و سرگردان است. Galaxy M11 از نظر ظاهر و قیافه هم شانس نیاورده و با 161 میلیمتر ارتفاع، 76 میلیمتر عرض و ضخامت 9 میلیمتری شباهت زیادی به فیونا زن شرک دارد. فقط برایش رنگ سبز درنظر نگرفته اند. وزن این گوشی به 197 گرم می رسد تا احساس کنید خود شرک و خرش را همراه خودتان این طرف و آنطرف می برید.

سامسونگ هرچی پلاستیک دم دستش بوده در ساخت این گوشی به کار برده. در بخش سخت افزار اوضاع ضایع تر است. تراشه اصلی یک اسنپدراگون 450 است که با معماری 14 نانومتری طراحی شده. حتی در سال 1342 هم قدیمی و از مدافتاده به حساب می آمد. پردازنده گرافیکی Adreno هم نمی تواند به M11 یاری کند تا موقع اجرای بازی ها عملکرد بهتری از خود نشان دهد. در عوض با یاری چهار گیگابایت حافظه موقت می توانید خاطرجمع باشید که گوشی مدام هنگ نمی نماید و اپلیکیشن ها خود به خود بسته نمی شوند.

نمایشگر IPS گوشی M11 با سایز 6.4 اینچی، نهایت زور خود را می زند، اما در خاتمه می تواند تصاویر را به صورت HD نمایش دهد و تراکم پیکسلی آن به 268ppi می رسد. از نظر مالی می توان با این قضیه کنار آمد، اما از منظر فنی فقط شلیک یک گلوله به پشت سر، آن هم از فاصله مستقیم جواب می دهد. سامسونگ خسیس حتی زمان زیادی برای طراحی این نمایشگر نگذاشته و مثل گوشی های سه سال پیش نسبت صفحه به بدنه را 81 درصد معین نموده. با این کار حاشیه های زیادی دور گوشی ایجاد شده است و باعث می گردد حس مناسبی نداشته باشید.

سامسونگ خسیس حتی برای نمایشگر زمان نگذاشته و مثل گوشی های سه سال پیش نسبت صفحه به بدنه 81 درصد است

اگر گوشی را برگردانید، به جز پلاستیک زیاد، سه تا دوربین خودنمایی می نمایند. آن ها طوری کنار هم چیده شده اند که خیال کنید ممکن است کارآیی زیادی داشته باشند، اما در عمل با دقت 13 مگاپیکسل و با دریچه دیافراگم f/1.8، فاصله کانونی 27 میلیمتری و سایز سنسور 1/3.1 اینچی عکس هایتان تار و کدر خواهند بود. در کنار سنسور اصلی یک حسگر فوق عریض با رزولوشن پنج مگاپیکسل و یک حسگر عمق با رزولوشن دو مگاپیکسلی وجود دارد که رخ و قیافه دارند، اما کارآیی شان نامشخص است. بیشتر به نظر می آید آن ها را به زور در پشت گوشی جا داده اند تا مشتری را وسوسه نمایند. فلسفه وجودی بقیه امکانات Galaxy M11 به همین ترتیب است. مثلا یک حسگر اثرانگشت در قاب پشتی وجود دارد که از هر دو بار، یک مرتبه کار نمی نماید. سامسونگ در عوض ظرفیت باتری گلکسی M11 را سخاوتمندانه انتخاب نموده است: پنج هزار میلی آمپر ساعت.

نظر خبرنگاران: ضربه آخر را فروشنده ها به پیکر گلکسی M11 وارد نموده اند و در بخش توضیحات نوشته اند: مناسب سالمندان! چی بدتر از این؟

گلکسی M11 در یک نگاه

ابعاد

وزن

پردازنده

حافظه موقت

نمایشگر

دوربین

باتری

161.4x76.3x9 میلیمتر

197 گرم

Snapdragon 450 (14 nm)

چهار گیگابایت

6.4 اینچ 720p

حسگر سه گانه 13 مگاپیکسل

5000 میلی آمپرساعت + شارژسریع 15 وات

Poco M4 Pro 5G؛ شش میلیون تومان

شیائومی، Poco M4 Pro 5G را نهم نوامبر 2021 یعنی در نیمه دوم آبان سال جاری معرفی نموده است. برای همین در بازار ایران یک هندوانه دربسته به شمار میرود که هنوز امتحان خود را پس نداده. قیمت جهانی این گوشی کمتر از 300 دلار و در بازار ترکیه حدود پنج هزار لیر است، اما در ایران آن را حدود شش میلیون تومان می فروشند. اولین نکته مثبت در خصوص Poco M4 Pro 5G طراحی جسورانه و تاحدودی اسپرت آن است. شیائومی گوشی را در سه رنگ آبی، مشکی و زرد روانه بازار نموده و باید در فکر تان آن را گوشی با 164 میلیمتر ارتفاع، 76 میلیمتر عرض و حدود 9 میلیمتر ضخامت در نظر بگیرید. حالا نمایشگری با سایز 6.6 اینچ و 195 گرم وزن را هم اضافه کنید. نتیجه تا حدودی ناامیدنماینده است، چون با یک گوشی چاق و زشت و سنگین روبرو هستیم.

قاب جلویی Poco M4 Pro 5G از جنس شیشه است. قاب پشتی و فریم دور گوشی را از جنس پلاستیک ساخته اند و صفحه نمایش حدو 85 درصد از قاب رویی را تشکیل می دهد. در پشت گوشی، با چیدمانی تقریبا سخت و پیچیده برای دوربین ها روبرو هستیم. این روش محبوب شیائومی برای لاف زدن درباره قابلیت های دوربین است، اما در عمل چی؟ آنجا تنها دو حسگر قرار گرفته که رزولوشن اولی معادل 50 مگاپیکسل و رزولوشن دومی معادل هشت مگاپیکسل است. عکس هایی که با این دوربین ها می گیرید، در نور خوب، میانه و در شرایط نوری ضعیف فاجعه هستند. دوربین سلفی 16 مگاپیکسل در قاب رویی، با رزولوشن 16 مگاپیکسل و گگرددگی دریچه دیافراگم f/2.5 کار می نماید. عکس های آن پر از اعوجاج و نویز خواهند بود.

پردازنده مدیاتک Dimensity 810 با نسل پنجم موبایل سازگار است، در کنار خود شش گیگابایت حافظه موقت دارد، اما از هر جهتی که نگاه کنید حقیر و ناچیز به نظر می رسد. در بازه شش میلیون و 500 هزار تومان خیلی ها ترجیح می دهند گوشی شان با پردازنده اسنپدراگون کار کند یا دست کم هشت گیگابایت حافظه موقت داشته باشد. لااقل کاش پردازنده گرافیکی را از نوع Mali-G57 انتخاب نمی کردند.

در بازه 6.5 میلیون خیلی ها ترجیح می دهند گوشی شان با اسنپدراگون کار کند یا دست کم هشت گیگ رم داشته باشد

نمایشگر Poco M4 Pro 5G از نوع IPS انتخاب شده تا مطمئن باشند به میزان کافی شفاف است. این صفحه با دقت تمام HD کار می نماید و تراکم پیکسلی در آن به حدود 400ppi می رسد. تقریبا نمی توان ایرادی روی آن گذاشت جز اینکه اشتهای زیادی در مصرف منابع باتری دارد. اثرانگشت روی لبه، باتری با ظرفیت پنج هزار میلی آمپرساعت، آدابتور 33 وات شارژسریع با توانایی کامل کردن شارژ در عرض 59 دقیقه دیگر تردستی های Poco M4 Pro 5G هستند.

نظر خبرنگاران: موقعیت Poco M4 Pro 5G در بازار به وسیله برادرانش Mi 10T Lite 5G ،POCO X3 و POCO X3 Pro تهدید می گردد. هر سه تا گوشی از این تازه وارد بهتر هستند.

Poco M4 Pro 5G در یک نگاه

ابعاد

وزن

پردازنده

حافظه موقت

نمایشگر

دوربین

باتری

8.8×75.8×163.6 میلیمتر195 گرمMediaTek 810 5Gشش گیگابایت 6.6 اینچ تمام HD

حسگر دوگانه 50 مگاپیکسل

5000 میلی آمپرساعت + شارژسریع 33 وات

وان پلاس 9 پرو؛ 30 میلیون تومان

وان پلاس فروردین سال جاری از مدل 9 پرو رونمایی کرد. در آن موقع قیمت گوشی بیش از هزار دلار بود، اما با گذشت زمان حالا حاضر است آن را با قیمت 850 دلار بفروشد. گوشی عزیزدردانه وان پلاس به بازار ایران رسیده و قیمتش بین 29 تا 33 میلیون تومان است. یعنی اگر همان هزار و 100 دلار را فرض بگیریم، دوستان هر دلار را با ما 30 هزار تومان حساب نموده اند و اگر دلار الان را مبنای محاسبه بگذاریم، هر دلار برای خریداران OnePlus 9 Pro حدود 39 هزار تومان تمام می گردد.

وان پلاس 9 پرو یک گوشی پرچمدار است. برای رقابت با گوشی های شاخ بازار عرضه شده و قصد به زیر کشیدن آیفون 13 و گلکسی S21 را دارد. برای همین روی آن صفحه نمایش با سایز 6.7 اینچ گذاشته اند که دقت تصویر 1440 در 3216 نقطه ارائه می دهد. تکنولوژی مورد استفاده در ساخت آن از نوع سوپر AMOLED است و تراکم پیکسلی در آن به عدد شگفت انگیز 535ppi می رسد. پس به میزان کافی درخشان، تا حدودی اشرافی و میزان زیادی خوش اشتهاست. یعنی قادر است بابت عملکرد خوب خود، حجم زیادی از باتری را سر بکشد. با این وجود وان پلاس قادر نبوده از نظر فنی روی آن یک باتری با ظرفیت بیشتر از چهار هزار و 500 میلی آمپرساعتی نصب کند. خیلی ها با شنیدن این مسئله پفراینده وان پلاس 9 پرو را می بندند، اما نباید زود قضاوت کرد. اگر اهل تساهل و تسامح باشید، می توانید یک روز با گوشی کار کنید. درست عین بقیه گوشی هایی که هواداران اپل و سامسونگ سنگشان را به سینه می زنند. در عوض داخل جعبه این گوشی یک شارژر 65 وات با پشتیبانی از قابلیت شارژسریع قرار گرفته است در حالی که خریداران آیفون و گلکسی S باید آدابتور شارژ را جداگانه تهیه نمایند. حالا می رسیم به امکان ویژه OnePlus 9 Pro! این گوشی می تواند با استفاده از همان آدابتور در عرض 20 دقیقه صفر تا 100 شارژ گردد. اگر یک آدابتور بی سیم با توان 50 وات دم دستتان باشد، پر شدن باتری از صفر تا 100 درصد، فقط 43 دقیقه زمان می برد.

پر شدن باتری OnePlus 9 Pro از صفر تا 100 درصد، فقط 43 دقیقه زمان می برد

دوربین چهارگانه با حسگر اصلی 48 مگاپیکسلی را هم شاید دست کم بگیرید، اما کنار آن حسگر تله فوتو کار گذاشته اند و با یاری یک حسگر 50 مگاپیکسلی فوق عریض کاری نموده اند تا عکس های OnePlus 9 Pro قابل رقابت با گلکسی S21 باشد. هشت گیگابایت حافظه موقت دست در دست، تراشه اسنپدراگون 888 سازگار با نسل پنجم کاری می نمایند تا OnePlus 9 Pro عملکردی سریع و روان داشته باشد

نظر خبرنگاران: همین الان می توان چندتا گوشی اندرویدی دیگر خرید که با 12 و حتی 16 گیگابایت حافظه موقت کار می نمایند. هروقت هم از آن ها خسته شدید، فروختن شان قطعا ساده تر از OnePlus 9 Pro خواهد بود.

OnePlus 9 Pro در یک نگاه

ابعاد

وزن

پردازنده

حافظه موقت

نمایشگر

دوربین

باتری

8.7×73.6×163.2 میلیمتر197 گرمSnapdragon 888 5Gهشت گیگابایت6.7 اینچ تمام HDحسگر چهارگانه 48 مگاپیکسل4500 میلی آمپرساعت + شارژسریع 65 وات
منبع: فرارو
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2156

به "سه گوشی موبایل تازه وارد با کمترین ارزش خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه گوشی موبایل تازه وارد با کمترین ارزش خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید