میزان مبادلات تجاری ایران و چین به 37 میلیارد دلار می رسد

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: میزان مبادلات تجاری ایران و چین تا سرانجام سال جاری به 37 میلیارد دلار می رسد.

میزان مبادلات تجاری ایران و چین به 37 میلیارد دلار می رسد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از ساری، جلسه آنالیز فرصت های تجاری و سرمایه گذاری ایران و چین امروز در ساری برگزار گردید و راهکارهای توسعه همکاری های تجاری و مالی و گسترش راه های تجاری برای توسعه مناسبات مورد نقد و آنالیز نهاده شد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران ،رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت مازندران و بعضی فعالان مالی و صادراتی استان در این جلسه حضور داشتند و به بیان نظرات خود پرداختند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین با بیان اینکه تا خاتمه سال حدود 37 میلیارد دلار با چین مبادلات تجاری خواهیم داشت، گفت: در هفت ماهه نخست سال جاری، بیش از 4 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی که بخش اعظم آن در زمینه پتروشیمی بود انجام شد و تا خاتمه سال نیز برنامه ریزی برای صادرات 20 میلیارد دلار و واردات 17 میلیارد دلار صورت گرفته که در مجموع رقم مبادلات تجاری ایران با چین به 37 میلیارد دلار می رسد.

اهمیت وادار کردن چینی ها برای حضور در ایران

وی با بیان اینکه چین در برنامه ای پنج ساله می خواهد گوی رقابت در بازارهای مالی جهان را از آمریکا برباید اعلام کرد: در اتاق بازرگانی تنها مشاور هستیم و راه را به تجار نشان می دهیم و تجار باید بتوانند چینی ها را وادار به سرمایه گذار در ایران نمایند.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: برنامه سفر به چین در دستور کار تجار مازندرانی قرار گیرد.

اسدالله عسگر اولادی گفت: در مازندران زمینه های مناسب برای صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی وجود دارد و بازرگانان و فراورینمایندگان مازندرانی باید به چین سفر نمایند و با شناسایی آنچه احتیاج دارند و آنچه که بایb تهیه نمایند می توانند سرمایه گذاران چینی را برای سرمایه گذاری به مازندران بکشانند.

وی به برپایی سالانه 4 تا 5 نمایشگاه مالی در چین اشاره نمود و حضور تجار ایرانی را فرصت مناسبی برای حضور در این نمایشگاه ها مغتنم دانست.

عسگر اولادی، علل شکست های مالی در تجارت ایران را وابستگی اقتصاد به بخش دولتی دانست و خواهان واگذاری امور تجارت به بخش خصوصی شد.

بانک ها به دنبال درآمد جبار مانند نباشند

عسگر اولادی توضیح داد: بانک های خصوصی و دولتی نباید به دنبال کسب درآمد های جبار گونه باشند و گرانفروشی بانکی و دریافت سود تسهیلات از فراورینماینده به بدنه تجارت ایران ضربه می زند.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال کاهش بیکاری هستیم باید به فراوری بیندیشیم، گفت: فراوری به سرمایه گذاری احتیاج دارد.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین، خواهان ارائه برگزاری سمینار بانک ها با حضور فعالان بانکی کشور و استان در مازندران شد تا مسائل بانکی نیز به نقد وآنالیز گذاشته گردد.

مهیا بودن مقدمات ارائه تسهیلات به طرح های شاخص

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت مازندران نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت چین ونقش این کشور در بازارهای جهانی گفت: برآوردها نشان می دهد که با تغییرات سیاسی موجود در چین این کشور در سال های آینده روابط بهتری را با آمریکا خواهد داشت و کشورهای دیگر هم باید در گسترش ارتباط تجار یخود با این کشور نیز توجه نمایند.

محمد محمدپور با بیان اینکه ایرا ن هجدهمین کشور جمعیت جهان است اضافه کرد:در رده بندی مالی متاسفانه ایران جزو 20 کشور مطرح جهان هم نیست.

وی از فراهم شدن مقدمات رائه تسهیلات به طرح های شاخص در استان اطلاع داد وتوضیح داد:افرادی که برای دریافت تسهیلات مراجعه می نمایند نباید مشکل معوقات بانکی داشته باشند.

وی با بیان اینکه فراورینمایندگان مازندرانی برای استفاده از دارایی های بلوکه شده می توانند طرح های بزرگ ارائه دهند گفت: شناخت بازار چین اهمیت دارد وباید در اتاق صنعت ومعدن بتوانیم مخزن دانش در مورد واردنمایندگان وصادرنمایندگان را داشته باشیم ودستیابی به دانش این مخزن هم باید برای همه همگانی باشد.

وی خواهان نتیجه گیری پس از برگزاری چنین جلساتی شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی مازندران نیز خاطر نشان کرد: فراورینمایندگان امر در تنگناهای قوانین دست و پاگیر قرار دارند و برای توسعه صادرات باید حمایت از آنان صورت پذیرد.

غلامرضا عشریه با بیان اینکه بیشتر صادرنمایندگان با معوقات بانکی روبرو هستند، تاکید نمود: بیشتر بدهی ها در زمینه سرمایه در گردش بوده و این بدهی به بانک به اندازه ای بالا رفته که فراوری نماینده دیگر توان پرداخت ندارد.

عشریه ایجاد فرصت های معقول برای حفظ اشتغال و پرداخت بدهی را مهم قلمداد و بر افزایش صادرات محصول نیز تاکید نمود.

ب

منبع: تسنیم
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 447

به "میزان مبادلات تجاری ایران و چین به 37 میلیارد دلار می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "میزان مبادلات تجاری ایران و چین به 37 میلیارد دلار می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید