تورهای چین: چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی

به گزارش مجله ابوذریون، رئیس جامعه تورگردانان ایران گفت: بازار هدف گردشگری ما بعد از چین ، روسیه است به همین علت در نظر داریم همانطور که در چین آغاز به بازاریابی کردیم، در روسیه نیز ایران را معرفی کنیم.

تورهای چین: چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

مهر: ابراهیم پورفرج رئیس جامعه تورگردانان ایران در یک گفتگوی مجازی درباره موضوعات مختلفی از جمله آینده شرکت های مسافرتی ایرانی در پساکرونا صحبت کرد و گفت: در حال حاضر 250 شرکت تورآور عضو جامعه تورگردانان ایران هستند. ما پیروز شدیم تا تعداد زیادی توراپراتور را گردهم بیاوریم این شرکت ها سعی می نمایند تا جهانگردان را به ایران بیاورند.

وی گفت: دولت وظیفه دارد ایران را در بازارهای جهانگردی تبلیغ کند اما این کار را انجام نمی دهد. آخرین بار قبل از کرونا روی بازار چین کار کردیم و تمام هزینه هایش را دادیم معتقدیم باید خودمان برویم و در کشورهایی که بازار هدف ما هستند، تبلیغ نموده و خودمان را معرفی کنیم. به همین علت در نمایشگاه های اسپانیا و آلمان نیز حضور پیدا خواهیم کرد و در نظر داریم همانطور که ما در چین شرکت کردیم، از آژانس های چینی نیز بخواهیم که به ایران بیایند.

رونمایی از پلتفرم جهانگردی سلامت

پورفرج بیان نمود: بازارهای هدف ما جز چین، کشور روسیه خواهد بود. ما برای روسیه برنامه داشتیم اما به علت شیوع ویروس کرونا نتوانستیم آن را به نتیجه برسانیم. بازارهای نو ما تعریف شده است. روابط ایران با روسیه از نظر سیاسی خوب بود اما ارتباط مردمی بین کشورها زیاد نیست و مردم روسیه ما را نمی شناسند. قرار نیست روسیه ما را بشناسد ما باید برویم و در آنجا خودمان را معرفی کنیم. به همین علت طرحی تهیه نموده و ارائه دادیم که با کدام کشورها چه برنامه هایی داریم تا تعدادی از توراپراتورها را به ایران بیاوریم. به همین علت با معاون جهانگردی وزارت میراث فرهنگی در این هفته جلسه ای خواهیم داشت و برنامه ریزی می کنیم تا این اقدام برای سال آینده اجرایی گردد.

این تورگردان بیان نمود: در دوران کرونا پلتفرمی را با موضوع جهانگردی سلامت تهیه کردیم تا مانع دلالان سلامت شویم. این پلتفرم به زودی رونمایی می گردد و در آن پزشکان و بیمارستان ها و خدمات پزشکی تعریف شده است. ما در ایران پزشکان خوبی داریم این امتیازی است که حتی از اروپا افراد را به ایران می کشاند. هزینه ای که برای یک کار جراحی در ایران می گردد بسیار کمتر از کشورهای دیگر است. این هم باز یک مزیت رقابتی به شمار میرود.

پورفرج درباره میانگین عایدی حاصل از ورود جهانگرد گفت: تا قبل از کرونا بین هزار تا هزار و 200 یورو هزینه سفر هر جهانگرد به ایران بود. حالا بعد از کرونا من معتقدم که باید این رقم یا ثابت بماند یا پایین بیاید چون این یک مزیت رقابتی برای ما می گردد. در آن صورت وقتی عده ای از جهانگردان به ایران آمدند می توانیم قیمت را بالا ببریم می توانم بگویم که بیشتر تورگردانان در حال حاضر دنبال افزایش قیمت و جبران خسارت در زمان کوتاه نیستند بلکه می خواهند جهانگرد به ایران بیاید و این فرایند ادامه پیدا کند.

وام 12 درصدی اشتباه دولت قبل بود

وی درباره وام 12 درصدی کرونا نیز گفت: وام 12 درصدی اشتباه دولت گذشته بود. به همه گفتند بروید وام 12 درصدی بگیرید. نگفتند که چه کسی از چه قشری دچار آسیب شده و آنها این وام را بگیرند. تنها برای برطرف تکلیف یک وام 12 درصدی بخشنامه کردند و تمام شد. اصلاً آنالیز نکردند که کدام صنف و تشکل در دوران کرونا آسیب دید. بعضی این وام را گرفتند و مقروض تر شدند. تعدادی از آژانس داران گفتند ما سال گذشته شرایط بهتری داشتیم وام را گرفتیم و سال جاری می گویند پس بدهید درحالی که سال جاری شرایط بدتری نسبت به سال گذشته داریم. خیلی از همکاران ما از این وام استقبال نکردند. این شرایط را برای معاون جهانگردی سابق تشریح کردیم او هم پیگیر شد اما کسی گوش نکرد به همین علت نتیجه ای نگرفتیم.

این تورگردان درباره استفاده از ظرفیت بازی های جام جهانی قطر به وسیله ایران نیز گفت: گفتمان درباره استفاده از این ظرفیت آغاز شده است. هنوز زمان زیادی داریم. می توانیم برای شرکت نمایندگان در این بازی ها بین دو بازی اگر فاصله یک هفته ای وجود داشته باشد، برنامه ریزی نموده و آنها را به سمت کیش جذب کنیم. منتها دولت ایران و قطر باید در این زمینه با یکدیگر صحبت نمایند تا مطابق با آن بدانیم از چه ظرفیت هایی می توان استفاده کرد.

پیشنهاد به دولت برای حفظ نیروی انسانی متخصص

پورفرج درباره نیروهای انسانی از دست رفته به علت ورشکستگی آژانس ها نیز گفت: خیلی از شرکت ها، مجبور به تعدیل نیروهای انسانی شدند. ما از این موضوع بسیار ناراحت هستیم. ما برای نیروی انسانی خودمان زحمت کشیدیم. آنها چندین سال تجربه اندوخته بودند. به دولت پیشنهاد کردیم و گفتیم این نیروی انسانی که بخش مهمی از صنعت جهانگردی هستند، بعد از اینکه بیکار شدند باید بیمه بیکاری بگیرند. به جای این کار 50 درصد از حقوق شأن را دولت بپردازد تا هم به نفع دولت باشد و هم ما بتوانیم نیروی انسانی خودمان را داشته باشیم اما دولت در دوران کرونا با ما همراه نبود. تصور کنید نیرویی که 20 سال کار بازاریابی برای ما انجام داده را چطور بیکار کنیم. ما می خواهیم نیروی انسانی کارآزموده مان را دوباره برگردانیم.

وی درباره مسترکارت برای جهانگردان خارجی نیز گفت: اگر ویزاکارت یا مستر کارت در ایران راه اندازی می شد، می توانستیم بگوییم هر جهانگرد به جای 1000 یورو می تواند دو تا سه هزار یورو خرج کند. در حال حاضر جهانگردان خارجی به خاطر اینکه پول نقد باید با خودشان همراه داشته باشند، نمی توانند سوغات زیادی بخرند. در واقع پول زیادی همراه خودشان نمی برند اما اگر این کارت ها در ایران وجود داشت و مسائل بانکی در این خصوص نداشتیم مقدار هزینه کرد آنها نیز چند برابر می شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 25 بهمن 1400 بروزرسانی: 25 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2102

به "تورهای چین: چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: چین و روسیه بازارهای هدف تورگردانان ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید