نگرانی شدید پکن از طرح نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین

به گزارش مجله ابوذریون، خبرنگاران: سخنگوی وزارت خارجه چین نگرانی عمیق این کشور از طرح آمریکا برای اعزام هواپیماهای جنگی و کشتی های نظامی به دریای جنوبی چین را گفت.

نگرانی شدید پکن از طرح نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، هوا چون یینگ سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه تاکید نمود که پکن به شدت نگران طرح آمریکا برای آنالیز اعزام کشتی های نظامی و هواپیماهای جنگنده به آبهای مورد مناقشه دریای جنوبی چین است.

یک مقام رسمی آمریکایی پیش از این تاکید نمود که پنتاگون در حال آنالیز اعزام هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به دریای جنوبی چین با هدف تضمین دریانوردی آزاد در منطقه است.

وزارت دفاع آمریکا در حالی اعزام هواپیماهای جنگنده و کشتی به دریای جنوبی چین را مدنظر قرار داده است که تنش ها بر سر مالکیت آبهای منطقه بین چین و سایر کشورهای همسایه بالا گرفته است.

این اقدام می تواند کوشش های چین برای گسترش نفوذ خود در منطقه را با چالش جدی روبرو کند. این مقام آمریکایی که نامش فاش نشده است، اضافه نمود: ما در حال آنالیز این مسئله هستیم که آزادی دریانوردی در منطقه چگونه تأمین خواهد شد و این مسئله برای تجارت جهانی اهمیت زیادی دارد.

پنتاگون و کاخ سفید هنوز در مورد این مسئله موضع گیری نکرده اند ولی به نظر می رسد مسئله دریای جنوبی چین، یکی از مهمترین موضوعات گفتگوهای جان کری با مقام های چینی خواهد بود. جان کری روزهای شنبه و یکشنبه آینده به پکن سفر خواهد نمود.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ1

منبع: تسنیم
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 686

به "نگرانی شدید پکن از طرح نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی شدید پکن از طرح نظامی آمریکا در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید