راهنمایی مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار اقامتی، مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامت را معین نمایند

به گزارش مجله ابوذریون، سید محمد کاظم خلدی نسب، مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری گفت: در زمینه فرآیند برنامه ها برای نوروز از پنجم تا هشتم اسفند نمایشگاه گردشگری برگزار می گردد. این نمایشگاه فرصتی برای برنامه ریزی و حضور تشکل های خصوصی و ادارات کل در راستای برنامه ها و سیاست گذاری های 1400 است.

راهنمایی مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار اقامتی، مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامت را معین نمایند

هدف راهنمایی مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار اقامتی است

سید محمد کاظم خلدی نسب، مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری گفت: در زمینه فرآیند برنامه ها برای نوروز از پنجم تا هشتم اسفند نمایشگاه گردشگری برگزار می گردد. این نمایشگاه فرصتی برای برنامه ریزی و حضور تشکل های خصوصی و ادارات کل در راستای برنامه ها و سیاست گذاری های 1400 است.

او اضافه نمود: بر اساس پیش بینی های اجرا شده رویکرد راهنمایی مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار و تحت پوشش سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. این محل ها به دلیل ابلاغ بخش نامه ها و پروتکل ها در قالب سفرهای هوشمند با موضوعات سفر و سلامت به طور کامل انجام می گردد.

برنامه ریزی تورها برای تعطیلات نوروز را خواستاریم/ مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامتشان را تعیین نمایند

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری توضیح داد: باید نسبت به تشدید بازدیدها در رعایت پروتکل ها اقدام کرد. همچنین دفاتر گردشگری هم نسبت به برنامه ریزی های تور اقدام نمایند تا مردم با آرامش خاطر محل اقامت خود را تعیین نمایند. بر اساس مصوبه 50 ستاد ملی کرونا مردم باید محل اقامت خود را در مقصد تعیین نمایند.

خلدی نسب اضافه نمود: سال جاری برای نوروز 1400 شعار سفر ایمن مطرح است و مردم را به اماکن حفاظت و تضمین شده راهنمایی می نمایند.

او توضیح داد: سفرها باید در قالب محل تعیین گردد و مردم را تشویق کرد تا از هتل ها در شهرستان ها و نقاط مختلف کشور بهره مند شوند.

چادر زدن در پارک ها ممنوع

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری اضافه نمود: بر اساس مصوبه 55 ستاد ملی کرونا چادر زدن در پارک ها، استفاده از مدارس، فضاهای ورزشی و ... ممنوع است. رویکرد ما به سمت اطلاع رسانی به مردم است، تعطیلات نوروزی سال جاری باید در قالب چارچوب منظم اقدام گردد. اطلاع رسانی کامل به وسیله صدا و سیما و وزارت فرهنگ و ارشاد در حال اجرا است.

رویکرد، ساماندهی سفرها است

خلدی نسب توضیح داد: تا به امروز برای سفرهای نوروزی 3 پروتکل طراحی و ابلاغ شده است. این پروتکل ها در سایت ها و درگاه ها درج می گردد تا مردم با مراجعه به دستورالعمل سفر هوشمند آگاه شده و فرایند کار با تکمیل فرم های خود اظهاری انجام گردد.

او گفت: رویکرد به سمت ساماندهی و مدیریت در قالب سفرها است. باید نقطه نظرات را در قالب برنامه های مسئولان گردشگری درج کرد. این مقوله مورد توجه قرار گرفته و سامانه جانا فهرست مراکز گردشگری را درج و با سامانه فرمانده قرارگاهی ناجا ارتباط برقرار نمایند.

خلدی نسب بیان نمود: مصوبات در جلسات کمیته اطلاع رسانی برگزار و قرار شد وزارت ارشاد به فرهنگسازی و اطلاع رسانی بپردازد. در ستاد هماهنگی خدمات سفر هم بر اساس شرایط آن در ایام تعطیلات نوروزی سال جاری سفر در نوروز 1400 ابلاغ می گردد.

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری درباره کم و کیف ارسال پروتکل های بهداشتی برای هتل ها و اقامتگاه ها گفت: یکی از بندهای مصوبه 55 به شکل ویژه تاکید نموده تا قرارگاه عملیاتی با ستاد سفر هماهنگ و روزانه اطلاعات مربوط به شهرها را از لحاظ شرایط کرونایی آنالیز و اطلاع رسانی در کل کشور انجام گردد.

اطلاعات به شکل لحظه ای در اختیار گردشگران قرار می گیرد

خلدی نسب اضافه نمود: ارتباطات مناسب بین نظارت گردشگری، کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد کرونا وجود دارد و زمینه سازی ایجاد می گردد و رکن بر اساس اطلاع رسانی لحظه ای است تا بتوان اطلاعات کامل به مردم منتقل کرد.

تشدید بازدیدها در هتل ها

او درباره پذیرش هتل ها گفت: تشدید بازدیدها در هتل ها و مراکز اقامتی را داریم. اگر فردی به کرونا مبتلا باشد از ورود او به مرکز اقامتی جلوگیری و اقدامات در زمینه قرنطینه فرد بیمار انجام می گردد. البته این مقوله به پلیس راهور و وزارت بهداشت ابلاغ شده تا بر اساس پیش بینی های اجرا شده اقدامات انجام گردد.

مشاور و مدیر حوزه معاونت گردشگری اضافه نمود: مسافران باید قبل از اقدام به سفر آزمایشات را انجام و پروتکل ها را رعایت نمایند.

خسارت مسافران در سفرهای نوروزی در نظر گرفته می گردد

خلدی نسب درباره کم و کیف سفر به شهرهای قرمز یا نارنجی افزود: اعلام شده تا در صورت سفر هماهنگی با استاندارها انجام و پیش بینی ها لازم صورت گیرد و در صورت تغییر در رنگ شهرها بتوان قراردادها و خسارت ها را تعبیه کرد تا مردم دچار خسارت نشوند.

او درباره تمهیدات سفر با خودروهای شخصی گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی شرایط خاص خود را دارد. برنامه ریزی سفر برای شهرهای زرد است. هجوم مردم به جاده ها و پیش بینی ها انجام می گردد تا بتوان خدمات بهداشتی را لحاظ کرد. نیروی انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهد تا مسئله ای برای سفرها بروز نکند.

منبع: گردشبان
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1675

به "راهنمایی مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار اقامتی، مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامت را معین نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمایی مردم به سمت مراکز گردشگری مجوزدار اقامتی، مردم قبل از اقدام به سفر محل اقامت را معین نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید