پشت بام سبز یا روف گاردن ، تجربه زندگی متفاوت

به گزارش مجله ابوذریون، روف گاردن یا پشت بام سبز، تجربه زندگی سبز را برای شهروندان امروز فراهم می نماید. ایجاد محیطی دلپذیر و زیبا در ارتفاع با مناظری متفاوت از آنچه به طور معـمول می بینیم، آن هم در فضایی گمشده از ساختمان که تا به امروز بدون استفاده به نظر می رسیده، این ایده بدون شک جالب و منحصر به فرد است.

پشت بام سبز یا روف گاردن ، تجربه زندگی متفاوت

جهت دریافت خدمات اجرای اجرای بام سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

ایجاد روف گاردن، در سال های اخیر با توجه به عرضه راهـکارهای اجرایی مناسب و به منظور ارتقای سطح کیفی زندگی و همچنین افزایش ارزش بـنا و ساختمان، مورد توجه مهندسین مشاور، معماران و سازندگان ساختمان قرار گرفته است.

روف گاردن، باغ بام، یا سقف سبز اصطلاحی است که به ایجاد بستری مناسب برای رشد و ایجاد پوشش گیاهی روی پشت بام یا تراس گفته می گردد.

با پیشرفت علم و کشف مواد جدید، می توان روی بام هرخانه، آپارتمان، بیمارستان و… یک روف گاردن و به عبارت دیگر باغ بام، یک باغ زیبا با گیاهان کوچک و عظیم ایجاد کرد.

نحوه اجرای روف گاردن

به دلیل رقابتی بودن بازار اجرای بام سبز در کشورهای مختلف، نحوه اجرا و جزئیات بام سبز بسیار متنوع است. اما به طور کلی بام های سبز از 6 لایه اصلی تشکیل می شوند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

عایق رطوبتی برای پشت بام سبز

به منظور جلوگیری از نفوذ رطوبت از لایه های بالایی بام سبز، سطح روی سقف باید به خوبی عایق بندی گردد. بام های سبز با هرگونه عایق رطوبتی قابل اجرا هستند و انتخاب نوع عایق محدودیت ایجاد نمی نماید.

به منظور محافظت از عایق ساختمان در برابر آسیب های وارده در هنگام نصب روف گاردن و همچنین در هنگام کوددهی و یا در مقابل نفوذ ریشه های گیاهان باید از طریق لایه ای محافظ روی عایق رطوبتی را پوشاند.

لایه زهکشی برای روف گاردن

لایه ای است با حداقل ضخامت 20 میلی متر که به منظور ذخیره آب حاصل از باران و آبیاری و انتقال آب اضافه به سیستم فاضلاب ساختمان به لایه محافظ و محیط کاشت اضافه می گردد.

لایه صافی یا فیلتر برای روف گاردن

در بین محیط کشت و لایه زهکش فیلتری واقع شده است که رطوبت را از محیط ریشه ها دور می نماید و مانع از فساد ریشه ها می گردد.

محیط کشت مناسب برای روف گاردن

لایه ای است که گیاه در آن کاشته می گردد و شرایط رشد گیاه را فراهم می نماید.

پوشش گیاهی مناسب روف گاردن

به طور کلی سه عامل مکانی، اجتماعی و مالی در انتخاب پوشش گیاهی مناسب روف گاردن دخیل اند. ضروری است که گیاهان مناسب هر اقلیمی انتخاب گردد، خواه شرایط آن به صورت دوره ای خیلی خشک، خیلی گرم، خیلی سرد یا خیلی متغیر باشد.

برای دیدن مطالب بیشتر در خصوص معماری های خاص ، دکوراسیون داخلی و محوطه سازی از خبرنگاران دیدن کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 3 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 969

به "پشت بام سبز یا روف گاردن ، تجربه زندگی متفاوت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پشت بام سبز یا روف گاردن ، تجربه زندگی متفاوت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید