چرا گوشت را کیلویی 180 هزار تومان می فروشند؟

به گزارش مجله ابوذریون، مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: در حال حاضر قیمت هر کیلو دام سبک 45 تا 55 هزار تومان و دام سنگین 35 تا 55 هزار تومان است.

چرا گوشت را کیلویی 180 هزار تومان می فروشند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مجتبی عالی گفت: با توجه به افزایش روزمره قیمت نهاده دامی، نرخ تمام شده فراوری مرتب در حال تغییر است.

در حال حاضر قیمت هر کیلو دام سبک 45 تا 55 هزار تومان و دام سنگین 35 تا 55 هزار تومان است و به رغم آنکه وزارت جهاد نرخ هر کیلو دام سبک را 62 هزار تومان و دام سنگین را 95 هزار تومان اعلام نموده، اما این موضوع تا به امروز اجرا نشده است.

عالی گفت: در حال حاضر دلالان تنها از بازار نفع می برند که با وجود مسائل متعدد فراوری، انباشت دام در واحد ها و عدم اجرای سیاست های حمایتی آینده روشنی پیش روی فراوری نیست.

این مقام مسئول گفت: با توجه به نرخ فعلی دام حداکثر قیمت گوشت باید با نرخ 120 هزار تومان عرضه گردد که متاسفانه به علت سودجویی دلالان و بازارگردانان گوشت با نرخ 170 تا 180 هزار تومان عرضه می گردد، در حالی که قیمت دام طی ماه های اخیر تغییری نداشته است.

عالی گفت: خرید حمایتی و صادرات دام هنوز عملیاتی نشده است، هر چند می تواند در کاهش انباشت دام و حمایت از دامداران اثر بگذارد.

به گفته او، با توجه به مسائل تامین و کمبود نهاده های دامی، کشتار دام های مولد بی سر و صدا در حال اجرا است چرا که دامداران راهی جز کشتار دام های خود ندارند.

برآورد ها حاکی از آن است که کشتار دام های مولد نسبت به قبل 15 درصد افزایش داشته است، هر چند آمار دقیقی را نمی توان اظهار داشت.

مدیر عامل اتحادیه دامداران در سرانجام گفت: گرچه صادرات دام می تواند به نفع دامدار باشد، اما منجر به نوسان قیمت در بازار می گردد که با این وجود صادرات باید مدیریت شده باشد تا یارانه به دست مصرف کننده برسد.

منبع: فرارو
انتشار: 25 دی 1400 بروزرسانی: 25 دی 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2071

به "چرا گوشت را کیلویی 180 هزار تومان می فروشند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گوشت را کیلویی 180 هزار تومان می فروشند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید