چشمه آب گرمی که همبرگر و ناگت فراوری می نماید!

به گزارش مجله ابوذریون، دانشمندان استارت آپ Natures Fynd روشی را طراحی نموده اند که در آن میکروب ها را به پروتئین تبدیل می نمایند.

چشمه آب گرمی که همبرگر و ناگت فراوری می نماید!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایسنا دانمشندان برای انجام این کار از جانوری به نام شدید دوست استفاده می نمایند. جانور مذکور که یک سویه قارچی است می تواند در محیط های شدید و خشن زنده بماند و وقتی در یک محیط کنترل شده رشد کند می تواند مقدار زیادی پروتئین کامل فراوری کند.

تبدیل میکروب های ریز به پروتئین با دادن گلیسیرین و نشاسته به این جانوران آغاز می گردد و با فرآیندهای تخمیر که به فراوریپروتئین فای(Fy Protein) منجر می گردد، خاتمه می یابد. فای یک پروتئین کامل غیرحیوانی است که شامل همه 9 اسید آمینه می گردد و سرشار از فیبر و ویتامین است و برای فراوری آن به زمین و خاک کمتری نسبت به فراوری پروتئین سنتی احتیاج است.

جانور شدیددوست(یا فرین دوست) یا اکستریموفیل(Extremophile) به گروهی از ارگانیسم ها گفته می گردد که در محیط های خشن و شدید فیزیکی یا شیمیایی که عموماً بیشتر انواع زیست در آنها ناممکن است زندگی می نمایند. هریک از کهن باکتری هایی که تمایل به زندگی در محیطی خاص با دما و نمک زیاد داشته باشد را نیز شدیددوست می گویند.

فراوری پروتئین های سنتی مانند نخودفرنگی و سویا یا پرورش گاو و مرغ علاوه بر آنکه زمان بر است برای انجام این کار به مقدار زیادی خاک، انرژی و آب احتیاج است. با این حال روش Nature Fynd می تواند در یک زمین 35 هزار فوت مربعی اجرا گردد و میکروب ها نیز در آنجا می توانند به طور مداوم فراوری مثل نمایند.

توماس جوناس (Thomas Jonas) مدیرعامل استارت آپ Nature Fynd در مصاحبه با سایت Food Navigator گفت: میکروب ها می توانند طی چند ساعت [زیست توده خود را] دو برابر نمایند و فصل رشد آنها نیز 24 ساعت در روز ، هفت روز هفته و کل 365 روز سال است. درک افراد از این موضوع که این میکروب ها بسیار کارآمد هستند در حال افزایش است. آنها پروتئین می سازند و این کار را خیلی سریع انجام می دهند، برای انجام این کار شما مجبور نیستید یک بذر بکارید و ماه ها بعد آن را برداشت کنید و می توانید محیط را کاملاً کنترل کنید.

کارونا راوال(Karuna Rawal)، مدیر ارشد بازاریابی استارت آپ Natures Fynd در مصاحبه با Cowboy State Daily گفت که این ایده را مارک کوزوبال(Mark Kozubal) یکی از بنیانگذاران این شرکت در سال 2009 عنوان نمود.

کوزوبال در آن موقع دانشجو بود و تحت حمایت بنیاد علوم ملی و ناسا در پارک ملی یلواستون تحقیقاتی را بر روی شدید دوستان انجام می داد.

راوال گفت: او در آن موقع نمونه هایی از یک چشمه آب گرم اسیدی را بدون اینکه تأثیر منفی روی منطقه ایجاد کند، جمع آوری کرد. در حقیقت، ما هرگز مجبور نیستیم برای جمع آوری نمونه دیگری به یلواستون برگردیم زیرا میکروبی به نام Fusarium Strain Flavolapis را برای ایجاد پروتئین فای تخمیر می کنیم.

کلید تبدیل میکروب ها به پروتئین، فرآیند تخمیر کردن است که استارت آپ Natures Fynd از آن استفاده می نماید.

محققان این استارت آپ یک فناوری تخمیر سطح مایع را برای رشد فای ابداع نموده اند که در آن از چند سینی موجود در چند ساختار ایستاده که درون محفظه رشد قرار می گیرند استفاده می نمایند و در آنجا میکروب ها با مواد مغذی تغذیه می شوند تا فرایند تشکیل پروتئین زیاد را آغاز نمایند و در عرض چند روز رشته ها رشد نموده و به هم می پیوندند و بافتی شبیه فیبر عضلانی در یک ساختار حصیر مانند ایجاد می نمایند.

در داخل سینی ها، رشته ها بخارپز می شوند، تحت فشار قرار می گیرند، مورد شستشو قرار می گیرند و سپس آنها را برش می دهند و به آنها امکان می دهند تا به مایع، جامد یا پودر تبدیل شوند تا بتوان با آنها غذاهای متنوعی فراوری کرد.

میکروب های یلواستون می توانند غذاهای کاملاً خوشمزه را برای هر شخصی در هر مکان و زمان و بدون احتیاج به آفتاب، باران یا خاک فراوری نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1564

به "چشمه آب گرمی که همبرگر و ناگت فراوری می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشمه آب گرمی که همبرگر و ناگت فراوری می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید