تور روسیه ارزان: گشت و گذار در سوچی با قطار و اتوبوس

به گزارش مجله ابوذریون، راهنمای استفاده از قطار و اتوبوس در سوچی

سوچی یکی از دیدنی ترین شهر های روسیه است که سالانه گردشگران بسیاری را جذب می نماید. بهد از المپیک ساب 2014 سوچی بیش تر از قبل شناخته شد. خبرنگاران در این یادداشت به مسافرانی که به این شهر سفر می نمایند هدایت از سفر با قطار و اتوبوس را ارائه می دهد.

تور روسیه ارزان: گشت و گذار در سوچی با قطار و اتوبوس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اتوبوس / مینی بوس (مارشراتکا)

برخلاف شهرهای دیگر هم سایز این شهر در روسیه ، سوچی اتوبوس برقی یا تراموا ندارد. سیستم حمل و نقل اتوبوسی اولیه بعد از فروپاشی اتحاد شوروی به اتوبوس ها و مینی بوس های کوچک تر خصوصی تبدیل شد. مینی بوس ها تقریبا راستاهای اتوبوسی موجود را، با اضافاتی ناچیز اما کاربردی، دوبرابر می نمایند. این سرویس پر رفت و آمد و نسبتا مقرون به صرفه است، و آن را به رایج ترین روش حمل و نقل در سوچی تبدیل می نماید.

تا سال 2014 مسئولان شهری برنامه داشتند برای اتوبوس ها علائم انگلیسی تهیه نمایند و حتی راننده های انگلیسی زبان بگذارند. اما تا به حال هیچ یک از این اقدامات انجام نشده است. بنابراین ، مثل همه منطقه ها دیگر روسیه اینجا هم حواستان را جمع کنید که از ایستگاه خود جا نمانید.

مهم ترین راستاهای اتوبوس/ مینی بوس در این شهر به قرار زیر است:

  • 3k - از ترمینال مرکزی اتوبوس تا ماتسستا (Matsesta)
  • 12- از بیتخا (Bytkha) تا ماتسستا
  • 17 - از ترمینال مرکزی اتوبوس تا نوایا زاریا (Novaya Zarya) (اتوبان سوچی مرکزی)
  • 22K - از ترمینال مرکزی اتوبوس تا بیتخا
  • 36 - از بندرگاه سوچی تا مامایکا (Mamayka)
  • 47K - از ترمینال مرکزی اتوبوس تا خیابان ترنسپورت نایا (مرکز خرید الیمپ)
  • 57 - از ایستگاه قطار آدلر تا Imeretinskaya Lowland و Vesyoloe (تا مرز آبخازیا (Abkhazia))
  • 64 - از مامایکا تا کادپستا (Kudepsta) از راستا سوچی مرکزی، ماتسستا و خوستا (Khosta)
  • 99 - از ایستگاه قطار سوچی تا خیابان وینوگرادنایا (Vinogradnaya) (اتوبان سوچی مرکزی)
  • 105 - از ترمینال مرکزی اتوبوس ها از راستا نواحی ماتسستا، خوستا و آدلر تا فرودگاه بین المللی سوچی، بعد به سمت آلپیکا - سرویس (Alpika - Service) بخشی از کراسنایا پولیانا (Krasnaya Poyana). انوبوس 105K فقط به فرودگاه می رود.
  • 106 - از ایستگاه قطار سوچی به سمت تروت فارم (Trout Farm) از راستا فرودگاه بین المللی سوچی
  • 125 - از ترمینال مرکزی اتوبوس به سمت Imeretinskaya Lowland از راستا ماتسستا، خوستا و آدلر.
  • 130 - از ایستگاه قطار آدلر به سمت تروت فارم
  • 135 - از آدلر (بازار) به سمت کرانسنایا پولیانا
  • 155 - از ترمینال مرکزی اتوبوس به لازاروسکو (Lazarevskoe) از راستا بیشتر بخش های ناحیه لازاروسکو (داگومیز(Dagomys)، واردان (Vardane)، لو (Loo) و غیره)
  • 167 - از ترمینال مرکزی اتوبوس به آدلر (بازار / مرکز خرید نوی وک (Novy Vek Mall))

اعداد 1 تا 99 روی اتوبوس ها/ مینی بوس ها به این معناست که کرایه آن برای تمام فواصل ثابت و RUB 9 است. در اتوبوس / مینی بوس های با اعداد 100 به بعد با توجه به بعد مسافت طی شده سیستم کرایه متغیر برقرار است.

قطار

طول 105 کیلومتری سوچی بزرگ، خط آهن را یه یکی از سریع ترین و مناسب ترین وسایل حمل و نقل برای سفر میان منطقه ها شهری تبدیل نموده است. برای مدت های زیادی تنها خط سفر تواپس به آبخازیا در سوچی قرار داشت و پنج ایستگاه اصلی، چهار ایستگاه کوچک و 28 سکوی حرکت در محیط کلان شهر را به هم متصل می کرد. برای آماده سازی المپیک 2014 ، RZD دو خط نو (از آدلر به فرودگاه و از ایمرتینسکایا لولند به کراسنایا پولیانا) به طول کلی 48 کیلومتر و با 5 ایستگاه و سکوی نو احداث کرد.

در سال های اخیر سیستم قطارهای پر رفت و آمد سوچی دائما در حال بهبود بوده است و از مدل استاندارد الکتریکای روسی به مدل های مدرن و راحت تبدیل شده است. بیشتر آنها ازآدلر (یا ترمینال مرکزی سوچی) به تواپس می فرایند و برمی گردند. بعلاوه روزانه یکی دو قطار به Kransnodarand Maykop حرکت دارد. یک حرکت معمولی الکتریکا (1 ساعت و 45 دقیقه) از سوچی به لازاروسکو 45RUR هزینه برمی دارد. بلیط قطار پر رفت و آمد مدرن گران تر است : 100 - 200 RUB با توجه به درجه آن، اما سریع تر هم هست (50 - 70 mins). اگر از آدلر به لازاروسکو (2 h 20 برای یک حرکت معمولی الکتریکا) می روید انتظار 40 درصد هزینه بیشتر را داشته باشید.

در حالی که فصل داغ تابستان قطارهای بین منطقه ای بیشتری را روانه سوچی می نماید، از تعداد قطارهای محلی در این مدت کاسته می گردد. بنابراین، تنها شش قطار محلی در طول این مدت حرکت دارند (در مواقع دیگر 16 قطار). خبر خوب اینکه هر قطار راه دور در ایستگاه های آدلر، خوستا، سوچی ، لو و لازاروسکایا هم توقف خواهد داشت، پس می توان با این قطار در داخل شهر هم سفر کرد. خبر بد اینکه برای هر بار خرید بلیط قطار راه دور به پاسپورت احتیاج دارید.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 فروردین 1401 بروزرسانی: 22 فروردین 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2151

به "تور روسیه ارزان: گشت و گذار در سوچی با قطار و اتوبوس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور روسیه ارزان: گشت و گذار در سوچی با قطار و اتوبوس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید