گوترش نژاد پرستی را محکوم کرد

به گزارش مجله ابوذریون، دبیرکل سازمان ملل متحد نژادپرستی را فاجعه ای دانست که به طور آشکار در تناقض با منشور این سازمان است.

گوترش نژاد پرستی را محکوم کرد

آنتونیو گوترش روز سه شنبه در نامه ای به کارکنان سازمان ملل متحد و نمایندگی کشورها گفت: موضع من در خصوص نژادپرستی به طور کامل، روشن است؛ این فاجعه، منشور سازمان ملل را نقض می نماید و پایه های ارزش های اصلی ما را متزلزل می سازد.

وی اضافه نمود: هر روز، در کارهای خود در سراسر دنیا کوشش می کنیم تا نقش خود را برای ارتقای دربرداری، عدالت، عزت و نبرد با نژادپرستی در همه مظاهر آن انجام دهیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد ادامه داد: سازمان ملل دارای سابقه افتخارآمیز در مبارزه با نژادپرستی و انواع و اقسام تبعیض است. من به کارمندان سازمان ملل افتخار می کنم که نژادپرستی را محکوم و همبستگی خود را با قربانیان نفرت افکنی ابراز می نمایند.

قتل نژادپرستانه جورج فلوید 46 ساله سیاهپوست در شهر مینیاپولیس ایالت مینه سوتا که در ششم خرداد ماه توسط پلیس سفید پوست به وقوع پیوست، بار دیگر ضرورت مبارزه با نژادپرستی و نفرت افکنی را در دنیا یادآور شد.

با گذشت 14 روز از آن قتل، دنیا همچنان شاهد تظاهرات ضدنژادپرستی و نابرابری است و این مساله در ایالات متحده آمریکا بیش از پیش ادامه دارد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1214

به "گوترش نژاد پرستی را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوترش نژاد پرستی را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید