10 ساکولنتی که با تماشا شان شاخ درمی آورید!

به گزارش مجله ابوذریون، آیا تنها تصوری که از ساکولنت ها دارید یک کراسولای خاک گرفته در گوشه خانه تان است؟ نه! ساکولنت ها خیلی خیلی متفاوت و گوناگون هستند. با 10 عدد از عجیب ترین ساکولنت ها، که با تماشا شان برق از سرتان می پرد آشنا شوید!

10 ساکولنتی که با تماشا شان شاخ درمی آورید!

این ساکولنت ها را در باغچه یا درون خانه می توان پرورش داد. ساکولنت در سال های اخیر بسیار محبوب شده، به خصوص برای افرادی که وقت زیادی برای رسیدگی به گیاهان شان ندارند. چرا که ساکولنت ها احتیاجهای کمی دارند در بی توجهی کامل شما هم به رشدشان ادامه می دهند.

خب شرح اضافه بس است، بهتر است برویم سراغ معرفی این ساکولنت های عجیب و غریب!

1- ساق عروس مکزیکی

ساق عروس یکی از محبوب ترین انواع ساکولنت ها است که بومی مکزیک، مرکز و جنوب آمریکا است. نوک برگ های مربعی ساق عروس مکزیکی طرح خاصی دارد که همین طرح آن را تا این حد محبوب نموده. این گیاه را در ترکیب با بقیه ساکولنت ها یا به صورت دسته ای بکارید تا زیبایی خود را بیشتر نمایان کند. ساق عروس مکزیکی برای کاشت در دیش گاردن هم مناسب است.

2- آدرومیسکوس کوپری

این ساکولنت بی نظیر برگ هایی کوتاه، چاق و خپل فراوری می نماید که نقاط لکه مانندی هم بر روی خود دارند. خال های خاکستری روی برگ هم زینت بخش گیاه هستند. این گیاه بسیار به سرما حساس است و نباید به هیچ وجه آن را در مکانی با هوای سرد نگهداری کرد. اگر گیاه را در آفتاب بیشتری قرار دهید، خال های خاکستری گیاه پر رنگ تر و معین تر می شوند. تکثیر این گیاه بی نهایت آسان است، تنها کافی است یکی از برگ های آن را از ساقه جدا کنید و درون خاک بکارید.

3- آدرومیسکوس کریستاتوس

این گیاه بومی جنوب آفریقا، فامیل کالانکوا است! آدرومیسکوس کریستاتوس برگ هایی مثلثی شکل با لبه های چین خورده دارد و برگ هایش مانند آدرومیسکوس کوپری کوتاه و گوشتالود هستند. این ساکولنت بی مانند سرما و یخبندان ملایم را تحمل می نماید. آدرومیسکوس کریستاتوس برترین رشد را در مکانی آفتابی و خنک، با آبیاری مرتب دارد.

4- فوکاریا تیگرینا

فوکاریا تیگرینا یکی از گیاهانی است که هم دوست دارید به آن دست بزنید و هم از لمس آن چندش تان می گردد! این احساس به خاطر برگ های نقطه دار و دندانه دار گیاه در شما پدید می آید. این گیاه علاوه بر برگ های شگفت انگیزش گل های زردی هم فراوری می نماید که هر بیننده ای را مسحور خود خواهند کرد! خبر خوب این است که این گل ها در پاییز و زمستان فراوری می شوند، پس اگر بجنبید می توانید گیاهی گلدار برای خودتان دست و پا کنید. این گیاه برای افرادی مناسب است که ساکولنتی سایه دوست می خواهند. اما این را هم بدانید که فوکاریا تیگرینا بیشتر از بقیه انواع ساکولنت ها به آبیاری احتیاج دارد.

5- افوربیا اوبسا

افوربیا همان کاکتوس چاق و چله ای است که برای دگرگون کردن خانه تان به آن احتیاج دارید. شکل کروی و نقش و نگارهای روی آن، افوربیا اوبسا را به گیاهی بسیار عجیب و خیره کننده تبدیل نموده است. هفته ای یک بار آبیاری برای این کاکتوس گرد کفایت خواهد نمود. افوربیا اوبسا عمر طولانی هم دارد و بهتر است درون خانه کاشته گردد. خبر خوب دیگر این است که این گیاه گل هم فراوری می نماید. البته گل های گیاه کوچک هستند اما باز هم زیبایی خود را دارند.

6- گراپتوپتالوم

گراپتوپتالوم ها ساکولنت هایی بوته مانند هستند که در نهایت یک رزت تشکیل خواهند داد. این گیاه فراوری گیاهچه می نماید پس خودتان حدس می زنید که چه تکثیر راحتی دارد. می توانید این گیاهچه ها را بعد از مدتی از گیاه مادر جدا نموده و به عنوان گیاهی جداگانه بکارید و یا آنها را به همان حالت نگه دارید تا یک دسته تشکیل دهند. گراپتوپتالوم باید در آفتاب کامل نگهداری گردد.

7- آلوئه ورا hawthoroides

گیاه آلوئه ورا انواع مختلفی دارد. بسیاری از این انواع شکل و شمایل عجیبی دارند که در کمتر گیاهی می توان مشاهده کرد. آلوئه ورای hawthoroides هزاران موی زبر کوچک بر روی برگ های خود دارد. این گیاه انواع مختلفی از شرایط محیطی را تحمل می نماید، تنها دوست ندارد در معرض یخبندان باشد و درون زیر گلدانی پر از آب قرار بگیرد.

8- کالانکوا رامبو پیلوسا (Kalanchoe rhombopilosa)

نام انگلیسی این گیاه شیرینی از بهشت است! چه کسی می تواند در مقابل این نام مقاومت کند! کالانکوا رامبو پیلوسا یکی از گیاهان عجیب و غریب و شوکه کننده ماداگاسکاری است. برگ های گیاه مودار و خاکستری هستند و با راه راه هایی قهوه ای پوشانده شده اند. با فرا رسیدن بهار گل های زرد و زیبای گیاه بر روی ساقه گل دهنده تشکیل می شوند پس تا زمان باقی است گیاه را تهیه کنید.

9- اشوریا باربیلیون (Echeveria gibbiflora)

اگر تا به حال تاج چاق و چله یک خروس یا بوقلمون را دیده باشید، چیزی شبیه به اشوریا باربیلیون دیده اید! برگ های گیاه بافتی ناصاف دارند. به نظر شما زیبا است یا چندش آور؟! به اشوریا باربیلیون اندازه زیادی آب بدهید و مکانی خیلی روشن برایش فراهم کنید.

10- اشوریا موج دار آبی

یک اشوریای آبی زیبا درون خانه تان لطافت و زیبایی بی نظیری به فضا می دهد. زوائد و تزئینات برگ های این ساکولنت، همان چیزی است که اتاق های بی رنگ و روی شرکت تان به آن احتیاج دارد!

در هنگام آبیاری گیاه مراقب باشید تا آب را در وسط برگ های گیاه نریزید، در غیر این صورت گیاه پوسیده می گردد. به محض آنکه برگی زرد شد، آن را از گیاه جدا کنید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2260

به "10 ساکولنتی که با تماشا شان شاخ درمی آورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ساکولنتی که با تماشا شان شاخ درمی آورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید