15 سوال آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد پاسخ داده شد

به گزارش مجله ابوذریون، مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد درباره مشکل ورود دانشجویان به سامانه آموزشیار، ثبت نمرات، پرداخت شهریه، تقسیط شهریه، طرح ترمیم معدل و مسائل فارغ التحصیلان در سامانه جدید شرح داد.

15 سوال آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد پاسخ داده شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه تحصیل در انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، ایمان عطارزاده در لایو اینستاگرامی درباره انتخاب واحد دانشجویان در سامانه جدید آموزشی گفت: مدل انتخاب واحد به صورت متمرکز انجام می گردد؛ یعنی بازه انتخاب واحد به تفکیک استان های مختلف معین است و کاملا معین شده که کدام استان ها و حتی چه ورودی هایی قرار است در روز معین شده در انتخاب واحد شرکت نمایند. صرفا ورود دانشجو براساس جدول استانی خواهد بود و اگر دانشجو در ساعات دیگری برای انتخاب ورود وارد سامانه گردد، قطعا امکان انتخاب به او داده نمی گردد و دلیلش هم بحث ترافیک اینترنتی است و صرفا دانشجویانی که در بازه زمانی معین شده برای آن استان باشند، حق ورود به سیستم و انتخاب واحد را خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره مشکل ورود دانشجویان به سامانه آموزشیار توضیح داد: توصیه ما به دانشجویان این است که حتما الگوریتم ورود به سامانه را رعایت نمایند. سامانه آموزشیار برای همه باز می گردد و در بعضی موارد ممکن است دانشجو با مشکل رو به رو گردد؛ به طور مثال ممکن است دانشجو در ترم بهمن از واحد مبدا به واحد دیگری رفته باشد و 2 شماره دانشجویی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در این شرایط ممکن است سامانه شماره دانشجویی مقصد را نپذیرد دانشجویان می تواند با بخش پشتیبانی سامانه به شماره تلفن 47919100 تماس بگیرند و مشکل خود را شرح دهند و همکاران ما دلیل خطا را به دانشجو می گویند.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه دانشجویان برای پرداخت بدهی خود مشکل دارند، گفت: درباره شهریه ما با دو حالت روبرو هستیم. بعضی از دانشجویان بدهی ای از قبل داشتند که سایت برای آن ها باز است و دانشجو می تواند به درگاه پرداخت اینترنتی متصل گردد و بعضی دیگر اصلا بدهی ندارند؛ تا زمانی که فرایند انتخاب واحد شروع نگردد بدهی در سامانه قابل مشاهده نیست.

عطارزاده درباره زمان پرداخت شهریه در سامانه آموزشیار نیز گفت: هر زمان که فرایند انتخاب واحد در سامانه شروع گردد، امکان پرداخت شهریه ثابت نیز وجود دارد و به دانشجویان توصیه می کنیم انتخاب واحد را طبق جدولی که اعلام شده، انجام دهند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا سقف انتخاب واحد 20 واحد است و تکلیف دانشجویان ممتاز برای انتخاب واحد های بیشتر چیست؟ اظهار کرد: طبق آیین نامه آموزشی یک دانشجو در شرایط عادی، می تواند تا سقف 20 واحد انتخاب کند و اگر دانشجویی ممتاز یا الف باشد تا 24 واحد امکان انتخاب واحد وجود دارد، اما چون در حال حاضر نمرات به طور کامل در سامانه ثبت نشده است، کارشناسان آموزشی نمی توانند شرایط دانشجویان ممتاز و یا الف را آنالیز نمایند. تشخیص اینکه یک دانشجویی ممتاز است یا خیر، برعهده کارشناسان آموزشی واحد است.

وی درباره طرح ترمیم معدل دانشجویان دانشگاه آزاد نیز اعلام کرد: براساس این طرح، دانشجویانی که ترم گذشته در کلاس های مجازی شرکت کردند، چنانچه در مقطع کارشناسی نمره کمتر از 12 و در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری نمره زیر 14 کسب نموده باشند، در این ترم می توانند مازاد بر واحد های انتخابی حداکثر تا 3 درس و سقف 6 واحد را مجددا و بدون پرداخت شهریه انتخاب و نمره خود را ارتقا دهند.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد درباره اینکه دانشجو باید چه میزان شهریه را بپردازد تا سایت باز گردد، اعلام کرد: دانشجو باید شهریه ثابت را ابتدا پرداخت کند تا سایت برای او باز گردد.

عطارزاده در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا سامانه قبلی (سامانه سیدا) را ادامه ندادید تا سامانه جدید به طور کامل آماده گردد؛ اضافه کرد: برای اینکه داده ها را از سیستم قبلی به سیستم جدید منتقل کنیم به هر حال باید یک زمانی سامانه قبلی را متوقف می کردیم.

وی درباره اینکه بعضی اطلاعات دانشجویان مانند معینات، تعداد واحد پاس شده و اطلاعات اقتصادی به اشتباه در سامانه آموزشیار ثبت شده است، مطرح نمود: با اطمینان به دانشجویان می گوییم که ما تا آخرین لحظه موظف هستیم نسبت به اصلاح اطلاعات دانشجویان اقدام کنیم. در حال حاضر سیستم سیدا در واحد های دانشگاهی فعال است، ولی صرفا برای تطبیق و مغایرت در اختیار پرسنل دانشگاه واقع شده است. دانشجویان می توانند با مراجعه به کارشناسان آموزش در واحد های خود، اطلاعات خود را در سامانه آموزشیار تصحیح نمایند.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد در پاسخ به این سوال که چرا ماژول صندوق رفاه دانشجویی در آموزشیار وجود ندارد؟ گفت: در فاز اول تمرکز ما بر سیستم آموزشی بود و در فاز دوم در حال تجمیع داده های صندوق رفاه هستیم. البته برای اینکه دانشجویان در این مدت نگرانی نداشته باشند، ماژول صندوق رفاه در سیدا همچنان فعال است و دانشجویان می توانند یا با مراجعه به کارشناسان آموزشی واحد و یا ارتباط تلفنی شرایط خود را جویا شوند.

عطارزاده اضافه کرد: با این حال امکان تقسیط شهریه در سامانه آموزشیار وجود دارد و دانشجویان می توانند درخواست خود را مبنی بر تقسیط شهریه به صورت الکترونیکی ثبت نمایند، پس از آن درخواست برای کارشناس آموزش ارسال می گردد و امور اقتصادی واحد درخواست را آنالیز خواهد نمود. البته ارائه وام های بیرونی دانشگاه همچنان پابرجاست و به وسیله سامانه ساجد انجام می گردد.

وی در پاسخ به اینکه دانشجویان می گویند هنوز نمره هایشان در سامانه ثبت نشده پس چطور می توانند انتخاب واحد نمایند، گفت: دانشجویان نگران نباشند و تا آخرین روز سایت برای انتخاب واحد باز خواهد ماند.

مدیر کل توسعه شبکه علمی هوشمند دانشگاه آزاد درباره اینکه بعضی دانشجویان شماره دانشجویی خود را تغییر داده اند و دیگر امکان ورود به سامانه آموزشیار را ندارند نیز اعلام کرد: مدیر فناوری هر واحد دانشگاهی دسترسی ریست پسورد دارد و می تواند در صورت فراموشی شماره دانشجویی و یا کد ورود اساتید و پرسنل ریست پسرود انجام دهد.

عطارزاده همچنین درباره مشکل فارغ التحصیلی دانشجویان و اینکه هنوز نمرات آن ها در سامانه ثبت نشده است؟ گفت: بارگذاری نمرات در سایت هیچ مسئله ای ندارد. در سامانه آموزشیار سیستم جدید فرایند فارغ التحصیلی وجود دارد، اما اینکه هنوز نمراتشان ثبت نشده به این دلیل است که یا استاد نمره را ثبت ننموده و یا دانشجو واحد باقی مانده دارد و باید یک یا چند درس را معرفی به استاد بگیرد.

وی در خاتمه گفت: ممکن است بعضی دانشجویان تصورشان این باشد که درسشان تمام شده و باید به او مدرک بدهند در حالی که فارغ التحصیلی فرایندی دارد و آموزش واحد باید تمامی دروس را چک کند و ببیند که آیا منطبق با سرفصل ها، دروس را گذرانده شده است یا خیر؟ بحث تسویه های اقتصادی هم در این فرایند مطرح است؛ و باید مورد آنالیز قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1399 بروزرسانی: 6 آبان 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 1360

به "15 سوال آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد پاسخ داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "15 سوال آموزشی دانشجویان دانشگاه آزاد پاسخ داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید