20 سریال برتر دهه گذشته

به گزارش مجله ابوذریون، در این فهرست که 20 سریال محبوب و پرمخاطب سال های 2010 تا 2019 را در خود جای داده همچنان سریال بازی تاج و تخت ساخته دیوید بنیوف و دی. بی. وایس در صدر واقع شده است.

20 سریال برتر دهه گذشته

در ادامه معرفی بهترین آثار هنری یک دهه اخیر که عموما با عنوان دومین دهه از سده بیست ویکم مطرح است، سایت معروف هالیوود ریپورتر بهترین سریال های این بازه زمانی را به انتخاب منتقدان خود منتشر کرد. در این فهرست که 20 سریال محبوب و پرمخاطب سال های 2010 تا 2019 را در خود جای داده همچنان سریال بازی تاج و تخت ساخته دیوید بنیوف و دی. بی. وایس در صدر قرار گرفته است.

فرآیند ساخت این سریال از سال 2011 شروع شد و تا سال جاری ادامه داشته است. همچنین سریال های معروف برکینگ بد ساخته وینس گیلیگان و بدمن ساخته متیو واینر که هر دو در سال های سرانجامی دهه نخست قرن 21 کلید خوردند، اما ساخت آن ها تا میانه های دهه اخیر هم به طول انجامید به ترتیب در رتبه های دوم و سوم هستند.

بازی تاج و تخت: براساس گزارش ها ساخت این مجموعه تلویزیونی در فصل اول بین 50 تا 60 میلیون دلار آمریکا برای شبکه اچ بی او هزینه داشته است. بودجه فراوری فصل دوم این مجموعه 15 درصد افزایش پیدا کرد تا بتواند مهم ترین نبرد در جنگ پنج پادشاه یعنی نبرد بلک واتر را به تصویر بکشد. قسمت بلک واتر از فصل دوم، 8 میلیون دلار و بقیه قسمت ها به طور میانگین 6 میلیون دلار بودجه را به خود اختصاص دادند.

این مقدار بودجه دو تا سه برابر بودجه فراوری هر قسمتِ سریال های شبکه های کابلی و معمولی است. این سریال در مجموع در قالب هشت فصل به انتها رسید. امتیاز منتقدان به این سریال در طول هشت فصل همیشه کاهشی بوده است.

برکینگ بد: این سریال در سال 2013 در رکورد های دنیای گینس، رکورد تحسین برانگیزترین سریال تلویزیونی تاریخ دنیا را به خاطر دریافت 99 درصدی رای مثبت منتقدان به نام خود ثبت کرد، اما با این حال هالیوودریپورتر، آن را بر صدر جدول بهترین سریال های 2010 تا 2019 ننشاند.

هزینه ساخت این سریال به طور میانگین حدود نصف هزینه بازی تاج و تخت بوده است؛ یعنی حدود 3 میلیون دلار برای هر قسمت از سریال. با این حال این رقم همچنان بالاتر از میانگین بودجه سریال های کابلی است.

مدمن: این مجموعه که اولین بار 19ژوئیه 2007 روی آنتن رفت، با هفت فصل و 92قسمت در 17 ماه مه 2015 به سرانجام رسید. شش فصلِ ابتداییِ مَدمن هر کدام از 13قسمت تشکیل شده بودند، اما فصل هفتم در دو بخشِ هفت قسمتی پخش شد. این سریال جوایز زیادی گرفته است از جمله 16 جایزه امی و 4 جایزه گلدن گلوب و نظر منتقدان بسیاری را نیز به خود جلب کرد.

گزارش هایی منتشر شده که بر اساس آن ها هزینه ساخت هر قسمت از این سریال به 4/ 8 میلیون دلار هم رسیده است. شرکت نتفلیکس برای خرید حق انحصاری پخش مد من در سال 2011 مبلغ 100 میلیون دلار به سازندگانش پرداخت نموده بود.

منبع: فرادید
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 765

به "20 سریال برتر دهه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 سریال برتر دهه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید