معرفی هواپیمایی سنگاپور ، قسمت اول

به گزارش مجله ابوذریون، شرکت هواپیمایی سنگاپور یکی از قوی ترین ایرلاین های دنیا است. سنگاپور یکی از کشورهای مدرن و ثروتمند آسیایی بوده که با توجه به مساحت بسیار کم و کوچک خود، یکی از کشور های کاملا پیشرفته و مستقل در دنیا به شمار می رود. این کشور کوچک جنوب شرقی آسیا، در زمینه های مختلف به خصوص اقتصاد پیشرفت چمشگیری داشته و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری پر هوادار شناخته شده است.

معرفی هواپیمایی سنگاپور ، قسمت اول

زمانی که صحبت از پیشرفت در یک کشور مطرح می گردد، انتظار می رود که در تمام زمینه ها و حوزه های صنعتی کشور پیشرفت به طور واضح دیده گردد. شرکت های هواپیمایی سنگاپور همان حوزه ای است که به صورت کاملا پیشرفته می باشد، به گونه ای که آوازه آن دنیا فرا گرفته است.

امکانات و ویژگی های خاصی در هواپیمایی سنگاپور دیده می گردد که موجب شده در حوزه خود به عنوان برترین شناخته گردد؛ امکاناتی مانند قیمت خوب و مناسب، نظم در پرواز، امنیت کامل برای مسافران، پرواز با کلاس های متنوع که هر کدام موجب رضایت مسافران و کسب برترین رتبه برای این سرویس هوایی می گردد.

برای خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی خبرنگاران روی تصویر زیر کلیک کنید:

نگاهی به تاریخچه شرکت هواپیمایی سنگاپور

در این کشور برای اولین بار در سال 1947 شرکت هواپیمایی با نام مالارین ایرویز تاسیس شد. این شرکت هواپیمایی با گذشت زمان پیشرفت های بسیاری را کسب نمود و امروزه به عنوان بزرگ ترین و پیشرفته ترین شرکت هواپیمایی در دنیا شناخته می گردد.

هر شرکتی در حوزه کاری خود رقیب های سر سختی در کل دنیا دارد، شرکت مالارین ایرویز که در حال حاضر همان شرکت هواپیمایی سنگاپور می باشد، از این مورد مستثنی نبوده و به رقابت های سنگین و سخت در سطح بین المللی مشغول است.

همین رقابت ها موجب شد تا روز به روز شاهد پیشرفت در این ایرلاین هوایی باشیم.

سنگاپور Airlines که به اختصار SIA نیز خوانده می گردد، به عنوان برترین خدمات رسانی هوایی معروفیت یافته و نام او در بین 5 کمپانی برتر هواپیمایی دنیا ثبت شده است.

یکی از پله های موفقیت که این شرکت هواپیمایی توانست در سال 1998 طی کند؛ ارائه سرویس ها و خدمات با ارزش بسیاری بود که سبب شد در صنعت هوایی دنیا، تغییراتی ایجاد شده و استاندارهای نو و کارآمدی به این صنعت افزوده گردد.

مقدار جابجایی در SIA

از اولین اقدامات فوق العاده این شرکت پرواز بی وقفه به لس آنجلس و سپس نیویورک بود که در سال 2004 و با هواپیمای ایرباس برای اولین بار رخ داد و همین امر موجب شد، این شرکت کار خود را به صورت جدی آغاز کند.

بالاترین مقدار جابجایی و جابجایی مسافران، در سال 2011 با 16.9 میلیون مسافر، سال 2012 با 18 میلیون مسافر و سال 2013 تا 2018 با 80 میلیون مسافر در این شرکت هواپیمایی انجام شد و منجر به کسب برترین شرکت حمل و نقل هوایی گشت.

استقبال از ایده های مجذوب نماینده در هواپیمایی سنگاپور

این شرکت هواپیمایی سعی نموده است تا تمام مواردی را که رضایت مسافران را به همراه دارد را در امکانات خود جای دهد. به همین خاطر این شرکت از ایده ها و نظرات مثبت و سازنده استقبال می نماید.

بدین صورت که مسافران می توانند هر ایده و نظری که دارند را در اتاق فکر ارائه دهند، اعضای شرکت آنها را آنالیز می نمایند و در صورت تایید به آن رسیدگی و آن را انجام خواهند داد. پس آنالیز نوآوری ها یکی از اقدامات مهم در این شرکت می باشد؛ همواره ایده های نو و مجذوب نمایندهی را برای غافلگیری مسافران خود ارائه می نماید.

با همین ویژگی ها، رتبه برتر هواپیمایی را در سال های متوالی در بین شرکت های هواپیمایی کسب نموده است.

ناوگان هوایی شرکت

ایرلاین هواپیمایی سنگاپور که حامی تیم ملی سنگاپور نیز می باشد، دارای جوانترین ناوگان هوایی در دنیاست؛ مدرن ترین هواپیماها را در اختیار دارد و با استفاده از آنها امکانات و خدمات مختلفی را در کلاس های متفاوت به مسافران ارائه میدهد.

تعداد 111 فروند هواپیما در این شرکت وجود دارند که شامل:

  • 7 فروند هواپیمای بوئینگ 300ER - 777
  • 26 فروند هواپیمای ایرباس A330 - 300
  • 19 فروند هواپیمای ایرباس A380 - 800
  • 12 فروند هواپیمای بوئینگ 200ER - 777
  • 11 فروند هواپیمای بوئینگ 200 - 777
  • 10 فروند هواپیمای ایرباس A350 - 900
  • 6 فروند هواپیمای بوئینگ 300 - 777

پرواز به سراسر دنیا از هواپیمایی سنگاپور

مقصد پروازهای این شرکت تقریبا کل دنیا و 6 قاره را پوشش می دهد، از قاره آسیا گرفته تا آمریکا، آفریقا و اروپا در فهرست پروازهای شرکت وجود دارند.

شهرهایی مانند:

  • توکیو
  • بمبئی
  • بنگلور
  • مانیل
  • هانوی
  • پکن
  • سئول
  • کیپ تاون
  • ژوهانسبورگ
  • مونیخ
  • آتن
  • رم
  • آمستردام
  • استانبول
  • فرانکفورت
  • لس آنجلس
  • نیویورک
  • دبی
  • جده

و بسیاری از شهرهای دیگر، از این شرکت هوایی پرواز مستقیم دارند.

به طور کلی، در حال حاضر مسافرت به 62 نقطه دنیا از این ایرلاین امکان پذیر است. هواپیمایی سنگاپور نسبت به دیگر شرکت های هواپیمایی در سراسر دنیا گرانتر است؛ دلیل این گرانی را نمی توان وجود صندلی های راحت و عریض دانست بلکه پرواز به انواع مقصد ها و شهر ها در سراسر دنیا و کیفیت بالای تمام امکانات این شرکت است که باعث شده قیمت بلیط های آن گران باشد.

سطوح کلاس های پروازی هواپیمایی سنگاپور

شرکت هواپیمایی فاکتورهایی را برای هر سطح پرواز در اختیار دارد که وابسته به آن مقدار هزینه و امکانات در دسترس مسافران معین می گردد؛ کلاس های موجود در شرکت از سطح بسیار بالا تا میانه و پایین برای تمام اقشار در نظر گرفته شده است.

سوئیت کلاس:

بالاترین سطح پرواز، سوئیت کلاس با مساحت 4 متر مربع است که در هواپیماهای ایرباس تعبیه شده اند و تنها 6 عدد از این کلاس ها در هر هواپیما وجود دارد.

در سوئیت کلاس، فضاهای استقرار مسافران به وسیله درب های کشویی از محیط کلی هواپیما جدا شده و به شکل کابین در می آید؛ در کابین ها امکاناتی مانند تخت، پنجره، صندلی راحتی، تخت اضافی، قفسه لباس تلویزیون، میز متحرک، منوی غذا، بسته آرایشی بهداشتی، جوراب، دمپایی و لباس راحتی وجود دارد که مسافر می تواند از آنها استفاده کند.

قیمت این کلاس به نسبت کلاس های دیگر هواپیمایی سنگاپور بسیار بالا می باشد و هر مسافری توانایی مالی برای در اختیار داشتن سوئیت کلاس را نخواهد داشت.

فرست کلاس:

این کلاس پروازی هواپیمایی سنگاپور خود به دو دسته نیو فرست و فرست تقسیم می گردد.

در جایگاه دومین کلاس بعد از سوئیت، قرار می گیرد. مساحت فرست کلاس 2.7 متر مربع با امکاناتی مانند: لگ روم، صندلی بسیار راحت و تخت شو، تلویزیون می باشد.

بیزینس کلاس:

دسته سوم کلاس های شرکت هواپیمایی سنگاپور، بیزینس کلاس است که خود به 3 دسته دیگر با نام های نیو بیزینس، بیزینس کلاس و رجیونال بیزینس تقسیم می گردد.

امکاناتی که مسافران در این کلاس در اختیار دارند، لگ روم، صندلی تخت شو، منوی غذا، پورت های مختلف برای اتصالات الکترونیکی، 1000 فیلم مجذوب نماینده به همراه آهنگ ها و بازی در تلویزیون 18 اینچی می باشد؛ بعلاوه انواع بالش ها و وسایل رفاهی در دسترس مسافر خواهد بود و یک خدمه به صورت مرتب و ویژه در خدمت مسافر این کلاس می باشد.

پرمیوم اکونومی:

این سطح تقریبا هم سطح کلاس بیزینس است و امکاناتی مانند صندلی 49 سانتی، لگ روم، پورت برای اتصال وسایل الکترونیکی، منو غدا، تلویزیون را در اختیار مسافران قرار می دهد.

اکونومی: آخرین و مقرون به صرفهترین کلاس در این شرکت، اکونومی می باشد که سطح امکانات مناسبی دارد و به نیو اکونومی و اکونومی تقسیم می گردد. تنها تفاوتی که در اکونومی و نیو اکونومی وجود دارد، مقدار راحتی صندلی است.

در نو ترین رونمایی این شرکت هوایی، میتوان به کابین های طراحی شده و کاملا حرفه ای که به وسیله شرکت BMW اجرا شده است، اشاره نمود.

برای آشنایی بیشتر با هواپیمایی سنگاپور، با قسمت دوم این مطلب در مجله گردشگری خبرنگاران همراه باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2466

به "معرفی هواپیمایی سنگاپور ، قسمت اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی هواپیمایی سنگاپور ، قسمت اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید