تور مکزیک: 8 پیشنهاد خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید

به گزارش مجله ابوذریون، غذاهای مکزیکی

اگر فرصت این را داشته باشید که به کشور مکزیک سفری داشته باشید، می توانید در هتل های بسیار با کیفیتی اقامت داشته باشید، هتل هایی که به خاطر سواحل اختصاصی و امکانات بی نظیرشان معروف هستند، اما نه به خاطر غذایشان! مکزیک تاریخچه غنی ای از غذا را از دوران اینکاها، مایاها و… تا به امروز به دوش می کشد. در این نوشتار از خبرنگاران می خواهیم غذاهای مکزیکی ای را به شما معرفی کنیم که در سفر به این کشور باید امتحان کنید.

تور مکزیک: 8 پیشنهاد خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور مکزیک هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور مکزیک از مکزیکوسیتی و کانکون دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

تورتیلا

تورتیلا در واقع نوعی نان خوشمزه و صاف است که از گندم و یا ذرت درست می گردد، تورتیلاها گرد هستند و روی نوعی اجاق مکزیکی که به آن مال گفته می گردد طبخ می شوند و از آن جا که طبخ ساده ای دارند در همه جای مکزیک می توان آن ها را پیدا کرد و می توان آن را در خانه، رستوران، مغازه و خیابان درست کرد. شاید خود تورتیلا از غذاهای اصلی نباشد اما بسیاری از بشقاب های غذایی مکزیک مثل تاکوس و بوریتوس تا حد زیادی به تورتیلا وابسته اند و در واقع مکمل هم هستند.

چیلاکوییلس

نوع موادی که در صبحانه مکزیکی ها استفاده می گردد با آنچه که ما می خوریم بسیار فرق دارد و البته این طبیعی است چرا که هر کشوری فرهنگ غذایی خاص خود را دارد. از غذاهای مکزیکی ای که در صبحانه مردم این کشور می خورند و بسیار هم محبوب و پر هوادار است، چیلاکوییلس نام دارد که در این صبحانه هم از تورتیلا به عنوان ماده بیس استفاده می گردد. برای درست کردن چیلاکوییلس اول مکزیکی ها نان تورتیلا را درست می نماید و بعد آن را به قطعات کوچک تقسیم می نمایند و اجازه می دهد تا کمی سرخ گردد، بعد آن را با تخم مرغ، سالسا و فیله مرغ مخلوط می نمایند… همه این مواد که با هم تست شوند، یک صبحانه مقوی و خوشمزه را می سازند.

بیریا

بیریا سوپ است و نه تنها سوپی خوشمزه است بلکه این باور در بین مکزیکی ها وجود دارد که غذایی درمان نماینده هم هست. البته از آن دست غذاهای مکزیکی نیست که بتوانید آن را در همه جای کشور مکزیک پیدا کنید و فقط بومی استان جالیسکو است. در این غذا گوشت بز یا گوشت گوسفند را استفاده می نمایند و بعد از این که آن را در ادویه های مختلف خواباندند، در یک سوپ قرمز رنگ قرار می دهد.

معمولا مردم استان جالیسکو در مکزیک این غذا را فقط در موقعیت ها و مرنام خاصی مثل کریسمس سرو می نمایند.

پوزول

نام عجیبی دارد، نه؟ یکی یگر ازغذاهای مکزیکی آن هم از نوع سنتی اش پوزول است، ده ها نوع پوزولو در مکزیک وجود دارد که در هر کدام از آن ها از نوعی از سالسا استفاده می گردد و علاوه بر این هر آشپزی از نوعی مواد برای گذاشتن در روی پوزول استفاده می نماید که ممکن است با شخص دیگری متفاوت باشد و به همین علت است افرادی که به مکریک سفر نموده اند، تجربه های مختلفی از پوزول دارند که با شخص دیگری تفاوت دارد.

همان طور که گفته شد پوزول غذایی سنتی است و آزتک ها آن را درست می نموده اند و گفته می گردد که در گذشته از گوشت انسان برای درست کردن این غذا استفاده می شده است! حالا این درجه خشونت کمتر شده است و از گوشت های ملایم تری برای ساخت این غذا استفاده می گردد مثل گوشت مرغ! روی غذا را هم با چاشنی های مختلفی مثل تربچه های کوچک، کلم و چیپس ترتیلا تزیین می نمایند.

گوردیتاس

یکی از محبوب ترین اسنک های مکزیک گوردیتاس نام دارد به چند علت، هم راحت می توان آن ها را درست کرد و هم بسیار خوشمزه هستند. گوردیتاس ها در واقع نوعی تورتیلا اما از نوع نازک آن هستند بعد آن ها را سرخ و یا کباب می نمایند و بعد داخل آن را با مواد مختلفی پر می نمایند که موادی که داخل گوردیتاس گذاشته می گردد را خودتان در زمان سفارش از رستوران می توانید انتخاب کنید و در واقع هر چیزی را می توانید داخل آن ها بگذارید اما کلا اصلی ترین مواد که در داخل گوردیتاس استفاده می گردد شامل نوعی پنیر، گوردیتا لوبیا و حتی نیمرو است.

اگر توانستید گوردیتاسی از ذرت آبی بخورید حتما امتحان کنید چون هم طعم خوشمزه ای دارد و هم بسیار خاص است.

الوتس

غذاهای مکزیکی خوشمزه بسیارند اما قطعا این یکی را همه ما تا حالا خورده ایم فقط شاید نام آن را نمی دانسته ایم. الوتس یکی دیگر از اسنک های مشهور در مکزیک است که در واقع ذرت گریل شده است و ترکیب خوشمزه ای از مایونز، کره، فلفل و لیمو خوابانده شده است. در صورتی که بخواهید می توانید سفارش دهید تا ذرت تان بصورت کامل به همراه چوب برایتان آورده گردد و یا دانه های ان را جدا نمایند و بعد از این که با مواد دیگر میکس شد، سرو نمایند. با هر گازی که بزنید می توانید طعم شیرین ذرت را احساس کنید که در کنار پنیر نمکی و فلفل تند ترکیب عجیبی خواهد بود.

انچیلاداس

انچیلاداس از آن دست غذاهای خوشمزه ای است که به احتمال خیلی زیاد تا حالا در رستوران خورده اید اما هیچ چیز نمی تواند جای یک انچیلاداس اصیل که با تورتیلای خانگی درست شده است را بگیرید. این غذا از ماهی ای که در تورتیلای ذرتی رول شده است درست می گردد و مثل پوزول، این غذا را هم در مکزیک به انواع و اقسام روش های مختلف تهیه می نمایند و در کنار آن از سبزیجات معطر و نوعی سس استفاده می نمایند.

کیک ترس لچز

ای دسر در سراسر آمریکای مرکزی و آمریکای جنوبی معروف است و نوعی کیک ساده است که برای رست کردن آن از 3 نوع شیر مختلف استفاده می گردد و در آخر هم روی آن لایه غلظی از خامه تازه که به صرت دستی تهیه شده است زده می گردد و نتیجه یک کیک تازه، شیرین و بسیار خوشمزه است بدون این که بخواهد خیلی سنگین باشد.

منبع: travelversed.co

منبع: الی گشت
انتشار: 22 بهمن 1400 بروزرسانی: 22 بهمن 1400 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2098

به "تور مکزیک: 8 پیشنهاد خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور مکزیک: 8 پیشنهاد خوشمزه که باید در مکزیک امتحان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید