آشنایی با غذاهای معروف گرجستان (تور گرجستان ارزان)

به گزارش مجله ابوذریون، فرهنگ غذایی گرجستان در واقع یک روش پخت و پز برای غذاها است که تأثیر از تاریخچه‌ها و فرهنگ غذایی باستانی گرجستان دارد و در عین حال تأثیرات از فرهنگ غذایی اروپایی نیز در آن مشهود است. گرجی‌ها علاقه زیادی به استفاده از گوشت در غذاهای خود دارند، اما با این حال در فرهنگ غذایی گرجستان طیف گسترده‌ای از غذاهای گیاهی نیز وجود دارد. یک نکته جالب این است که در طول قرن بیستم، رستوران‌های گرجی در روسیه به شدت توسعه یافته‌اند، به طوری که اکنون بسیاری از رستوران‌های روسی در شهرهای این کشور غذاهای گرجی را ارائه می‌دهند. یکی از بهترین فرصت‌ها برای نزدیکترین به تمامی انواع غذاها و نوشیدنی‌های گرجی، شامل جشنواره غذا به نام "سوپرا" است. در این جشنواره، تمام غذاهای گرجستانی به نمایش گذاشته می‌شوند و در پایان برنده به لقب "تامادا" ملقب می‌شود.

آشنایی با غذاهای معروف گرجستان (تور گرجستان ارزان)

با ما سفر کنید و با تور گرجستان ارزان از زیباترین کشور اروپا دیدن کنید و شهر زیبای تفلیس را ببینید.

  1. خینکالی

خینکالی یکی از محبوب‌ترین غذاهای ملی گرجستان است که ظاهری مشابه پیراشکی ایرانی دارد. این غذا شامل لقمه‌های خمیری و آردی می‌شود که درون آنها گوشت و ادویه‌ها قرار می‌گیرد. خینکالی در نواحی مختلف گرجستان با مواد متفاوت تهیه می‌شود، اما معمولاً از ترکیب مخلوطی از گوشت گاو و گوشت خوک استفاده می‌شود. در مناطق کوهستانی گرجستان، خینکالی با استفاده از گوشت بره پخته می‌شود. در شهرهای گرجستان، دو نوع معروف از خینکالی وجود دارد: خینکالی با جعفری و خینکالی بدون جعفری.

  1. چخخبیلی

نوعی خورشت گرجی و یکی از غذاهای سنتی این کشور است که تلفظ آن نسبت به ظاهرش آسان‌تر است. این غذا در واقع ترکیبی خوشمزه از سوپ گوشت گاو، خورشت مرغ و سبزیجات تازه مانند ترخون است. چخخبیلی معمولاً با نان سرو می‌شود.

  1. چاناخی

چاناخی یکی از غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه در گرجستان است که در گذشته در ظروف سفالی به نام "چاناخی" پخته می‌شد و این نام به دلیل این روش پختن باقی مانده است. این خورشت خوشمزه نوعی تاس کباب از گوشت بره است که با اضافه کردن گوجه‌فرنگی، بادمجان، سیب‌زمینی، سبزیجات و سیر پخته می‌شود.

  1. چاکاپولی

چاکاپولی با استفاده از گوشت بره یا گوساله، همراه با سس گوجه‌سبز، پیاز، برگ ترخون، فلفل سبز، سیر و ترکیبی از سبزیجات تازه مثل جعفری، نعنا، شوید و گشنیز با نمک و ادویه‌ها طبخ می‌شود. این خورشت از جمله محبوب‌ترین غذاها در فصل بهار به دلیل فصل گوجه‌سبز است.

  1. متسودای

متسودای، سیخی از تکه‌های کبابی گوشت بره، گوساله یا خوک است که نماینده‌ی وفاداری به جشن‌های گرجستانی است. نوع گوشت مورد استفاده بستگی به منطقه و شهر دارد، اما روش طبخ مشابهی در تمام مناطق گرجستان وجود دارد.

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: abuzariyon.ir شناسه مطلب: 2335

به "آشنایی با غذاهای معروف گرجستان (تور گرجستان ارزان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با غذاهای معروف گرجستان (تور گرجستان ارزان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید